måndag 28 januari 2019

Auktionssommar




Auktionssommar

SVT1 tisdag 20:00 - 21:00
Svensk tv-lek från 2019. Vännerna Maria Andersson och Nina Thidé Gustavsson från Ludvika tävlar mot Anders och Petronella Hedin. Tävlingen äger rum på en auktion i Södra Lunger utanför Arboga
Hej hej!
I Juli förra året, ja för 6 månader sedan, så var vi med i ett program som heter auktionssommar på ettan. Jag skrev ett inlägg då, "Once in our lifetime",om vad vi varit med om, men nu är det alltså januari februari som jag gått runt och tänkt sedan dess. 
Det har ju legat så långt fram i tiden, men nu är det nu liksom, redan!!??

Det var jag och min vän och assistent Maria som var med, programmet spelades in då i Juli.
Ända sedan dess så har jag haft det jobbigt, ja faktiskt så har det varit ganska många jobbiga dagar, med ont i magen och oro i kroppen.
Jag hade verkligen inte min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle bli att få sån ångest och oro över hur det ska bli. 
Inte ångest kanske alls, men liknande mildare än ångest vad det kan heta, men ack så jobbig känsla.
Oro över hur jag säger och vad jag säger, usch nej det har varit och är jobbigt.
Den 29 Januari, ja efter det så är det över, kan man tro ja?? 
Nej det är kanske då det verkligt jobbiga börjar. Många har ju kanske sett programmet då och känner igen mig?
Ja inte gör det något alls egentligen, men fy ändå liksom.
Ja jag som trodde att det bara mest skulle vara en rolig grej, ja så tänkte jag då jag anmälde oss, men nej så enkelt skulle det inte vara minsann :)
Roliga spännande och samtidigt jätte jobbiga dagar hade vi i Arboga. En sak som var jobbigast var värmen, det var så varmt och svetten rann på ryggen haha ;) Kändes ju sådär att få vara med på tv och då få lov att vara svettig haha?? Ja ni förstår ju att mitt i all oro över resultatet så var det ju magiskt fantastiskt också, ja ett minne för livet verkligen.
Ja kommer aldrig ångra att vi var med, nej det gör jag absolut inte men jobbigt, ja nu efteråt minsann.

Det var och är ju mitt fel alltihop eftersom det var jag som anmälde oss, helt utan att fråga Maria om hon ville bli med, jag var så säker på att hon skulle hänga med.
Vi älskar ju auktioner så oavsett hur alla tycker, så hade vi roliga, jätteroliga dagar, och det är ju det viktigaste :)
Ja ni som ser programmet, ni kanske kan förstå att vi inte var gjorda för tv riktigt :)

Min vän och gamla skolfröken Solveig skrev något klokt som ju faktiskt stämmer. 
Jag har ett behov av att ha koll på allt runtomkring mig, och i det här har jag inte det! 
Kontrollbehov, det är ju därför jag känner som jag känner, jag är helt säker på det. 





Ja jag kan sammanfatta dom här två dagarna med att vi hade väldigt roliga och spännande dagar. 
Jag hade ingen aning om bara hur jobbigt jag skulle tycka att det var efteråt, nej det hade jag inte på något vis kunnat ana. 
Jag hade kanske tordats iallafall, men lite tveksam hade jag nog varit.
Ja otroligt lärorika dagar hade vi i Arboga och mitt i alla jobbiga känslor så är jag samtidigt stolt över att vi fixade det.
Imorse så ringde radion och undrade om dom kunde få intervjua mig, så ja imorgon bitti, jag ska svara så gott jag kan :) 
Ja herregud så jag inte var beredd på alla känslor och allt som hänt :)

Nu till lite vanligare saker som jag ju brukar skriva om :)
Här hemma har vi pysslat lite, eller egentligen ganska mycket då jag tänker efter.


Jag och Maria fixade två blommor som behövde fixas till, och så har jag och Rebecca fixat mina vantar. Ja jag behövde fixa till dom så dom passar mina händer, och en av dom har vi klippt och sytt till, så min joystick får plats inuti vanten. 
Ja nu har vi gjort efter konstens alla regler och jag borde verkligen inte frysa mer, nej nu borde jag ha iallafall skapligt varma händer framöver då jag är ute och åker.

Jag fixade också till en jacka jag nyss köpt som behövdes göras om lite inuti. 
Ja jag klippte bort hela bandet inuti, snölåset kanske det kallas :) Nu blir den mycket bättre för mig :)
Det blev en riktig systund för mig och Rebecca, men snabbt gick det och bra blev det :)




En dag dukade jag lite fint, tycker jag :)
Jag skulle ha ett möte med en utredare på kommunen.
En ny utredning, ja varje år är det likadant.
Hur många minuter tar det på toaletten, hur många minuter hit och dit..
Så drygt och så svårt, framför allt svårt.
Min chef på Libra assistans bolag var hemma hos mig också, så nu ska det förhoppningsvis bli lika bra som det är nu och har varit ett år tillbaka.
Jag och vi får hålla tummarna för att det inte blir någon ändring.


Så mysigt med tända ljus, och jag gillar mörkret jag, ja faktiskt.
Samtidigt som jag gillar det så är det ju skönt nu då man märker att det faktiskt inte är mörkt ute redan klockan tre som det var alldeles nyligen. Nej det har verkligen vänt nu och ni som följer mig eller känner mig vet ju!! Ja solsken och värme är ju något jag älskar, så det är välkommet.

En av mina långhåriga :)

En kväll så for jag och Gert på en föreläsning i Borlänge med Torkild Sköld.
Jag hade bokat sedan ganska länge, så det var något jag sett fram emot.
Trots att jag sett fram emot det så hade det ju varit skönast att vara bara hemma, ja det känns ofta så innan man ska iväg för att sen vara glad att man åkte.
Både jag och Gert är lika och tänker lite så, men jag tänker som så, att vi trivs i varandras sällskap eftersom vi helst bara vill vara hemma.
En bra föreläsning tyckte jag, och han sa så mycket och så många bra saker. Synd att jag inte kommer ihåg allt, vart har minnet tagit vägen liksom?

Det var en liten paus där mitt i så då passade jag på att ta ett kort, ja det var Gert som fick ta kort :) Mest för att ha det så jag minns det, jag har ju gjort så vid alla andra föreläsningar jag varit på, så jag ville göra lika.
Det är trots att jag inte minns så bra jättebra att gå på föreläsningar, man kan ju alltid snappa upp något vid varje tillfälle tänker jag.
Att man vill lära sig mer är ju helt otroligt fantastiskt och man växer ju då man lär sig något varje gång.




Som jag skrivit förut så får jag lov att ta medicin mot svamp i munnen då och då. 
Det har säkert mest berott på alla mina penicillin kurer jag fått under åren, men också mot dåligt immunförsvar.
Inte gott alls, och så ska man svälja när man inte vill ha det kvar i munnen mer. Jag är just nu inne på min fjärde vecka och fyra gånger om dagen. 
Ibland hinner jag inte riktigt med fyra gånger så då får det bli tre, men jag tror det går bra det med. 
På Lördag så är det sista dagen för den här gången, så skönt.
Jag tycker själv att jag är skitduktig som faktisk fixar det här, och att jag gjort det flera gånger förut, heja mig liksom!!






Ja jag tänkte inte skriva så mycket idag, men hur bra gick det? Inte alls haha :)
Jag har så mycket mer att skriva om och berätta, men jag tar det nästa gång :)
Jag hoppas att du mår bra och att du har det bra.
Kramar från mig

2 kommentarer:

  1. Hej Nina! Med förvåning såg jag att du skulle vara med i auktionssommar, kul att se dig, det var länge sedan. Vi jobbade på Domus eller om du var med på byxshopen jag kommer inte ihåg. Tråkigt med din sjukdom .men du ger inte upp för det. Ha det bra! Birgitta Vesterlund

    SvaraRadera
  2. Men hej Birgitta vad länge sen, det var på Domus vi jobbade ihop :) Tänk att du kommer ihåg lika som mig. Ja att jag vart med i auktions sommar, det var två jätteroliga dagar vi hade där i somras. En upplevelse man bara är med om en gång i livet, dom flesta aldrig. Jätteroligt men mycket oro innan man vet hur dom klippt till allt. Precis som du skriver så har jag ju varit sjuk och är sjuk, men jag mår toppenbra och tar vara på varje dag så det går jättebra. Jag hoppas att du har det bra Birgitta. Kram till dig.

    SvaraRadera