söndag 16 juni 2019

Grythyttan Examen 2019

Hej hej!
Idag blir det mest Examens skrivande för mig. 
Jag har så mycket jag vill skriva och berätta om, men jag börjar med den 7 Juni i Grythyttan.

Nu är vi på väg :)

Det var Fredagen den 7 Juni då det skulle hända, ja det var då Marielle skulle vara klar med det hon läst i tre år. Hon hade kämpat på med studier och jobb, och ibland ganska ofta var det väldigt mycket av varje.
Hon fixade det!! 
Nu hade jag inte trott något annat, men att hon orkade, ja det var inte en lätt kurs hon tagit. 
Hotell och värdskap i Grythyttan, ja ni som vet, ja ni förstår ju. 
Jag har även om jag varit frisk och ung, inte kunnat göra något av det hon gjort bra, nej fy så svårt jag har tyckt att det verkar. 
Stolt, ja jag är verkligen stolt över henne, att hon fixade det så bra.

Ganska långdraget var det i kyrkan, men det var fint och gick ju bra. Jag hade Carl Jan alldeles snett framför mig :) 
Efter två timmar i kyrkan så var det gemensam "vandring" till skolan.




Jag som vanligt har ju kameran i högsta hugg :) Ja mobilen nu för tiden då.
Jag vill hellre ta tusen kort ifall att något inte blir bra, då har jag ju fler att välja bland.
Ni som läst det jag skrivit förut förstår ju, och har sedan länge kanske förstått att jag inte gör annat än att ta kort haha :) Jag vill ju föreviga allt jag är med om liksom :)
Endera så har jag varit fotograf i mitt förra liv, eller så blir jag det i mitt nästa :)
Nu vill jag verkligen inte ens ha funnits i något förra eller bli att finnas i mitt nästa, nej jag har gjort nog efter det här livet känner jag.
Maria och Marielle <3

Finaste systrarna Melina och Marielle <3

Marielle och Patrik <3

Här var vi med allihop <3

Det var en högtidens dag, en fin och rolig upplevelse, som vi bara är med om en gång.
Gerts yngsta son Oliwer tog examen för något år innan, men vi visste inte att det var något särskilt eftersom han inget sagt, och vi förstod inte att det var en ceremoni då han slutade.
Vi missade synd nog hans examen då, men nu förstår vi lite mer hur det kunde varit för han på sin examen,  då vi nu varit på Marielles.



Jag satt på hörnet jag :)

Marielle fick ta med sig fem stycken personer på mat (som vi själva betalade för), och tal efter ceremonin i kyrkan, så där var vi.
Maten vi fick var verkligen inte bra, så knepigt eftersom det ju var en restaurang, kockskola som gjort maten??.
Det nedan var till sex personer och så var det en skål med kalla potatisar med pesto och olja typ. Kalla potatisar som var knappt färdiga, nej det var inte bra alls.
Nu var det inte så noga alls med maten, vi var mest förvånade att det inte var bra alls.


Nej det var ingen höjdare alls, vi åkte därifrån med omätta magar haha :)
Men måste berätta att efterrätten var god, ja jag och Gert har ju slutat att äta godis och socker, men vi valde att äta den då vi behövde äta något haha :) Den var god iallafall, sockerkaka på burk :)


Det blev spöregn då vi kom hem, så Marielle blev alldeles jätteblöt och lånade sin mammas kläder :)
Ja det spelar ingen roll om vi har väldigt olika storlekar, dom duger iallafall :)
Marielle och Patrik var lite trötta så dom myste ner sig i en fåtölj innan det skulle  bli fika kalas här hemma hos oss.


Det var lite planering innan vi skulle dit för att bevittna stunden, ja baka lite fika, blåsa ballonger och göra fint. 
Det blev bullar, rutor med kokos, med strössel och dajmkakor som jag fixade. Det blev också en tårta som hennes mormor, min mamma bakat. Hon valde hallon där i och det är ju ett gott bra val.

Gert hänger upp ballonger.

Jag hade innan examen fixar lite fint ute ifall att vi skulle kunna sitta ute. (Det gick inte så vi blev inne)
Jag hade fått till alla pelargoner där dom skulle stå.
"Konten" här nedan köpte jag på en auktion sist det var, jag kunde inte komma på auktionen så jag gav några bud på dom saker jag var intresserad av.
Då jag sett den på bild så visste jag direkt vart jag ville hänga upp den, och det blev precis där jag tänkt,  och jag blev jätte nöjd med ett par blommor däri.




En nöjd Marielle med Billie :)

Jag sammanfattar som jag ju ibland gör att dagen blev riktigt lyckad, en mysig dag med bästaste Marielle.
Jag hoppas att ni alla mår bra och har det bra.
Kram kram från mig till dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar