torsdag 21 juni 2018

Av misstag!!


Hej hej igen!
Nu har jag massor att skriva om, massor att berätta!!
Jag vet inte hur jag ska börja, nej det gör jag verkligen inte. Det kommer nog bli lite uppdelat, ja det får nog bli så att det inte blir så långt :)

Vi har haft bra och härligt roliga dagar sedan jag skrev sist.
Våran vän Ingemar från Fagersta, har varit hos oss över helgen.
Vi hade bestämt sedan ett bra tag att nu var det dax :)

Ingemar 

Gert for för att hämta hem honom hit i Fredags, efter att han slutat jobbet för dagen.
Jag passade på att sola lite ute på altan medans det var sol, och sen gjorde jag mig klar för dagen :)
När Ingemar kom så vart det mest fotboll på TV och lite mat som gällde innan det var god natt.

Fotboll på tv :) 

Ingemar sov nere så som han brukat göra, men i ett annat rum än sist.
I vårat gästrum har Gerts son Simon flyttat in, ja bara för sommaren då han sommarjobbar här på sitt jobb på ABB.Han studerar och bor i Huskvarna med sin fina tjej Stina annars.
Det blev med andra ord Simon och Ingemar som sov på samma våning, om än i varsitt rum.
Förra gången Ingemar sov här så vaknade han aldrig haha :)
Gert fick lov att gå ner och väcka honom den gången :)
Den här gången vaknade han av sig självt, eller av ljuden som kommer uppifrån då jag gör mig klar kanske.
På Lördagen så åt vi frukost för att sen åka till gammelgården och loppis.



Det var roligt att göra en tur där, och sen åkte vi till hammarbacken för lite mer loppis.
När vi sett klart på loppis så åkte Gert, Ingemar och Simon och spelade lite minigolf .

Marielle kom förbi med hundarna en sväng  mot kvällningen och så fick hon träffa Ingemar en liten stund :)
Ja en riktig mysdag och på kvällen blev det kubb spelning ute på allmänningen :)
Ingemar frågade oss på Fredag kväll om vi hade något kubb? Nej det hade vi inte. Jag skrev och frågade Rebecca, och vi fick låna deras :)

Jag agerade fotograf bara jag:)
Ja jag gillar verkligen inte spel, nej det har jag aldrig gjort ,och kubb och femkamp mm går helt bort för mig, jag tycker inte att det är roligt alls.
Ingemar hade roligt och var duktig och det var roligt att titta på iallafall.
Mycket knott var det så till slut ville dom gå in.


Vi brukar aldrig ha varken knott eller mygg här, men i år har det varit knott, massor.
Mygg har det inte varit många, men några har kommit in av misstag tror jag minsann.
En misstog sig en natt, och var i mitt öra??
Jag brukar inte bli biten, har inte blivit sedan 1991 faktiskt :)Jag är alltså inte rädd för att bli det, men fy vilket ljud dom har!!
Det var då, 1991 som jag blev sjuk i cancer, ja för länge sen. Ja på grund av det så är jag säker på att han flugit helt fel, men fy vilken "röst" han hade!!
Fy då, jag fick lägga ett örngott över huvudet så jag skulle kunna somna om:)

Melina kom också förbi den dagen, hon behövde lånade lite "skrutt" kläder av mig, hon skulle med Oscar någonstans, och då behövdes oömma kläder.



Lite kort på hundarna blir det nu. Marielle har inte så lätt att hålla ordning på dom då dom springer runt runt och huller om buller:)



På Söndagen så regnade det och var tråkigt väder så då blev det "svarte maja" på schemat, då ställde Simon upp igen.
Gert och Ingemar skulle till en "hockey människa" (materialare Calle) i Smedjebacken innan Ingemar skulle få skjuts hem så jag följde inte med, nej jag var kvar hemma jag.

Ingemar har fått testa lite av mina hjälpmedel och han är bara för härlig. Inge rädd alls, nej han tyckte det var häftigt och coolt. Jag visar några kort så ni får se vad han testade :)




En toppenrolig helg, men trötta var vi på Söndag kväll haha :)
Vi är inte vana att ha sov främmande här, nej det är vi inte, men det gick ju jättebra och han har sovit så gott så.

Nu till en grej som jag tänkt göra ett längre tid, det fick bli Rebecca som var mina armar och ben.
Min hiss har jag ju haft fem år här ungefär och den har blivit lortig av väder och vind :)
Nu blev den så fin som det gick, jätteskönt.

Rebecca recondar hissen :)

Marielle har varit i Stockholm ett par veckor för att bli väktare.
Då hon och en annan tjej skulle ta tåget dit sin andra vecka så ringde hon mig - Mamma tåget är inställt, vad ska vi göra?? ( Dom var i Västerås). Ja det fanns inget jag kunde göra hemifrån, jag hittade ingenting om vart man kunde vända sig.

Ja jag har jobbat på SJ biljettförsäljning i tio år, mellan 88-98, ganska länge sen :)
På min tid så ringde man stationen det gällde, det fanns alltid någon att få kontakt med.
På den gamla goda tiden måste jag säga att det var då jag jobbade där :)

Ja vad gör man när man står någonstans och det inte finns en enda personal att fråga??

Vilket omänskligt liv vi lever.
Nu ska vi chatta?? Skicka meddelande eller mail??
Vart är vi på väg?
Ingen man kan ringa!!?????

Ingen man kan prata med, människa till människa, nej fy då vad jag blir mörkrädd!!
Det finns ingen att ringa till!


Nu ordnade det sig för dom, men det är ju skrämmande!!

(Jag försökte googla men hittade inget nummer, och på stationen hittade dom ingen information alls.)


Jag måste fortsätta med att det var bättre förr :) Jag är så himla glad över att jag fanns då, att jag växte upp utan dator, mobiler och moderna grejer. Jag är glad att jag fick all vaken tid med mina barn, att jag aldrig satt fast i min mobil som det ju tyvärr är nu.
Otroligt många vuxna som går med sitt barn i vagnen,  och då tittar dom på telefonen samtidigt?? 
Jag gick med vagnen och tittade och pratade med mitt barn. 
Jag är verkligen lycklig över att jag fick all den tiden och att jag nu förstår skillnaden på då och nu. 

Då jag var liten/yngre haha så åkte jag ju buss till Gonäs, där jag bodde.
Min mormor kom ofta till bussen med en guldnougat, hon visste vad jag gillade hon.
Hon hade någon gång med en dubbel nougat men den var inte alls god tyckte jag, nej en helt vanlig guld nougat, det var grejer det :)
Rebecca och jag pratade om guldnougat och jag berättade för henne om min mormor, och då sa hon att hon nog aldrig ätit en guld nougat??
Just därför har jag bild på alla dom sorter som jag visste, jag köpte dom för att hon skulle få smaka.
Hon gillade det inte! Nej inte alls, så det blev jag som fick guldnougaten.
Dom andra två sorterna tycker inte jag om längre alls, men den vanliga gillar jag fortfarande mycket :)


Rebecca lyssnar ofta på ljudböcker och nyligen så lyssnade hon på Persbrandts bok, och jag kan inte lyssna så som hon, jag har inte "storytel" eller vad det heter.
Jag valde att köpa boken istället, så här ska läsas framöver.
Hon tyckte att boken var bra och då mycket på grund av att det var han själv som läste in den.
Ja för mig blir det ju inte så, men jag tror och hoppas att den är bra ändå :)


Nu ska jag berätta om att jag skaffat snap chatt?!
Snabbchatt trodde jag det hette för inte så länge sen haha :)
Ja jag fick hjälp förstås för jag fattade inget.
Nu har jag haft det ett par veckor, men nej det är inget för mig känner jag.
För mig är det stressande som tusan, man måste ju skynda sig att titta för sen försvinner det ju? Knepigt varför det ska vara så himla bråttom? Jag tar inte bort den appen, men tveksamt om jag kommer att ha någon användning alls av den, tror inte det. :) Jag kan iallfall skicka något till mina tjejer ibland, så så pass kan jag :)

Nu till något helt annat :)
En dag för några dagar sedan så kände jag att det var något tok med ett ben. Jag tänkte snart åka iväg lite.
Jag tittade ner och såg att jag bara hade en fot på plattan? :)
Då jag förstod att en fot fastnat under eller mellan plattan och däcket så försökte jag lyfta upp foten, men det fanns ingen chans.
Nej foten satt där den satt. Så vart det med stora rullstolen, men den fick jag hjälp med så det inte kan bli så mer, men nu var det lilla, min vanliga permobil rullstol.
Jag ska kontakta min arbetsterapeut så att jag kan få liknande skydd på min den här rullstolen också :)

Melina var den som fick komma och ta fram/upp foten. Jag hade tänkt att åka en sväng, men kunde ju inte det med en fot som satt fast.Vi satte fast benen med ett band jag använde förut, som säkerhet så att det inte skulle kunna bli så igen. Jag körde iväg och kunde åka på tur :)



Nej nu har jag två trötta händer och speciellt en, den armen är också trött.
Jag ska försöka rätta idag så jag sen kan börja på nästa inlägg redan imorgon kanske.
Ja jag har så mycket jag vill berätta och skriva om. 
Ha det så himla bra och ha en skön midsommarhelg.
Här hos oss så blir det inget speciellt alls, nej vi tar oss vanliga lediga dagar bara. 
Det behöver vi, ja verkligen.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar