onsdag 17 september 2014

Var tredje månad :(


Hej hej!

Ja nu är det dax för mig att skriva några rader igen.
Jag har så mycket jag vill och behöver skriva om egentligen, men jag håller mig till dagen idag.

Jag har haft en dag som började med ångest och oro, ja, nu inte så mycket att det gick överstyr på något vis.
Nej då jag vet ju att jag fixar det jag är orolig för och jag vet att det kommer att gå bra.

Ja jag var till Falun för mitt var tredje månaders byte av min kateter nu igen.
(Suprapubis katetern som jag har går in i magen utifrån med en slang direkt in i min urinblåsa, och det är den slangen som ska bytas.)
Just det som jag måste vara med om var tredje månad är verkligen fyllt med ångest och oro.

Det gör lite ont då jag ska byta och jag oroar mig för att det ska bli krångel, men det går bra och direkt det är klart kan jag börja andas och något har liksom släppt från mitt hjärta.
Ja att andas på riktigt efteråt är så skönt.

Jag hade Rebecca med mig och hade det sist också och hon är intresserad och tittar och är med under tiden, och jag knyter mina händer och knappt andas.

Bra att hon är med så hon kan ha lite koll och så gottar hon sig allt lite haha:)
Nej det gör hon väl inte egentligen men hon är nyfiken och tycker det är intressant så hon kan få fortsätta att vara med och kolla.

Usch ja att jag i hela mitt liv nu ska få vara med om det här var tredje månad!
Man kan få lugnande innan, men jag väljer att avstå för jag måste ju vänja mig.
Om jag nu ska göra det här så många gånger i mitt liv så finns ju inte något annat än att vänja mig!

Efter att jag var klar och kunde andas igen så for vi till Ikea en sväng.
Vi käkade där och hade en mysig stund.
Jag ville få lite inspiration till våran hall här hemma som vi börjat fixa i ordning.
Nu fick jag inspiration men inget som kanske jag vill ha här hemma.

Ja vi hade roligt iallafall och köpsuget fanns förstås, men vi köpte noll saker haha.
Tänk att jag gick ut från Ikea utan en enda sak.

När vi kom hem satt jag mig i fåtöljen och då kom Marielle och Daniel med Stina och hälsade på.
Åh vad härligt det är att få ha dom här hemma lite ibland.


Melina var hemma också så ja bättre stund än den här går ju inte att få.
Mina älskade barn, ja jag säger då det, kärlek med stora bokstäver det är det verkligen!

Jättebra avslut på dagen och det kan jag leva på länge nu.


Min älskade Marielle fyller år nästa vecka och inte en enda dag kunde vi få till det att vi kunde åka till Nora, men veckan efter ja då blir det kalas.

Jättejobbigt och jag känner mig som en skruttig mamma som inte ens kan komma på rätt dag.
Nu beror det ju inte bara på mig och oss, nej det beror ju på att hon jobbar också och som gör att det inte fanns någon dag. Men men veckan efter passar bättre.
En kväll ska vi vara borta i ishallen och en kväll är det föräldrar möte i Melinas nya skola.
Ja fy då vad jag inte gillar det, ja alltså att inte ha lediga dagar, men men en liten present kommer det ju i brevlådan och den lite större presenten kommer veckan efter då vi kan åka.

Ja det är inte lätt att vara mamma alltid, men underbart är det förstås!
Nu ska jag försöka rätta lite och sen lägga mig då Gert kommer hem.
Gert är vid sin Simon och kollar på fotboll så jag fick en ensam kväll hemma vilket gör att jag kan skriva innan jag lägger mig.
Jag behöver helt lugnt runtomkring mig då jag skriver och nu blev det så innan läggdags.
Jag hoppas alla har det bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar