måndag 3 juli 2017

Jag kan alldeles själv!




Hej hej!
Jag skriver lite nu då jag känner att jag har massor jag vill skriva om.
Jag börjar med att skriva lite om mitt inlägg sist då jag skrev.
Jag la mig tidigt, väldigt tidigt men somnade inte förrän runt halv tolv, tolv tror jag.
Jag vaknade med ett ryck morgonen därpå, trodde jag. Klockan var 4,39, ja ni förstår ju.
Efter det kunde jag inte sova mer, och jag vart vaken till klockan elva på kvällen.
Jag var helt säker på morgonen, att det skulle bli en tidig kväll, men så vart det inte.
Jag kände mig riktigt pigg faktiskt,  och jag har ingen aning om varför?

Nu till något som var lite otäckt för både mig och dom runtomkring mig :)
Förut då jag sov och det inte gick att väcka mig, ja det hände många gånger, det var som att jag blev medvetslös.
Då jag hamnade på sjukhus så kollade dom upp mig, men ingen kunde förklara varför jag hamnade i det tillståndet.
Jag blev orolig att inte kunna vakna, så jag fick en insomningstablett att ta då jag behövde.
Jag tordes inte somna då jag ju var rädd för att inte kunna vakna.
Jag har för min egen skull tagit en sån tablett varenda kväll nästan, jag har glömt en några gånger.
Jag kan somna utan tabletten, men jag inbillar mig och tror att jag sover lite lugnare med den.
Det känns lite otäckt att somna då jag liksom inte vet hur om och när jag tänker vakna.
Efter att jag började med den tabletten, så har nästan varje morgon känts bra.
Ofta är jag jättetrött på eftermiddagen men då törs jag verkligen inte somna.

Nej då jag sover så där djupt och jag vaknar till slut, så känns det som jag att jag är åksjuk.
Jag blir att må illa, och jag känner mig skakig. Ingen rolig känsla alls.
Ingen doktor jag fick träffa kunde förklara varför jag sov så djupt att det inte gick att väcka mig.
Min neurolog sa att jag inte skulle vara orolig, och att om jag inte vaknar så ska Gert försöka igen om en halvtimme igen? Känns sådär tycker både jag och Gert.
Doktorn sa att jag kommer att vakna, men hur kan han veta då han inte kan förklara vad det är jag råkat ur för så många gånger?
På flyget har det blivit så två gånger, att jag sover så djupt. Som tur är har jag lyckats vakna i tid så vi har fått av mig.
Nu kan jag ju inte gå iallafall, så dom hade fått burit ut mig på ett eller annat sätt, men ändå.
Jag vill ju gärna veta vad som händer.

Nu till något jätteroligt :)
En dag i veckan hade jag en extra toppenbra och mysig dag.
Min vän Elenor kom förbi och käkade lunch med mig, och så lite kaffe på det.
Vi skulle behöva prata i väldigt många fler timmar mot vad det blev, men det får vi ta en annan gång.
Vi har så mycket gemensamt och vi tänker så lika, och för att skryta lite så är vi väldigt förståndiga båda två. Vi har mycket sunt förnuft kan man säga :)
Hennes lilla Alve följde, och var med oss både ute och inne.


Ja tänk så enkelt det blir att prata och träffa någon som har varit ens vän i massor av år, härlig känsla att ha en sån vän ska jag säga.
Nu har jag ju dig Elisabeth om du läser? :)
Vi ses inte heller så ofta men då vi gör det så känns det inte som det var så länge sen.
Jag är så glad att jag har er och att jag har alla ni andra som vet vilka ni är.
Jag har verkligen tur att ha er som mina vänner, ni betyder allt.
Jag räknar in mina tjejer och Gert i det också, att dom tillsammans betyder allt.

I Fredags så var jag och Rebecca och hämtade paket.
Vi var och hämtade mina efterlängtade tapetrullar som jag beställde förra veckan.
Nu finns det äntligen möjligheter att tapetsera framöver, någon dag då vi inte har något annat för oss.
Nu kommer det att dröja ett tag är jag säker på, men snart så.
Vi har någon slags struktur tapet vi måste endera få bort eller sätta "recover" över.
Vi har inte testat än, men på något sätt blir det bra. Inte förrän dess kan vi tapetsera, men så småningom :)


Vi har också haft nöjet haha, nej inget nöje alls egentligen att ta bort alla "snoppar" som växer ut i min rabatt. Ja mina taklökar skjuter ut snoppar och det blir inge fint alls.
Dom gör ingen nytta alls vad dom verkar, och det blir inga blommor eller så. Nej vi måste klippa av dom, allihopa. Jag har några sorter som får som "snoppar" men då kommer det blommor längst ut, då är det ju skillnad :)
Själva blommorna i sig, alltså bladen är ju riktiga konstverk, men dom här, njae, tror inte det.
Svårt att få på bild hur dom ser ut på riktigt, men fint är det inte då dom hänger åt alla håll :)


Vi har haft riktiga grejar dagar här hemma och jag har äntligen börjat sy ihop alla mina mattor.
Jag köpte ett gäng trasmattor i olika färger förut som jag ska göra en stor matta av, och nu är den på gång.
En sak med att sy ihop trasmattor är att jag kan göra det jag! Alldeles själv! Underbart kan jag lova!
När vi la ut alla på golvet efter att Rebecca hjälpt mig att städa av där så felades det sex stycken, det innebar en tur till affären för att köpa fler.
Om det blir så fint och mysigt som jag har en bild i huvudet av, så har jag reda nu en plan för nästa. Jag är lite hopplös :)



Det har varit toppen väder i helgen som varit.
Det har varit Ludvikafesten på stan, och jag är så glad för deras skull att vädret visade sig från sin goda fina sida.
Jag och Gert valde att vara hemma vi, ja vi trivs bäst med att bara vara vi här hemma.
Vi grillade lite gott och hade det mysigt. Marielle kom och käkade med oss lite innan hon skulle möta upp Melina på stan.



Jag har legat ute och solat ganska mycket, och så passade jag på att ansa mina pelargoner lite.
Dom är så otroligt kraftiga och med så mycket både blad och blommor, så dom behöver lite hjälp.
Jag verkligen älskar pelargoner, hur skulle min sommar se ut utan dom alla?


På våran baksida har jag några hinkar och baljor med växter. 
Jag har inte lagt ner någon kärlek eller energi på dom alls sen förra året, men både jordgubbar och smultron kommer det.
Det kommer inte jättemånga men femton tjugo jordgubbar blir det nog minsann :) 
Nu kommer fåglarna alldeles säkert ta dom, och då bjuder jag gärna på det. 
Dom ska ju också få lite gott.



Nu medan jag sitter och skriver så regnar det och åskar lite ute.
Jag tänkte ge mig ut och åka en tur nyss, men fick vända och åka hem igen.
Jag hade regnkläder på så det var inte därför, men åskan. Jag vill inte vara ute och åka då det åskar. Nej det får vänta tills Gert kommer hem från jobbet eller lite senare då det kanske är lite finare väder. Nu visar inte vädret att det ska bli fint idag, men man vet ju aldrig.
Då jag kom in igen så var jag ju lite blöt och det kändes ruggigt :)
Det fick bli några filtar, så nu myser jag medan jag skriver och dricker lite kaffe.


Nu till något helt annat :)
Ett längre tag nu så har min duschstol varit lite konstig, tills häromdagen.
Ja då gick den då helt sönder. Jag har ett ryggstöd med tillt funktion, ja hela stolen blir förstås att luta bakåt, och det är viktigt då jag ska duscha.
Då jag sitter på toaletten så behöver jag ju sitta ordentligt, men i duschen vill jag ha den lite bakåt så jag inte glider ur om jag blir spastiskt.
Nu har det inte fungerat så alls, utan den har fått lov att vara upprätt.
Gert har försökt smörjt och lagat den, men han har inte hittat något fel.
Jag ringde min arbetsterapeut som beställde en ny.
Jag ska få hämta den nu i veckan i Borlänge, och det blir skönt att ha en fungerande stol igen.
Tänk så man vänjer sig med det som man har.
Man blir bortskämt av alla bra saker man har men så mycket enklare livet dom sakerna gör.
Ja det är toppen att det finns så pass mycket bra hjälpmedel som det finns.


Ja nu har jag skrivit på och det har blivit massor av rader igen :) Jag ska försöka ge mig på att rätta lite men tror inte att jag kommer att ha blivit klar förrän sent ikväll :)

Ja nu har jag skrivit lite om den här veckan som gått, och nu väntar en ny vecka igen.
Dagarna och veckorna går så fort, så jag hinner inte med alls.

Jag hoppas att alla har det bara bra förstås och att ni mår bra.

Kram kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar