tisdag 2 november 2021

Hur tänkte jag då??




Hej hej!

Ja nu skriver jag lite igen :) 
Jag har haft lite "degiga" som jag brukar kalla dagar som jag inte vetat vad jag vill göra. 
Gert gjorde ju illa sig då han var och paddlade förra veckan, och han blev hemma från jobbet då han hade ont och svårt att gå. Jag blev ju lite "medberoende" då när han inte kunde göra något, så det enda jag gjorde var att baka bullar en dag och så lagade jag lite mat förstås.

Nu är hans vad mycket bättre, och han har börjat kunna jobba, så snart är vi nog på bättringsvägen tror jag, ja ingen av oss är ju speciellt lata eller trötta i grunden. 
Eller jo trötta är vi ju, men det beror inte på lathet, nej det beror ju på våra respektive sjukdomar som vi har och fått.

Vi kan ju sammanfatta våran vecka med mycket tv tittande, jo minsann så har det blivit.
Jag tycker aldrig att jag har tråkigt, nej jag tycker oftast att vi har det mysigt och jättebra, ja jag uppskattar verkligen all tid tillsammans.
Vi har nu dom här dagarna till och med sett "mer panik i tomteverkstan", ja det är faktiskt riktigt bra och roligt att se, så välgjort och bra skådespelare verkligen. 
Ja vi är ju bara 50 + här hemma hos oss, men blir man någonsin för gammal tänker jag?



En dag sist jag skrev om min sömmerska så kom jag på att jag skulle vilja ta tag i det jag tänkt så ofta och mycket på.
Ett par överdrags skor!! Tänk att kunna dra över dom då jag har stövlarna på mig (ortoser), och ska åka iväg på något. Att bara ha ett kardborreband där bak så dom sitter.
Om det är riktigt kallt så tar jag ju min åkpåse med varma tofflor på fötterna, men om jag bara ska dra iväg till affären lite snabbt.
Jag kan ju ta av och sätta på något annat, jo det kan jag ju, men mina fötter och ben vill helst ha stövlarna på sig, jo så är det.


Det är också lite jobbigt att ta av dom då jag brukar blir extra spastisk när dom ska av, så jag vill helst bara göra det på kvällen.
Jag for till våran Hema butik (tygaffär ) där dom har tyger av alla de slag. 
Första dagen jag var dit haha :)  Ja jag fick åka dit dagen efter också.
Första dagen så köpte jag fodrat tyg och kardborreband och tråd, men då jag kom hem så kom jag på det, jag behövde ju lite extra foder, och inte bara det tunna som hörde till yttertyget liksom.
Dagen efter så for vi dit igen för att köpa fleecetyg, mörkblått så det skulle passa tyget jag köpte till det yttre.
Ja det kommer nog inte trots att hon är jätteduktig att sy bli så fint. 
Nej det blir nog ganska fult, men det är inte så snyggt nu heller kan jag ju tycka haha :). 
Jag vill inte heller åka iväg med bara stövlarna på mig då jag bara har strumpor i, det blir lite ruggigt det :)
Stövlarna är riktigt skitfula, men måste man ha dom så måste man, ja jag har ju då inget att välja på riktigt. Det viktigaste med alltihop är ju att jag inte behöver frysa om fötterna, och det kommer jag inte att behöva.
Här nedan syns det inte, men dom har gjort det så himla bra så att jag kan komma in och ut hur smidigt som helst!! 


En dag så kom jag på det, igen!! Haha :)
Jag är egentligen en riktig jeanstjej, ja tjej är jag ju inte längre, men jag gillar fortfarande jeans.
Såna byxor jag har på mig både ovan och nedan, är likadana som jag hade förut då jag var frisk och kunde gå, som jag älskade eftersom dom var så mjuka och sköna.

Jag vet inte hur jag tänkte då jag blev sjuk, men jag sålde iväg och gav bort både kläder och skor?? Ungefär som att jag inte skulle leva längre?? Som att jag inte behövde mer kläder eller skor??
Hur tänkte jag då??
Ja jag kan ju säga och erkänna att jag gjorde helt fel, jag behövde och behöver ju kläder trots att jag har Ms, förstås :)
Hur som helst, oavsett hur jag tänkte då, så hittade jag "mina" (likadana som jag hade då) och slog till på tradera (en auktions sida). 
Jag testade dom och var så glad att jag kunde ha dom, men sen blev dom liggande i min garderob till för några dagar sedan.
Jag känner mig helt annorlunda då jag har ett par enligt mig snygga jeans, ja liksom som att jag är frisk, som innan jag blev sjuk.

Melina var hit en dag och jag berättade om mina jeans och att jag hade likadana förut, då säger hon bara :) Ja dom är ju inte så moderna nu då haha :) 
Nej så kan det ju förstås vara, men jag tänker mig då att jag tar tag i det där jag, jag gillar dom och känner mig lite fin i dom, bekväma och fina tycker jag. 
Jag återintar det moderna, så nu vet ni alla att det är lite "baggy jeans" som är inne nu!! 
Ja i allhall här vid mig och häromkring  och där jag är ute och åker tänker jag :)


Det har ett längre tag varit krångligt att "docka fast" mig i bilen, något har varit i vägen liksom?
När vi skulle åka från Hema den där dagen, ja då gick det sönder på riktigt!! :)
Det gick sönder i bilen och så blev det lite skador på rullstolen, tur att det finns dom som kan laga :)
Skönt att se och förstå varför det känts krångligt, även om det ju är jag som kört sönder den på något vis :)



Inte nog med att jag har börjat med mina jeans igen, jag har också börjat ta fram "nya" tröjor som bara legat på hyllorna i en av mina garderober?? 
Jag har den här veckan haft flera på mig och jag har gillat dom som jag testat, härligt!! 
Gert känner inte alls igen någon, och ja så kan det ju bli då jag bara lagt in i garderoben utan att ens visa dom :) 
Nu har jag inte bara köpt nytt, nej mycket från tradera har det blivit, ja som jag har vunnit :)

Vad skulle jag väl göra utan värme??
Ja filtar, vetekuddar och så klart en varm poncho att ta till när det behövs. 
En kamin att sätta fart på är verkligen inte fel, värd varenda krona faktiskt :) 
Vi ställer den oftast mest närmast mig, vilket ju är så himla skönt och bra. Gert fryser väldigt sällan han, så den är liksom mer min haha :)


Flera kvällar förra veckan så kom Rebecca för att lägga mig på kvällarna, då när Gert varit justerad i sitt ben. 
Det är lite trögt att förflytta mig med lyften då man har bara ett fungerande ben. 
Jag har sån tur att jag har så otroligt snälla assistenter så att dom bara kommer när jag frågar dom, super enkelt blir ju allt då. Ja om jag ska vara helt ärlig så har jag dom allra bästa!! Dom är ju inte bara mina assistenter, nej dom är också mina allra bästa vänner.
Nu har jag ju flera jättebra vikarier också som kan rycka ut om jag behöver, ja jag har det så himla bra.

Den här kvällen så var Simon förbi och när jag fått hjälp klart av Rebecca så var det dax för honom att åka hem. 
Det blev prat om allt möjligt och så kom vi in på tv apparater och lite vad som var bra och mindre bra :) Han förklarade allt så enkelt han kunde, och jag förstod!!?? Ja faktiskt så förstod till och med jag :) 
Ja jag säger då det, hur svårt kan det liksom vara? Ja enligt mig så är all elektronik helt galet svårt!!
Men till slut kan det nog bli bra här hemma hos oss, fortsättning följer säkert :)


Nu till något som jag tycker är helt galet!! Så jäkla ont!! 
Ja alla tatueringar gör ju ont, och då göra på hela ryggen direkt, njae, inte skönt!
Melina började med en ny tatuering häromdagen, hon kom hit direkt efter och visade upp den.
Nu ska den läka lite innan det är dax att fylla i och skugga, dom som kan, dom är så jäkla duktiga, så otroligt duktiga!! 
Hon har en kille som gör hennes motiv upptill och så har hon en annan kille som tatuerar hennes ben:) Även fast jag ju inte gillar alla motiv, så är varenda motiv så välgjort, dom är så otroligt duktiga!


Det började för många många år sedan med att Marielle gjorde en tatuering, sen har alla dom andra tre barnen tatuerat sig, det har blivit många tatueringar sedan dess. 
Ja både Gerts söner och båda mina döttrar, dom verkar gilla det allihop.

Ja jag gjorde ju en och jag blev inte fast, nej fy så ont jag tyckte att det gjorde, jag skulle faktiskt aldrig göra en till, nej. 
Men den jag har är jag väldigt stolt över, ja att jag ändå tordes och gjorde en!!
Om jag gjort en dödskalle  eller något annat som inte betytt något för mig, så hade jag nog inte tyckt så som jag känner att jag gör nu. Nej, jag tänkte till haha :) 
Jag kommer ju aldrig att ångra mina finaste hjärtan där på axeln.


I Lördags var vi till "Stället" och åt lite Brunch.
Jättemysigt att göra något, och det var en mysig Lördags brunch :)
Jag har lite svårt att äta, inte egentligen att äta, mer att tycka om det jag ska äta.
Det fanns många och mycket olika rätter, men jag tyckte att äggröran var det som var bäst, ja så kan det ju vara. Gert däremot tyckte om det mesta han :)
Det är tråkigt att jag inte tycker om så mycket, att det faktiskt ofta inte finns något på en mený som jag vill ha. Men förhoppningsvis ändrar det sig så småningom, jag hoppas på det.

När vi kom till restaurangen så hade min Marielle som jobbar där, förvarnat personalen om att vi nog skulle komma, så Gert och en tjej som jobbade där flyttade på ett bord så att vi kunde ha det som "vårat" bord. 
Dom flesta bord är låga och då kommer jag inte in med mina ben under, men med ett högt bord så kan jag hissa upp mig till rätt höjd. Kanoners blev det!



"In the air tonight"!! Ja den låten är det svårt att slå enligt mig!! 
Det finns massor av bra låtar förstås, men den har "det där" liksom :)
Vi hade på youtube på tv:n och på den listan med låtar så blev det Phil Collins!!
Jag bara älskar den!! En dålig bild blev det då jag knäppte med min mobil som gjort sitt för länge sen, ja det kan man ju säga. 


Ni som kanske läser ibland vad jag skriver vet ju att jag inte gillar nya elektriska prylar, nej det är inget alls för mig. Jag är inte dyr i drift på det viset alls, nej jag vill verkligen INTE byta telefon!! Men jag förstår ju samtidigt att jag kanske snart måste!? Jag förhalar det så länge och mycket jag kan haha :) 
En ny telefon betyder en bra och mycket bättre kamera än den jag har, jag får se framöver hur jag gör?

Jag hade en av mina vikarier här en dag, Caritha heter hon. Hon tycker så mycket om en av min blommor som bara växer och växer. Jag har flera stycken likadana i kök och vardagsrum.
Jag sa att vi ju kan dela den i flera bitar, och så kunde hon plantera ner dom direkt här hos mig i krukor om hon ville :) 
Sagt och gjort, det gick inte!! Rötterna är så tunna så tunna så det går inte att reda i dom och sen veta vilka gröna blad som hör till vem, nej vi fick ge upp :(
Nej minsann så dåligt det gick, hon fick ta hela blomman med sig och sätta skott i vatten så det blir rötter först innan hon fixar till dom i sina krukor. Det blir ju bra till slut är jag säker på :) 
Man kan ju inte alltid veta och göra rätt!?


Melina och hennes kära pärla!!
Nu fick den köras till vinterförvaring och hämtas hem till våren igen.


Nu har jag inte mycket mer för idag att skriva om så jag säger hej då på er!!
Jag hoppas att alla har det bra och att ni mår bra.
Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar