söndag 20 januari 2019

Vad kan det bero på?



Hej hej!
En varning till dig!!
Du som inte sett filmen och vill se den får skrålla vidare lite så ni slipper läsa det jag skriver.
Jag gör litet mellanrum så du hinner läsa ordentligt vad jag varnar om!

Förra gången på bio :)
Jag och mina älskade tjejer var på bio häromkvällen. 
"A star is born" heter filmen, och jag gillade den verkligen. 
Både tjejerna gillade den, men på slutet var det för sorglig och vi blev nog alla att tänka på min pappa och deras morfar då.
Min pappa tog livet av sig för några år sedan och det gjorde han i filmen också.
Jag kände att det var lite lika ungefär som för min pappa, inte alls som han i filmen. 
Nej det var tror jag ungefär samma känsla som min pappa hade, lika som han hade i filmen. 
Så sorgligt och så ledsamt blev det då på slutet. 
En väldigt fin och bra film tyckte jag verkligen, men jobbig då på slutet. 
Jag tycker förstås att det hade ju kunnat bli ett lyckligt slut, men självaste livet är ju inte alltid så lyckligt ända till slutet.


På dagarna har vi ju lite att göra för att allt ska rulla på, ja lika som för alla andra.
Laga mat, tvätta, städa och baka, ja sen blir det ju massa mer saker vi gör varje vecka.
Vissa dagar hinner vi inte mer än att tex baka. Ja då beror ju på mig som kanske vill passa på att baka lite extra då vi ändå har plockat fram allt jag behöver.
Det är ganska lika om jag ska laga mat, då passar jag kanske på att göra något annat eller mer då jag ändå håller på.
Då jag steker pannkaka tex, då "måste" jag tydligen steka pannkakor så vi har matlådor för många dagar framöver haha :)
Jag tänker lite som att det ju kan vara bra då båda mina tjejer gillar pannkaka, och då kan få en matlåda om det behövs :) Och så för mig som gillar pannkaka.

Jag har ju det lite svårt med att hitta på någon mat som jag kan bli sugen på eller som jag gillar.
Ja jag vet inte om det beror på någon av mina mediciner, eller så beror det på själva sjukdomen, eller så är det helt enkelt jag som har problem, ja jag fattar ju ingenting alls faktiskt??

Det är så mycket som jag helt plötsligt då och då slutar gilla!?.
Jag ska räkna upp några så förstår ni att det inte är så lätt alla gånger. Eller förresten så är det lättare att jag skriver upp det jag gillar fortfarande, men hur länge då?? Ja det vet jag ju inte.
Pannkaka då förstås, stuvade makaroner, pasta carbonara a´la Rebecca gillar jag.
Lasagne, spagetti, halloumi burgare med tomatskivor på, ja det var det!
Det ni ser på tallriken nedan var gott förutom falukorven och ägget :) Ja ni förstår ju :)


Det finns nog något mer, men nja det är inte mycket som ni ser.
Jag kan inte variera mig allt för mycket.
Jag gillar fortfarande friterad kyckling med sötsur sås på China, ja det gör jag ju.

På tal om China, igår skulle jag och Gert se på den nya svenska filmen "Lyckligare kan ingen vara".
Efter filmen skulle vi gå just på China för att äta gott.
Jag fick ont i huvudet på eftermiddagen vilket var flera år sedan jag fick, iallafall så illa, så jag blev liggande, och det blev ingenting!
Gert fick se på fotboll på TV han så det gick ingen nöd alls på han :)
Inte förrän mitt i natten kände jag att det var bättre, och idag är jag frisk som vanligt.
Ja jag känner mig jäkligt frisk förutom mitt enda problem är mina ben som inte kan gå, sjutton också liksom :)

Rebecca lägger in tvätten :)

En dag bakade jag bullar, ja kanske dom sista saffrans bullar för i år? vi får se.
Det fick bli bullar med extra allt, och så fick det bli bullar utan extra allt :)
Mandelmassa, smör, socker, russin och vit choklad, ja det betydde extra allt för mig.
Ja det blev ett gäng med bullar och det var skönt det blev många.

Jag har både kladdkakemuffinsar och bruna rutor men kokos på.
Det är än ganska många matcher kvar innan dom slutar att spela för i år.
Ja ni som inte vet, jag bakar lite fika till alla a-lags killar då dom har match, både borta och hemma :)
Dom gillar det och jag gillar att baka, så det är roligt att jag kan göra något för killarna :)


Jag bakade lite ljusa fika rutor en dag. 
Då när Maria och jag bakar, så blir hennes reaktion alltid den samma då jag säger hur många deciliter socker det är däri smeten. 
Den här dagen var hon så smart så jag tänkte lära er något ni som räknar kalorier, och tänker på att äta rätt :) Eller så är ni inte så lättlurade haha :) Men bra iallfall tycker jag :)

Jag  har i den här smeten 6 dl strösocker, rätt mycket, men som vanligt blir det inte många korn i varje bit räknar hon ut, haha :) 
Då det är så mycket socker i så behöver jag vispa med elvispen extra länge så det liksom löser sig med äggen, som sen ska bilda en smet. 
Maria säger då något så klokt som att då jag ju vispar så länge så försvinner ju alla kalorier, ja visst, eller hur var väl det en bra tanke??
Då man eller jag gör madeira sås tex, då kokar jag ju bort alkoholen, ja det blev lite tankar där och då haha :) 
Vi är bra roliga vi haha, och Maria är ju så klok så klok :) 
Ja jag höll ju med förstås och tyckte det var en bra tanke så jag var med lite jag med :)

Nu till något helt annat :)
Gert har ibland svårt att somna om på morgonen då han vaknar väl tidigt. 
Ja ibland kan han vakna både tre och fyra. Det är tur att han får börja jobba när som helst, för då är det ju ingen idé att ligga kvar då tankarna bara snurrar.

Det var två morgnar nyligen som han åkt till jobbet så tidigt och jag frågar, snarkade jag? 
Nej ingen av dom här gångerna var det mitt fel, tack och lov.

För inte så länge sen var det ju jag som lät, så jag blir lite orolig över att jag stimmar runt här på nätter och morgonkvistar :)
Han har haft det ganska jobbigt ett tag, han fick ett jobb erbjudande som var svårt att tacka nej till, men som han valde bort till slut iallafall. 
Det jobbet skulle inte varit lika som hans nuvarande, att kunna börja när han ville, nej då hade det varit dagtid.
Han har haft jobben att filura över, ja hela jul och nyår grubblade han, men det var ju egentligen ett angenämt problem även fast det blev jobbigt också.

En till grej har ju varit tränar och spelare till hockeyn  där han är involverad i på flera sätt. 
Ja fy så mycket det varit med det, tur att han haft hjälp med det jobbigaste av en superbra kille som heter Emil. 
Emil ska ta över lite efter Gert så att Gert kan släppa lite och göra lite mindre.
Emil kommer att fixa det galant och så kommer han förstås kunna ringa Gert när som helst och ta hjälp. Ja allt kommer ju att bli bra till slut och just i dagarna så har både spelar och tränarfrågan löst sig, äntligen så kanske det kan bli bättre för alla.
Idag är det Söndag och Gert är i Smedjebacken på match medan jag är hemma och har gjort bland det roligaste jag vet, sett på skidor på TV :)
Dom är så himla duktiga.

Marielle kom förbi en sväng och hade med sig lilla Billie som gjort sig illa i ett ben och haltade. 
Hon kom förbi en kort sväng för att sen åka till Falun och veterinären för koll.
Jag fick precis besked om att det gått bra :) Det tar lång tid för mig att rätta det jag skriver :)


Jag hoppas att alla har det bra och att ni mår bra också förstås.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar