söndag 29 december 2019

God fortsättning!!

 
Hej hej!
God fortsättning säger man ju nu efter julen, ja jag brukar inte säga så, inte just med dom orden.
Nej jag säger nog bara ha det så bra, god fortsättning känns så högtidligt på något sätt, vilket det ju är förstås haha :) Inte mina ord bara.
Jag kan tänka att det beror lite på att jag hörde det då jag var liten förstås, och jag kanske inte då förstod riktigt vad det betydde?.
Men jag känner ju att, ha det så bra också blir bra att säga, så det blir mina ord liksom.
Om någon säger god fortsättning till mig så säger jag förstås detsamma till dig och god fortsättning, men inte jag först :)
 
Jag börjar med att berätta om att det inte blev någon "uppesittarkväll"för oss, nej det blev inte så, och lika glada är vi för det.
Marielle som är den som införde att vi tre skulle spela Bingolotto (flera år sedan) skulle jobba natt, hade glömt att säga det bara :)
Jag ringde då Melina och sa att hon fick välja om hon ville ha några lotter och spela hemma eller komma hit, så hon blev hemma hos sig.
Jag tycker inte det är roligt med det programmet, själva spelen är ju spännande, men resten kan jag vara utan :) Så för mig blev det ju jättebra, då kunde vi titta på något annat vi :)
Resultatet av åtta lotter vart en vinst på femtio kronor, jag rättade dagen efter :)
 
 
 
Ja nu har julen varit och det är klart liksom, och sen efter jul nyår och trettondagen så blir det vanliga dagar igen.
Jag älskar julen, ja det gör jag, att få pyssla och slå in paket för att ge bort.
Men sen direkt julafton är över, ja då vill jag börja ta bort alla tomtar och allt annat pyssel.
Jag ska i år vänta några dagar till, men sen så :)
I flera år så har jag inte haft lust att ta fram just något som haft med jultomtar att göra, men i år!
Ja i år så har tomtarna fått komma fram, och jag har velat få det mysigt, och det blev det tycker jag.
I år hade vi det lika lugnt och bra som det brukar vara.
 
 
För mer än tio år sedan, ja så länge var det sedan vi firade jul med min familj.
Ja jag och Gert kände båda två att vi bara ville vara hemma hos oss själva, slippa åka iväg någonstans, ha julafton hemma.
Det var inte lätt att bryta det vi haft så länge, en tradition typ, nej det var inte uppskattat alls.
Hur som helst så har det varit så sedan dess, och vi har varit bara vi i våran lilla familj (fyra vuxna barn och vi). Vi tycker det är skönt att det är lugnt runtomkring julen, inga måsten alls och det är superskönt. Nu har ju våra barn varsin respektive också som självklart får vara här, alla är förstås välkomna <3
 
 
 
I år blev det bara Gerts ena son Oliwer och mina tjejer, och så vi förstås, och lilla Billie.
Efter att alla varit här så skulle dom ju vidare, förutom Marielle som skulle jobba igen hon.
Hon är väktare och skulle jobba natt den här natten också.
Alla dom som kommer på julaftons förmiddag ska vidare för julmiddagar så hos oss brukar det bli skinksmörgås och lite annat plock.
 
 

Det var så länge sen jag gjorde färskinlagd gurka, ja nog har jag ju gjort det någon mer gång sedan centralkiosken tiden då jag jobbade där, tills nu. Ja där var jag och jobbade 1986, 1987 ungefär.
Jag letade fram ett recept i datorn, det är ju så enkelt nu för tiden haha, och så halverade jag mängden ättika så det inte skulle bli för starkt, och jag måste faktiskt skryta lite, den blev kanonbra!!

 
 
När alla åkt så var det bara jag och Gert, ja vad skulle väl vi göra då?
Jo minsann vi tittade på en serie, fyra avsnitt på julaftons kvällen och fyra nästa dag haha :) sen var första säsongen klar.
Hur vi är, båda två, vi vill ju titta tills det blir klart så man vet hur det gick :)
Ja en toppen julafton hade vi och jag är så glad över dom alla, stolt och lycklig över våra barn.
Gerts äldsta son bor i Jönköping( det har jag säkert redan skrivit) så han och hans tjej Stina blev kvar där hemma hos dom och hennes familj.
Ja jag tycker att vi gjorde ett bra val där för tio tolv år sedan, att bara vara hemma.
Den som kan och vill komma kommer liksom, inga måsten alls.
Julen är en fin högtid tycker jag, men den har ju egentligen inte stor betydelse för oss nuförtiden, nej det var ju skillnad då barnen var små, då var det ju viktigt med julen!
Och inte tal om alla julklappar som skulle ges bort :)
Här nedan är våran finaste lilla Billie!!
 

 

Jag skrev ju i mitt förra inlägg, och la in bilder på ett paketet jag fick med posten, ja inte vilket som helst!!
Jag hittade i början av November en annons om världens (enligt mig) finaste tomtar,  jag skrev till henne och frågade om hon hade lust att göra några tomtar till mig som jag kunde ge bort i julklapp?
Jo det ville hon och sen efter att jag fått dom jag beställde, så beställde jag senare några till.
Ja ingen är lik den andra så det är helt unika tomtar.
Roligt att ha och roligt att ge bort då ingen har en likadan. Jag tyckte så mycket om alla så jag ville inte ge bort dom haha!!

 

Radade upp några tomtar :)


Jag  fick ett extra paket från henne med en liten söt tomte man kan ha på bordet,  jag satt min framför tvn på hyllan. Så söta är dom och så glad jag är som hittade på henne som gör dom.





 

  
Vi tog en promenad häromdagen så att vi fick lite luft, ja jag behöver verkligen luft!!
Så otroligt skönt att vara ute och sen komma in, ja det är härligt tycker jag!!
 

I mellandagarna så hade jag en tid för klipp och fix, haha, jag brukar kalla det så.
Jag fick njuta och lyxa till mig lite i några timmar, och jag njöt, härligt är det verkligen att gå till frissan tycker jag.
Jag frågade min frisör om hon kunde färga mina ögonfransar när jag ändå var där och det kunde hon, och gjorde!!
Jag har aldrig tyckt om att sminka mig, nej jag kan liksom inte, eller rättare sagt så är jag ju totalt ointresserad. Jag tycker det är svårt och blir inte fint, så därför låter jag bli.
Jag får liksom duga som jag är jag :) Jag har färgat ögonfransarna två gånger förut, men med väldigt långt mellanrum.
Jag räknade ut att jag inte gjort det sedan förra sommaren, alltså sommaren 2018 haha :) Jag gjorde det innan jag skulle vara med på tv :) Ja så är det med och för mig, jag är helt naturlig jag kan man säga, men hellre det än att jag ska försöka med något jag inte kan.
Jag bestämde iallfall att jag ska göra det varje gång jag klipper mig, ja så får det bli från och med nu,



Jag har, ja jag har så lockigt hår så ojojoj, mest där bak. Ju kortare jag har ju lockigare känns det som.
Hur som helst så blev det kortare och lockigare än det varit på länge och jag blev nöjd med både frisyr och färg :) Hon är så duktig så!!

 
 

Min frisör Karro har en hund, ja inte vilken hund som helst!!
Den är så fin, så lugn och så stor!! En helt underbart fin hund som jag blir helt förälskad i då jag träffar den :)
 
 
Jag önskar då jag träffar på en hund, ja med Marielles Billie också förstås att jag skulle kunna gå, ja tänk att kunna böja sig ner och gosa på riktigt liksom, ja vilken dröm!!
Nu är det ju inget jag tänker på så ofta, nej men det hade ju varit härligt.
Om ett par dagar så är det nyårsafton, ja herregud så dagarna går fort!!
Ett nytt år liksom??
Ja det är ju bara att gilla läget och förstå att man faktiskt åldras, hm ja man gör ju faktiskt det.
Nu känner jag mig faktiskt inte alls så gammal som jag är, men snart blir jag ju äldre, ja jag blir ju det!
Man är ju inte äldre än man känner sig brukar man ju få höra och så är det ju, då är jag runt trettiofem kanske, eller fyrtio, det var en bra ålder tyckte jag :)
 
Ha det nu så bra alla och ha ett Gott Nytt År på er allesammans :)

Kram kram från mig till dig!!


 
 



 



 



 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar