måndag 9 augusti 2021

Så otroligt mysigt!!




Hej hej!
Jag vet inte hur jag varken ska börja skriva eller hur det här inlägget kommer att sluta? 
Jag vet inte alls hur jag ska kunna sammanfatta alla dagar sedan sist jag skrev??
Jag har inte skrivit på jätte länge nu. 
Ja jag kan ju faktiskt ha tagit semester från skrivandet utan att jag tänkt på att jag skulle göra det haha :) 

Dagarna går ju så förbaskat fort, ja alldeles för snabbt, jag hinner inte alls med i i dagens tid, ja dagens tid går ju så mycket fortare än tiden som fanns då jag var yngre. 
Ja jag skriver yngre dagar eftersom jag ju nu i många år haft en rusande tid, ja den bara galopperar :)
Jag skriver ofta om att dagarna går så fort, ja jag vill ju liksom hinna med så mycket. 
Nu då det varit sommar ett kort tag enligt mig, så blir det liksom så snabbt höst, ja från en dag till en annan liksom?? 
Så har det känts i många år, ända sedan jag hade min kiosk vid badet i Smedjebacken. 
Då kunde det vara massor av badande ena dagen för att sen inte komma tillbaka alls om det har regnat en eller två dagar, nej då var det liksom höst?? 
Jätteknepigt tyckte jag då, men jag har kvar samma känsla nu. Att det liksom är så??

I det här inlägget så kommer det att handla mycket om det roligaste och mysigaste jag vet. 
Ja ni förstår nog!!
Det kommer också att handla om en massa annat, eller kanske inte en massa, nej men många saker kommer jag att skriva om är jag säker på redan nu i början av mitt inlägg.
Ja ni som brukar läsa det jag skriver vet ju att det händer lite saker här varenda dag, ja inget speciellt alls kanske, nej det kan vara bak och mat som stått på schemat :) 
Men att jag iallafall gör något varje dag, ja det gör jag.

Jag har haft lite panik över hur jag skulle få till ett inlägg, att ens kunna ta mig den tiden? 
Jag har ju haft massor av skoj och roligheter som gjort att jag varit trött på kvällarna och helt enkelt inte orkat skriva, ja så har det varit men nu så är jag på gång, äntligen!!

Här nedan fyller jag mina tre dosetter med medicin, många tomma förpackningar blir det :)
Jag hade två sedan förut, men med tre så känns det som att vi inte behöver fylla på ofta alls vilket är skönt.


Nu till något mindre kul, nästan "katastrof" en stund, tills jag lugnat mig.
Alltså!! Jag gjorde något som jag gjort en gång förut och nu hände det igen!?? !!
Det har gått många år sedan sist!! 
Jag hade nästan fullt i minnet på min mobil så jag tänkte att jag skulle ta bort lite så alla bilder fick plats, men vad gjorde jag då?? 
Jo Nina hon raderade alla kort och dom viktigaste hade jag tagit dagen innan!! 
Fy så det grämde mig och vilken panik jag kände!! 
Jag skrev på facebook ifall någon visste hur man kunde få dom tillbaka, men dom tips jag fick gick inte på min mobil :(  Rättare sagt är kanske att det ju var jag  som inte kunde få det att fungera :)
Jag fick också andra förslag på vem som skulle kunna hjälpa mig som alldeles säkert var bra. 

En vän till min yngsta dotter Melina skrev att om jag provade på ett sätt så kanske det skulle gå, annars skulle jag gå till hennes kille Tim som jobbar på Elgiganten. (Jag känner igen honom då han är kompis med Gerts son Oliwer) 
Han var så snäll och han förbarmade sig över min telefon och tog den med sig hem. 

När jag lämnat min mobil till Tim så gick vi över och tog en fika på coop :) 
Inte det mysigaste stället precis, men godaste kanske :)


Tim höll på med den till sent på Lördags kvällen och Söndagen!! 
Det gick inte iallfall och då fick jag släppa det, ja jag kunde och kan ju inte gå runt och vara arg över det, nej jag fick börja ta nya kort :) Vilket ju inte är några problem alls haha, det var "bara" dom sista 20-30 bilderna jag blev utan :(  Jag knäpper och dokumenterar ju nästan allt jag gör, och då blir det ju några varje dag :)
Dom äldre korten som försvann, hade jag lagt över på datorn redan, så dom finns , iallafall dom flesta, så det var dom jag tagit dagen innan som var dom viktiga.
Här nedan ser ni min räddare i nöden, även om det inte gick :) Tusen tack Tim!! <3


Nu till lite roligheter, till auktioner jag varit på under sommaren. Så himla roligt och så otroligt mysigt!!

En av auktionsdagarna så var Anneli med mig, vi hade en sån rolig dag med allt vad det innebär att vara på auktion. Vi hade matsäck med oss och så satt vi och väntade på att eventuellt vilja ropa på något :) 
Anneli som gillar korv med bröd, slog till i kiosken på en :)


Och som vanligt träffade jag på Jack, ja jag har ju skrivit om honom flera gånger, han kämpar på och hjälper till på auktionerna :) 
Jag har ju berättat förut att jag känt igen honom sedan jag var liten, då jag var med min mormor på auktion i Iviken :) Ja mitt minne långt tillbaka är det inget fel på alls haha :) 
Minnet vad jag gjorde igår däremot, ja det är det sämre med :)
Jag har tagit kort på honom varje auktion :) Han säger då jag tar fram mobilen att du tog ju förra gången, ja haha, men jag vill ju ha färska kort säger jag :) 
Ja vi skämtar och det är mycket ge och ta med honom kan jag lova. Jag tycker om honom på något vis och jag är så glad över det :) En liten pratstund blir det varje gång :)



Efter att Anneli och jag var där på auktion så tog hon med sig sin Peter och sin äldsta dotter Jenny en gång :)  
Och här sist då jag var där med min äldsta dotter Marielle, så var det bara hon och Peter. 


Ja jag vet ju att det inte alls faller alla i smaken att gå på auktion, men jag verkligen älskar att göra det!! Stämningen och mysigheten, ja det är helt fantastiskt tycker jag :)
Jag har ju haft med mig min dotter Marielle på tre auktioner, och någon mer blir det nog innan sommar och hösten är slut :)

Här ser ni ett av mina bästa finaste auktionsinköp, dom är så mycket finare än på bilden, jätte jättefina!
Nu var det inte så att jag behövde fler assietter, nej, men superglad är jag att jag köpte dom, jag blir glad varenda gång jag använder ett :)


Ett dockskåp?? Ja det ville tydligen jag ha?? Men det får blir ett projekt att ta mig tid för, att renovera till vintern kanske :) Lådan (bakom assietterna) var det jag var intresserad av bara egentligen, och den fick jag :)


Jag var ju tvungen att se så det inte skar sig allt för mycket mot kaklet haha :)


Nu lite blandade kort så ni kanske kan få våran känsla till hur vi hade det varje gång :) 
Maria har också varit med på auktion :)







Här nedan några "kändisar" ( Hörken mfl )som brukar ha auktion i Tuna Hästberg där jag gärna är dom gångerna det är :) Länge sen nu, men snart så :)


Nu har ni nog fått nog av auktionsbilder och text :) Jag skulle däremot kunna skriva hur mycket och ofta som helst om hur roligt och härligt jag tycker att det är :) Men det får bli lite lagom ofta haha :)

Nu till våra vänner i Fagersta, vi har haft Ingemar här en vecka men innan dess så for vi dit för att hjälpa Ingemars syster med lite hårfix :) Maria följde för att vara lite "hårfrisör" :)
När vi kom så satt "välkomst kommittén" ute på gräsmattan, så härligt att bli mött så.


Vi hade tagit med bullar och kaffe så vi kunde fika med dom allihop, och det var uppskattat.
Från början så kände vi ju bara Ingemar, men det har ju slutat med att vi har många vänner där :)
Vilka fantastiska människor, ja vi tycker så mycket om dom alla och försöker hjälpa till så gott vi kan.
Medan vi fikade så började det regna och vi fick alla ta skydd :) 
Min rullstol blev lite utanför taket, men jag hade ett paraply som jag tog till.
Det blev riktigt mysigt faktiskt att stå där och vänta tills regnet gav sig.


Maria hjälper Ulla att bli fin :)

När Maria var uppe vid Ulla så var Gert uppe vid Ingemar ( i en annan port). Janne kom också dit, och så snaggade Gert dom båda två :) Dom blev som vanligt, så fina så :) Det är viktigt med håret!!


Vi hade en rolig eftermiddag/kväll med dom bästa :) 
Någon vecka efter vårat besök så hämtade vi hit Ingemar.
Jag skriver mer i mitt nästa inlägg om våran härligt roliga vecka med "våran" Ingemar :)

Nu till lite allt möjligt, lite hattigt och "huller om buller" :)
 
Här nedan räddar Maria något slags "flygfä??" :)
Ja hon vet att jag inte har lust att döda så trots att många är lite otäcka så fixar hon ut dom :) 
Getingar och humlor är nog dom värsta, men hon kämpar på och tar ut dom också :)
Hon vet att hon får slå ihjäl om hon känner att det är bättre, men nej då tänker hon på hur jag vill och brukat göra <3


Våran kanin Bruno har grävt så långa gångar att Gert nästan trampade igenom då han klippte gräset för någon vecka sedan :) Våra får fick då rycka ut som vakter :)


Vi har haft äran att ha Billie här ett par dagar, hon var egentligen med Maria, men då hon jobbade så följde hon förstås med på lite jobb med "mormor" :)



Melina och hennes kompis Lovisa ville grilla en kväll, och då fick jag och Gert vara med :) 
Hemma hos oss då :) En mysig kvällning med tjejerna :)


En annan dag så kom dom förbi och solade lite på altanen :)



Gert hade ett möte på datorn en dag med kommunen, men det gick inte att få till det med ljudet? 
Maria försökte hjälpa till, men det gick inte, så han slapp prata på hela mötet haha :)
Det är inte lätt det där med tekniken, nej det är enligt mig super svårt.


 
Det är ju så mycket jag vill få till och orka skriva, men en hel månad, ja det går ju inte att skriva bara ett inlägg då, så jag struntar i att ens försöka :) Det får bli ett till :)

Marielle har handarbetat ett bra tag och hon är hur duktig som helst, hon virkar mest men kan sticka också :). 
Hon kom på att om jag skulle se en knyppel dyna på någon auktion, om hon inte var med, så skulle jag ropa in den. 
Jag kollade på Tradera istället och där fanns en jättebra med mycket och många tillbehör som jag ropade in. 
När jag skulle hämta den på Ok så jobbade Alice där (Rebeccas (min assistent) dotter), hon har haft det som ett litet extra jobb nu över sommaren då hon sen/ och nu har börjat ett gäng månader i lumpen!! 
Så härligt spännande och vilken upplevelse att ta med sig i livet.


Jag sa vad jag skulle få och hon liksom mig tänkte ju något lite mindre :) Men nej, ett litet paket var det inte som kom, men väldigt välpackat måste jag ju säga :)
Den var jättefin, som ny och nu kunde Marielle börja träna :) Lite svårt i början alldeles säkert, men det fixar hon :) 




En varm dag så kände vi för lite plockmat :) 
Ja lite blev det inte, ganska många förpackningar blev det från affären :) 
Jag tycker inte om så mycket olika sorter, men det jag tog var jättegott!!


Min tallrik nedan :)


När jag dricker ett glas vin så vill jag ha isbitar i så det är kallt :) 
Så ska man ju alldeles säkert inte göra haha :) Men jag tycker att det är jättebra jag :)


Jag är en sån dryg mamma :) Jag tränar med dom här två att se naturligt glada ut :) 
Och här nedan fick jag till ett jättefin kort :)


Nu till något helt galet och totalt livsfarligt!!
Min vän och assistent Maria skulle stänga av vattnet efter att ha duschat en kvällning, då fick hon en stöt som gjorde att hon "fastnade" på vredet?? 
Så himla otäckt och farligt förstår man ju då det är vatten och ström!!

Det hade varit lika hos grannen någon vecka innan, men som hyresvärden inte tog på allvar. 
Nu den här gången var det hemma i Marias lägenhet. Fy så hemskt, det hade kunnat gå riktigt illa!!
Maria såg till att någon jour person fick rycka ut och komma, och sen fick dom hålla på tills dom hittade något, som dom till slut gjorde, tack och lov!! 
Ja den chocken skulle ju ingen vilja få, men tur ingen skadade sig och tur att dom hittade felet.

Nu tänker jag sluta för idag, jag har en hel del rättning framför mig så det kommer att ta någon timme tills jag är klar, men så roligt att vara igång igen!! 
Jag har ju liksom ett behov på något sätt att skriva av mig allt jag gör :)

Jag hoppas att ni har det bra och att ni mår bra förstås.
Och så hoppas jag att eran sommar varit bra.
Kram kram från mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar