lördag 8 juli 2017

Lite slemmigt!

Hej hej!

För ett tag sedan, ja kanske en månad sedan så var jag och Gert och Melina med på en fotografering som länsstyrelsen ordnade. Marielle kunde inte vara med, men Maria och Rebecca kunde vara med :)
Dom ville ta lite olika kort på olika människor, för att ha som i en bank, där dom sen väljer ut bilder som passar för just det dom skriver om. 
Vi blev med allihop och hade en super rolig och annorlunda dag, och kall! 
Det var jättekallt och vi huttrade allihop tror jag :)
Mycket skratt och dom som kom för att vara med oss var jätte härliga. Ja en dag att minnas, en dag som jag aldrig kommer att glömma tror jag faktiskt.
Jag fick nu i veckan några av bilderna som jag delar med mig av till er som läser. 
Hon som var fotograf hette Camilla Zilo, och hon var jätteduktig och rolig :)


Foto: Camilla Zilo.

Foto: Camilla Zilo.
En dag då jag och Gert skulle åka till Smedjebacken, så var det en bil framför oss som körde lite underligt.
Det såg ut som en herrelös bil, men då den svängde såg jag en liten liten tant bakom och under ratten. Hon fick hålla upp sig i ratten för att kunna se.
Ja problemet för henne var helt enkelt att hon inte nådde upp.
En dyna hade kanske hjälpt, men vet inte om hon nått pedalerna då.
Ja det kändes lite livsfarligt måste jag tycka. Hon åkte vidare mot Söderbärke/Fagersta.


Jag har som vanligt haft många fina bra dagar, ett par dagar var vi hundvakt till Marielles ena hund Tyke. Han sov över en natt och då ligger han i sängen bredvid mig och brer ut sig.
Han verkar må toppenbra, och att han känner sig lugn och trygg eftersom han ligger så där :)


Vi har haft Melinas lilla Filip här också några dagar. Han har fått varit här på dagarna och sen har hon hämtat hem honom för kväll och natt inomhus.



Han skulle förstås helst vilja vara ute, men då dom andra kaninerna vi hade antagligen blivit byte för räven, så törs vi inte det riktigt. Han får vänja sig att vara där på dagarna och sen kan vi stänga in honom i lekstugan på kvällen så vi vet att ingen kan ta honom.
Det är så himla härligt att se honom springa och skutta som en tok :)


Igår så låg Simon och Gert i soffan och pyste.
Vi hade köpt hem pizza, och efter att vi käkat klart så la dom sig för att ladda upp lite haha :)
Simon hade köpt en biljett till Vansbrosimmet och Gert skulle följa med som sällskap, alltså inte simma, bara titta på och serva lite kanske.
Medan dom var på väg till Vansbro så åkte jag till Maria i regnet och hämtade upp henne för en liten "date". Hon har semester en vecka till, fyra veckor totalt har hon haft då. Det var roligt att träffa henne lite och försöka prata ikapp lite :)
För er som inte vet så är Maria min assistent :)
När Maria kom ner från sin lägenhet och ut genom porten så undrade jag vad hon hade med sig? Sniglarna!
Jag hade bara sett dom på kort så det var härligt att få hålla dom och se dom på riktigt.
Jätte roliga konstiga djur, men fina. Väldigt fascinerande djur :)


Vilken upplevelse, och så blev jag lite slemmig efter där dom gått i min hand :)
Maria tog med våtservetter då hon gick upp och lämnade dom innan vi skulle dra iväg :)

Vi började våran tur med ett loppis, jag hade sett en kista där som jag inte köpte den gången.
Nu fanns den kvar så jag slog till.
Den blir vårat nya hallbord har jag bestämt, det blir jättefint. Jag hittade fler saker som jag köpte och då Gert var borta och inte kunde hämta upp det, så var dom så snälla så dom skulle köra hem det till mig.
Vi for vidare till loppiset på hammarbacken, men då vi var på väg dit så vräkte det ner.
Ja så mycket så vi åkte till fiket för att få i oss lite kaffe och en god varm smörgås.


Vi var klädda ordentligt, men vi blev blöta iallafall :)
En jätterolig dag och jag hade inte träffat Maria på tre veckor. 
Jag tog en selfie på oss i regnet, men jag visar inte det kortet för er då jag inte ser klok ut haha :)
Ja idag blev det inte längre än så här.
Jag var till doktorn häromdagen då jag kände att jag har urinvägsinfektion nu igen.
Jag fick en medicin som jag fått förut, samma sort, men det har aldrig känts som nu.
Mina armar och händer känns jättejobbiga och "kallheta" samtidigt liksom.
En ny känsla vilket ju kan vara roligt, men njae inte den här :)
Svårt att förstå och svårt att förklara, dom liksom brusar inuti också och det känns stressande.
Då jag läste bi packsedeln efter att jag känt av min besvär, så var det en biverkan man kunde få.
Jag förstår bara inte varför jag inte fått det förut då jag ätit precis samma medicin, men men, nu ska jag försöka härda ut :)
Då mina armar och händer känns sådär bara, så ger jag mig för idag nu.
Dom behöver nog vila sig lite bara, och direkt jag slutat med medicinen om åtta dagar så blir det nog bättre tror jag :)
Lite gnälligt blev det nu och det var absolut inte meningen :)


Jag måste ju berätta om Simons simlopp idag :) Han fixade det och kom i mål :)
En timme och tjugo minuter någonting blev det, kanonbra tycker jag :)

Hoppas att ni alla har det bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar