söndag 19 maj 2019

"Bockarna Bruse"

Hej hej!
Jag måste idag börja med att berätta om förra helgen :) Ja vilken härligt rolig helg jag hade!
Jag och vi fick besök utav en vän till mig, Marianne från Stockholm och hennes assistent Daniella.
Marianne har som jag, hon har också Ms.
Tänk att vi var med i samma Ms grupp på facebook, och därefter blev vänner på riktigt.


Jag och vi brukar inte få besök, nej det händer nästan aldrig.
Fika främmande förstås, men inte mer än så :) Nej vi brukar vara bara vi :)
Men inte den här helgen som var, nej då minsann fick vi besök.
Dom dagarna rusade fram, och jag hade önskat att vi hade kunnat umgås någon eller några fler dagar.
Vi eller iallafall jag haha :) Jag kan ju inte säga vi men jag har haft så toppenbra.
Vi är så lika på så många sätt, speciellt i vårat tänk. Vi förstår varann så bra tycker jag.
En härlig människa är hon Marianne.
Jag hade förberett mig så mycket det gick, ja både mat och fika. Ingen skulle behöva gå hungrig här hemma. Frågan var bara om vi skulle kunna hinna äta av allt?? :) (det hann vi inte )
Super roligt att få besök av Marianne, som jag hade sett fram emot.
Vi hade planerat sedan länge, ja inte just datum så, men att hon skulle ta sig hit en helg nu före sommaren.

Jag och Gert var till hennes sommarparadis för ett par år sedan, så nu den här gången hade vi mycket att prata ikapp. Hon åkte riksfärdtjänst hit, och bodde sen över på grand (hotell) en natt.
Ganska många timmar hade vi på oss, men samtalsämnena verkade inte ta slut haha .)

Jag bjuder er på ett gäng kort på våran super trevliga och härliga helg.

Jag har haft två jätteroliga och bra dagar och gör gärna om det.
Helst så vill jag då hinna få visa henne lite runtomkring också nästa gång, och inte bara jägarnäs och räfsnäs :)


Vi känner ju inte varandra alls egentligen, men ändå så är vi så lika på något sätt, ja vi är liksom på samma väglängd om man kan säga så :) Mycket ge och ta är det mellan oss.





Nu till något helt annat :)
Vi var på ett nosework (tror det heter så) prov häromdagen då Marielle var där för att testa Billie.
Hon har gått en kurs, och sen har hon tränat lite innan provet som skulle göra att hon fick tävla med henne om hon klarade det.

Hon var så duktig och fixade det, och kan tävla framöver. Marielle var förstås också duktig <3
Marielle har köpt lite pizza kartonger för att träna med.
Hon sätter en möbeltass i en av lådorna med lite lukt essens på, och så ska Billie nosa sig till vilken kartong den är i :)
Hon är jätteduktig, men det finns ofta mycket roligare att lukta på runtomkring själva "banan" också haha :)



Lite bull lunch :)
Jag och Gert for till plantagen för att köpa några fler växter till slänten på baksidan.
Vi hittade på flera stycken som vi ska plantera ner om någon dag. Jag tycker att det är så roligt så!!
Jag insåg ganska direkt då jag kom hem att jag kommer att behöva fler :)
Ja jag får ta mig en tur till någon dag snart :)


Gert skulle åka till Granngården för att köpa lite kaninmat, och vad hittade han väl då??
Vita pelargoner!!


Jag behöver många, ja jättemånga, så det var jättebra att han köpte tio stycken.
När jag var där sist så hade dom pelargoner, men inga vita.
(Nu behöver jag kanske tjugo stycken till :)
Jag hade en riktig planteringsdag då jag planterade Gerts inköp i mina lerkrukor.
Jag gillar verkligen att hålla på att plantera och vilken tur jag har som har ett riktigt bra blombord :) 


Nu ska jag skriva lite om Fagersta och teatern vi var på i veckan, jag och Gert.
Våra vänner därifrån är med och spelar teater, och två gånger om året är det teater för oss som vill se. Dom är så otroligt duktiga och många skratt blir det :)
Den här gången hette teatern "bockarna bruse"


Den här gången hade dom bytt ställe vilket jag tycker var jättebra.
Dom senaste åren, ja i över sju år så har jag ju inte kunnat titta på deras teater föreställningar då dom inte haft hiss.
Den gamla teatern var på ovanvåningen i ett gammalt mysigt hus, självaste teater scenen och sittplatserna för folket som skulle titta, var supermysigt.
I år så hade dom flyttat till folkets hus, med hiss, jippi!! Ja för mig som inte kunnat se dom senaste sju åren så blev det ju jätte roligt och bra. Gert har varit på teatern varje gång och jag har väntat utanför jag, men åkt runt lite i Fagersta har jag ju också hunnit göra varje gång :)

Efter teatern så blev det fika efter och så fick vi ge presenter för att dom varit så duktiga.
Alla stjärnor får ju blommor och paket efter föreställningar, så jag har för många år sedan infört det jag med.


När vi fikat klart och sagt hej då så åkte jag och Gert en sväng och stannade till vid hembygdsgården för en smörgås som lite lunch.


Där har dom en jättemysig butik som fast det var ett så gammalt hus hade fixat en hiss :)
Underbart, då kunde jag ju komma till övervåningen på butiken också, härligt att en del är noga med att alla ska ta sig in, och upp och ned :)



Det fanns också ett litet hus där dom hade loppis. Om man ville köpa något där så fick man gå till butiken för att betala, mysigt ställe.

Jag var till Fagersta en gång till förra veckan, den teaterveckan. Jag åkte dit med en smörgåstårta jag gjort till Janne som fyllde år.
Det har blivit lite av en tradition att jag ska göra smörgåstårtor då fyra av dom vi känner där vill ha det då dom fyller år :)
Just den här födelsedagen så var det ost och leverpastej som gällde, inga räkor skulle det vara.
Jag är verkligen ingen smörgåstårts bakare egentligen, men jag gör så gott jag kan, och dom verkar  ju gilla dom iallfall :)

Självaste födelsedagsbarnet :)


Jag har försökt att mixa med våran mixer en gång för länge sen, men tyckte inte att jag var bra på det alls den gången. Den här dagen gjorde jag ett nytt försök, och det kändes som att det inte alls var lika svårt som sist :)



Nu är det nog läge för mig att rätta lite och sen känna mig klar för den här gången :)
Jag hoppas att ni haft det bra och att ni mår bra.
Kram kram











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar