lördag 23 december 2017

Jag misslyckades!

Hej hej!
Åhh vad jag har haft bra dagar, ja jättebra.
Jag var till tandläkaren en dag, och hann med lite uträttningar både före och efter. 
Jag inhandlade några saker inför den kommande julaftonen, men det blev några saker kvar, som jag har fixat den här veckan. 
Det man inte hinner idag det hinner man imorgon eller en annan dag, ja så är det faktiskt.

Nu till något riktigt bra och stort för mig!
För några dagar sedan så upptäckte jag kolsyrat vatten, helt utan tillsatser förutom just kolsyra. 
Jag har inte trott att jag skulle tycka om det eftersom jag testade för kanske tio år sedan haha .) 

Jag har tränat på loka med olika smaker och det har gått, men bara sådär. 
Nu blir det vatten för mig framöver.
Det började med att jag och Maria läste på flaskan saft jag blandat bubbelvatten med, nej men fy då!! Alldeles för mycket socker, och det är ju inte riktigt gott iallafall, nej hej då mango tango, nu blir det bara vatten framöver för mig, det var godast och med lite isbitar i, ja då minsann.


Jag har bakat syltkakor i två omgångar. Den första blev jättebra och dom var jättegoda. 
Jag har en burk där jag ville ha dom i , och där minskade antalet :), så jag bestämde mig för att göra nya, och lite större:)
Dom blev jättefina och jag gjorde tre degar som jag trodde var lika goda som dom första.
Men nej!! Det var det torraste jag ätit tror jag faktiskt, så dom åkte ner i sophinken och jag har inte gjort nya.
Det var inte min grej det där med kakor, förutom att dom blev riktigt fina då :) Tyckte jag :)
Jag bakar ju och lagar mat ofta, så det var väl inte mer än riktigt att det blev misslyckat, för jag kan inte ens minnas när det blev det senast, nej jag brukar få till det bra vad jag än gör, utan att skryta nu :)




Maria hade dukat fram allt så bra till mig,  det var bara att börja göra degarna så dom fick åka in i kylen på "vilning" en stund.
Det är verkligen lyxigt att få den hjälpen att plocka fram och förbereda, då kan jag ha min ork till resten. Ja jag tycker verkligen att jag har lyxdagar!!
Allt för gäves, men en fin stund var det iallafall under tiden jag bakade.
Maria frågade om vi inte skulle ta ut dom då det gått tio minuter som det stod i receptet, men nej dom var nog inte klara :) Jag skulle förstås tagit ut dom då hon frågade.
Man kanske lär sig av misstag, förhoppningsvis.

Jag gav inte upp all bakning, nej men syltkakor kommer det nog att dröja innan jag ger mig på igen :)
Jag bakade after eight brownies och dom blev iallafall godkända, tur för mig :)


Ja det jag inte hunnit med att baka är riktiga lussekatter, jag har bakat saffransbullar i många omgångar, men inte bara lussekatter.
Det lutar åt att jag bakar lite imorgon så vi har till uppesittarkvällen då båda mina älskade tjejer kommer hit och vill spela med mig :)


En dag i veckan så for jag med Melina till Borlänge för lite shopping.
Hon hade så mycket jobb den här veckan så hon hade bara en dag ledig, och då for vi.
Efter lite inhandlingar på kupolen så käkade vi på thai restaurangen som ligger där, men som man måste gå ut för att kunna gå in på restaurangen , och det var verkligen supergott.
Vi åt så mycket att vi tappade lite lusten för att handla mer.
Vi åkte, eller Melina åkte och jag åkte förstås jag med men med min rullstol till Claes Olsson och biltema och ja några fler affärer.



Igår så pyntade jag och Rebecca våran "gran", ja den blev inte fin och det var den inte utan glitter heller haha :)
Paket har vi slagit in iallafall, och några, dom sista har jag slagit in idag.
Så nu är vi liksom klara, superskönt.


Snart är det julafton och för mig och oss här är det inte något stort längre.
Jag ville ha riktiga jular då alla barn var små. Nu är alla vuxna så det blir lite annorlunda, det är skönt att bara få vara.
Ingen av barnen är så förfärligt förtjust i julmat, och absolut inte vi, så vi har bestämt att det blir en skinkmacka på dagen. Sen på kvällningen blir det hasselbacks potatis med pepparbiff och madeirasås, ja så gör vi här, och kommer nog att göra det framöver.
Det kommer att bli jättegott och vi slipper blandningen av julmat i magen.
Sill och potatis kan vi äta en annan dag :)
Jag har så himla mycket mer jag vill skriva om, men jag får vänta någon dag tills jag skriver igen :)
Jag hoppas att ni alla får en fin bra jul och nyårshelg och jag tänker på alla <3



God jul kramar från mig till dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar