torsdag 30 november 2017

Fyrtioelva!


Hej hej!
Jag har egentligen hur mycket som helst att skriva, men jag skriver lite grann nu på eftermiddagen och fortsätter nästa vecka :)
Vi har som vanligt haft lite pyssel här hemma hos oss.

Gerts son Simon har varit på besök sedan sist jag skrev, han bor i Huskvarna annars så det blir inte allt för ofta att vi ses.


För någon vecka sedan så fick Rebecca lov att putsa fönstren igen, ja trots att vi ganska nyss gjort det? Ja det var så knepigt en dag efter att det regnat. Ja lite regn brukar ju inte synas dagen efter, men det här gjorde det! Det var som om det regnat ner lort över hela fönstren, det såg inte klokt ut.
Det fick därför bli en vända till, och nu är fönstren rena, än så länge :)


Jag har som vanligt, ja som nästan varje vecka lagat mat och bakat, ja jag gillar verkligen att baka :)
Nu bakar jag lite mycket för vad som går åt, men det är ju roligt att ha någon påse bullar som tjejerna kan ta med sig om dom är sugna :) Dom gillar sin mammas bullar :)
Eller som då jag bakar till hockey killarna, ja då får ju dom något gott efter matchen, och jag får göra det jag tycker är roligt.
Sista matchen dom hade så fick dom stora muffins som blev misslyckade egentligen, men dom fick duga iallafall :)
Jag hade stoppat i en "dumlekola" i varje, men dom gick helt upp i rök?? :)
Nästa gång får jag hitta på något annat :)

Jag skulle steka pannkakor en dag i veckan som var, och medan jag gjorde smeten så fick jag en idé. Maria fick gå ner i frysen och hämta blåbär som jag hade i smeten.
Det blev blåbärspannkakor och dom blev jättegoda :)
Marielle kom förbi och smakade några hon med ;)


Förra veckan så skulle vi till Falun på en föreläsning på lugnet. 
Jag har i skrivande stund glömt vad hon hette, men hon hade blivit årets talare för något år sedan, och det förstår jag, för hon kunde prata och hon var riktigt bra.
Jag tycker om att gå på föreläsningar, man lär sig alltid något och det är nyttigt tycker jag.

Jag hade innan dagen med föreläsningen i en veckas tid ungefär haft problem med min kateter. 
Jag kissade på mig titt som tätt vilket är det värsta jag vet! Jag tror att ni kanske kan föreställa er hur det känns, inte roligt alls. Nej fy då!!
Jag ringde gynekologen i Falun på morgonen där jag brukar byta kateter varannan månad, för att få hjälp att byta lite för tidigt. 
Jag kände på mig att det måste vara något fel med den som satt. 
Jag fick hjälp, och jag hann precis till föreläsningen.

Sedan dess har allt varit bra och jag har inte kissat på mig en enda gång, underbart!!


Efter föreläsningen så for vi till en kakel butik för att köpa ett speciellt rengöringsmedel. 
Jag hade tipsat Rebecca om en sort som jag tyckte var bra då jag jobbade på en golvfirma. 
Det medlet fanns inte närmare än i Falun. 
Disken där Rebecca skulle betala vid var extremt hög. Ja den som inredde den butiken hade lite otur då han eller hon tänkte :)? 


När vi till slut fått köpa det vi ville, ja han som jobbade där ville inte riktigt sälja det vi ville köpa, om man säger så.  Han hade jobbat i "fyrtioelva" år, så han visste han :)
Jag undrar hur ofta han har städat? Jag visste ju eftersom jag testade alla medel, så vi gick emot hans tycke. Vi kommer kanske inte att handla där igen efter det konstiga bemötande vi fick :)
Jag hoppas att Rebecca är nöjd med medlet, och att det blir rent där hon vill att det ska bli rent, det är ju huvudsaken :)

Efter kakelbutiken så for vi mot Borlänge.
Jag ville stanna vid biltema för att köpa "värme grejer" som man kan sätta fast på axlarna då jag är ute och åker när det är kallt. 
Jag fryser oftast där, och då slipper jag bli att spänna mig då det är kallt.

När vi minlgade runt där lite så hittade jag superfina rengörings/städgrejer.
Ja jag köpte ingen då, men jag tror minsann att jag kan behöva en ny utav alla haha :)
Vem vill inte ha en fin mopp och hink liksom?


Jag och Gert har varit lite hundvakt, ja helgen som var så hade vi Tyke hos oss.
Han är ju supergullig, och det är så mysigt då han ligger bredvid mig då han sover. 
Det har varit självklart sedan första gången, att det var bredvid mig han skulle sova. 
Ja Gert får flytta ner en våning då Tyke är här. 



Tyke brukar aldrig sitta eller ligga i min fåtölj, men nu testade han :) 
Han förstår inte riktigt att han kan lägga sig där, nej han satt som i giv akt :) 


En kväll så gick vi på bio. Jag och Gert tog med Melina och Oscar. 
"All inclusive" gick vi på och den var bra tycker jag, lite rolig och ibland mycket rolig. 
En lättsam film med bra skådespelare.

Det finns två salonger på biografen, och oftast så går filmerna på den nyaste salongen med sköna fåtöljer. Nu spelar det ju ingen roll för mig efter som jag sitter kvar i rullstolen. 
I den nya salongen så måste jag sitta längst fram, vilket inte är roligt alls då det blir så nära så att man har svårt att se. 
Jag får sitta längst ut på en kant, och nja, det är inte jättebra att sitta längst fram.

Den här gången så satt vi i den andra salongen, avenyn. Det är sämre att sitta för dom som sitter, men vilken skillnad. Jag satt längst bak nu och vilken skillnad, jätte mycket bättre, så näst gång så hoppas jag att det blir i den om det går att välja.
Oavsett vilken salong så är det ju mysigt att gå på bio tycker jag.



Jag fick en jättefin julros av min syster härom veckan och jag tycker om dom. Jag hade en min fina knöliga hink som jag köpt på en loppis, och den passade jättebra. Det var Maria som hittade på den i garaget och den passade perfekt.


Igår fick jag en skiva jag beställt, ja ni kan ju förstå och veta vad jag ska lyssna på framöver :)


Jag hoppas att ni alla har det bara bra, så bra som det går.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar