onsdag 12 juli 2017

Snart är allt som vanligt igen!

Årets första skörd!

Hej hej förresten!
Jag är så glad över att jag fick äran att äta den första jordgubben. Ja jag delade med mig till både Gert och Simon, så jag fick bara en tredjedel :)
Helt onödigt att jag delade med dom, då det bara var jag som älskade det!
Alldeles för sur tyckte dom andra haha :)


Nu har det inte bara blivit en jordgubbe utan säkert femton stycken, och flera smultron också :) 
Och inte nog med det, det kommer både röda vinbär och krusbär på buskarna jag har på sidan om huset. 
Jätteroligt att ha sina egna bär och så rabarbern som jag redan har skördat, ja för ganska länge sen.


Gert gjort klart vårat lilla staket på baksidan mellan oss och grannen. Jag är så nöjd och det blev precis så gulligt som jag tänkt mig. 


Nu till lite av en sorg för mig.
Då vi förut bodde i Smedjebacken så tänkte vi och planerade för ett rum, ett rum med två kyrkbänkar och ett långbord där alla skulle få plats. 
Jag skulle också ha det rummet som mitt målar rum. 
Nu hann vi aldrig göra det rummet klart, jag hann bli sjuk innan, så vi fick lägga den idén på hyllan.

Kyrkbänkarna fick jag förvara på mitt jobb, och där blev dom kvar i flera år. 
Dom var 3,60 långa, så det var inte lätt att ha dom någonstans.
När vi byggde förråd här hemma för ett par år sedan så fick dom plats där, och har fått stå där sedan dess.
Jag har haft en liten plan för dom på våran altan. Gert och Simon bar upp dom häromdagen för att jag skulle få känna efter lite. Jag behövde inte känna efter mer än en sekund, det gick inte! :(
Nej det blev inte bra alls och inte praktiskt alls heller.
Gert tog kort på dom och så bestämde jag att dom fick lov att åka ut på blocket. 
Det bar emot att sälja dom, men jag skulle aldrig att kunna få till dom här hemma hos oss, nej dom passade inte in alls, synd nog.
Det dröjde inte länge alls innan dom blev sålda och dom blev hämtade idag:) 
Hon som köpte dom ville pruta direkt i telefon, och det tycker jag är så jäkla tråkigt. 
Dom kan ju titta först tycker jag. Jag sa till henne det i telefonen och då hon kom så fick hon inte pruta alls. Dom var verkligen värda det jag ville ha visste jag :)
Nu fick jag lite pengar till min uppertone (träningsmaskin) som jag sparar till.


En dag då vi skulle äta frukost, så blev det som vanligt havregrynsgröt.
Jag vet inte om jag redan skrivit om det, men gör det igen isåfall.
Rebecca brukar ha lite socker på och sen mjölk, medan jag har smör på :)
Just den här morgonen var mjölken slut och då testade Rebecca min variant, att ha en smörklick på :)

Annorlunda var väl det första hon tänkte haha, men det gick bra tyckte hon iallafall fast hon inte kanske tänker göra det igen :)
Ja det låter inte klokt, men så¨har jag ätit gröt sedan jag var liten. Min pappa åt också med smör :)
Inte nyttigt alls, det förstår jag ju, men gott.
Förut åt jag med både socker och smör, men nu då jag slutat med socker sedan länge så fortsätter jag med smör, iallafall ett tag till.
Jag ska försöka att ha på lite bär istället, men det kommer att bli svårt. Jättesvårt


En dag  kom Marielle med hundarna en sväng. Hon behövde få hjälp att färga håret, och Rebecca hjälpte henne med det.
När vi sen kom in så la sig Stina i min fåtölj direkt, hon gillar den hon.
När Tyke är här ligger han aldrig i den, nej han väljer en sida, ett hörn i soffan han istället. 
I slutet av Juli ska vi ha Stina en helg här hos oss då Marielle ska iväg med Tyke bara.
Det blir lite mysigt att ha bara Stina hos oss, då får vi rå om henne lite, bara henne :)

Idag har Otilia varit här hemma hos mig och hälsat på :) Vi hade mycket att komma ikapp med då vi inte setts på jätte länge.
Otilia har varit och är min vikarie assistent.
Nu har hon haft andra jobb och ska snart flytta hem igen, Norrköping nästa.
Hon är hur gullig och bra som helst och jag hade en mysig rolig dag idag :)


Ja tänk på tal om vikarier så har Maria snart haft fyra veckor semester. 
På måndag är hennes semester slut och det ska bli så skönt att hon kommer tillbaka. 
Nu då hon kommer tillbaka så är det dags för Rebeccas semester, och ja tänk så skönt det blir då hon semestrat klart för i år och allt blir som vanligt. Känner mig lite ego där haha :)
Nu har jag ju bra dagar oavsett, men nog blir det allra bäst då allt blir som vanligt igen.

Från nästa vecka och i fyra veckor, så har jag min kära man hemma på semester, gissa hur bra det känns!? 
Jätteskönt att han blir hemma med mig och vi kan pyssla och tänka lite tillsammans :) 
Vi är rätt bra på att planera och filura ut eventuella projekt jag och Gert :) 
Som jag skrivit förut så är vi ett himla bra team.

Vi ska inte bara hålla på med projekt här hemma, nej vi ska försöka ta oss lite tid att åka ut lite på dags etapper för att se oss om :) 
Då det är soliga fina dagar så ligger jag och solar förstås, det jag verkligen älskar. 
Det är så otroligt fantastiskt skönt tycker jag, även om min kropp inte alls håller med mig. 
Jag bestämmer iallafall över vart jag ska befinna mig på dagarna, och jag tänker inte bry mig ett dugg i vad kroppen vill. 
Nej såna soliga dagar är det prio Nina faktiskt och då innefattar inte det min kropp alls, eftersom den är så bångstyrig.

Nej nu får jag lov att sluta skriva för idag och börja rätta istället.

Jag hoppas att ni alla har det bra!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar