tisdag 29 december 2015

Jag tog det säkra före det osäkra!

Jag på bion <3
Hej hej!
Jag hoppas att alla haft det lika bra som jag har haft det.
Just nu då jag skriver så lyssnar jag på en av dom allra bästa som finns, ja som sjunger menar jag, och det är Rasmus från Danmark. Jag kommer att skriva lite mer om honom lite längre ner.


Så fin fick jag utav Amalia och Jennifer <3
Marielle hade fixat detta till oss <3
Jag backar lite till julafton.
På julafton kom Marielle och Daniel med sina hundar Stina och Tyke.
Vi flyttade in Filip våran kanin till Melinas rum, ja hundarna skulle nog leka väl hårdhänt med honom och han skulle bli livrädd. 
Nej det vill vi inte riskera något, så han fick flytta ut från vardagsrummet.
Jättemysigt att ha dom här hela julen, jätteskönt.

Marielle, Melina och Oliwer <3
Simon, Gert och Daniel <3

På julafton så jobbade Marielle först innan dom åkte hit. 
Simon och Oliwer kom hit också och Melina var hemma från början hon.

Vi käkade en skinkmacka och fikade lite innan vi skulle öppna paket.
I år blev det inte så många paket, men paket blev det iallafall.

 
 
Jättemysigt att ha alla samlade tycker jag. 
Vi har sån tur jag och Gert, att vi får rå om våra barn lite.
Pojkarna har sedan dom varit små varit hos sin mamma på julaftons eftermiddagen, och hos oss på förmiddagen. 
Det har fungerat jättebra och alla har varit överens. 
Varför ändra på ett vinnande koncept? haha, eller hur man säger?

För mig och mina barn har det inte varit så enkelt. 
Nej det har berott på om jag sköter mig? Ja så har han sagt!? 
Om jag sköter mig så kanske jag skulle få hem barnen då vi bestämt. Fy säger jag bara.
Dom ville förstås umgås med sina kusiner och sin mormor och morfar, men fick lov att följa till deras pappas frus föräldrar. 
Ja herregud hur vi hade det, i många år. 

Där och då tänkte dom inte på vad barnen ville eller vad som var bäst för dom.
Dom hade båda två väldig otur då dom tänkte, eller så tänkte dom inte på annat än att förstöra för Nina.
Jävlas med mig var en stor del i deras liv. Men nu är det slut på det och varit i flera år. 

Jag tänkte på barnen medan dom tänkte på att förstöra för mig? 
Det var barnen som blev drabbade, men dom förstod inte det, ja det var många år. 
Man fick ont i magen och mest i hjärtat. Så hemskt var det!

Nu är tjejerna så stora och jag har ensam vårdnad över Melina som inte fyllt 18 år än.
Underbara har dom åren varit sedan jag fick ensam vårdnad, jag och vi alla har inte behövt gruva oss för någonting. Helt underbart!!  

När kommer husse och matte?
Jag väntar också <3

Vi hade en mysig julhelg, vi såg inte till Melina så mycket då hon var med sin Oscar. 
Det gör förstås ingenting alls, nej hon är stor och får göra som hon vill. 
Inga måsten alls att vara här, nej absolut inte. Hon var här på julafton så alla våra barn kunde ses, för det ville hon ju förstås <3
Jag vill aldrig att våra barn ska känna att dom är tvungna att komma till jul, ja inte till något alls faktiskt. 
Nej vi vill gärna ha dom här, men det är inte alls viktigt just för att det är jul.
Jätteroligt att alla fyra är här samtidigt förstås, det händer ju liksom nästan aldrig.. 
Min Melina ville åka upp till moster och sina kusiner en stund, och självklart kan hon det. 
Vi är välkomna dit vi andra med om vi vill, men vi vill inte.
Nej vi vill ha en lugn jul med bara vi. Inga tider att passa och inget ställande, nej vi är vi och vi vill vara hemma bara.
Våran julklapp från min mamma :)
Julhelgen är för barnen och nu då våra alla barn blivit stora och vuxna så betyder den inte alls så mycket som förr.
Visst vill jag göra fint och ordna, men inte alls som förut.
Nu har det blivit väldigt avskalat om man får kalla det så. Inte massor av tomtar överallt, nej inte många har jag kvar.
Jag gav bort många till "Lions" här i Ludvika som dom skulle sälja på loppis i gallerian, och det kändes jättebra. Att bara slänga känns inte roligt.
Jag sparade bara dom jag verkligen ville ha kvar, och det var inte fler än tio ungefär.
Nej inga fula har jag kvar, då menar jag tex någon med en pipa eller fula ansikten. 
Ja vilken tomte röker liksom?
Nej jag är glad över dom jag sparat.

I förrgår åkte Marielle och Daniel hem eftersom hon skulle jobba igår. 



Jag och Gert hade bokat plats på "China"restaurangen häromdagen,  och sen hade jag bokat bio halv sju. 
Jättegod mat, jag tog friterad kyckling med sötsur sås. Det allra godaste som finns enligt mig.
Gert han tar olika varje gång, han chansar och törs det. För mig är det viktigt att få god mat då jag ändå går ut på restaurang, så jag tar det säkra före det osäkra.
Feg, ja kanske det, men vad gör väl det? Jag blir ju nöjd iallafall och det är ju jag som ska äta :)


Rasmus Seebach
När jag nyss skulle förhandsgranska det jag skrivit så blev det tok igen! 
Ni får stå ut med att det är vitt bakom varje rad en stund, varken jag eller Melina kan få till det. 
Nej vi vet inte hur man gör :)

Nu till något helt annat.
I sommar ska vi åka till Köpenhamn!
Rasmus!
Äntligen ska jag få åka och titta på Rasmus! Köpenhamn "here we come"!.

Någon gång i mitt liv sa jag för några år sedan, fem år sedan kanske. 
Någon gång vill jag kunna åka till Danmark. 
Och nu har jag bokat!
Engelska tryckte jag in att jag ville boka på, men det slutade i svenska och danska haha :)

Det gick bra och bokningen stämde då jag tittade på biljetterna i mailet. 
Jag har lite mer förberedelser att fixa innan vi åker, men det viktigaste är ju att jag ska få se och framför allt höra på Rasmus. Det blir härligt roligt. 
När vi ändå är i Köpenhamn så ska vi bo över en extra natt, ja att bara strosa runt där ska bli härligt.
Jag har varit i Köpenhamn en gång förut, med Marielle i magen. Länge sedan. 
Vi bodde då i Malmö och åkte flygbåt över till Köpenhamn. 
Den här gången blir det så otroligt roligt att få vara i Köpenhamn några dagar :)

Min favorit tapet som tyvärr utgått :( 
Nu till något helt annat igen.
Jag har blivit att tänka på att jag ser ganska ofta på facebook uppdateringar att man har influensa, migrän och vinterkräksjukan mm.
Jag vet inte vad alla ni som läser tycker men för mig är det totalt omöjligt att lägga ut inlägg på min facebook sida om jag har något av dom jag räknade upp.

Jag har migrän ibland och jag lovar att jag inte vill se åt en telefon då. 
Om jag har influensa så finns inte en chans att jag skulle kunna skriva ett enda ord på datorn.
Jag har haft det en gång för många år sedan och jag var då sjuk, jättesjuk.
Vinterkräksjukan vet jag inget om, jag kan bara inte förstå hur man vet det efter att ha kräkts en gång? Lite knepigt det där.
Ja allt är knepigt med såna uppdateringar tycker jag.
Om man istället skrev att jag har legat med en migrän eller influensa så är det ju skillnad.
Jag är ganska säker på att man faktiskt inte orkar eller kan om man har något av det.
Nej då behöver man ju bara all energi till att bli friskare.

Nu har jag kanske trampat på ömma tår, men jag står för det jag tycker och tror.
Det kan ju hända förstås att man har "lite" influensa, eller "lite" migrän? 
Inget jag vet och inget jag drabbats av. 
När man skriver migrän från hell eller liknande kommentarer, ja då undrar jag.
Ni får tycka vad ni vill förstås, och så tycker jag som jag gör:)

En retro köksvåg som jag köpt :)
Gert fixar upphängningen <3

Såhär blev det :)
Ja ovanför ser ni en gammal våg, ja inte så jättegammal, men den är orange.
Ja jag tyckte att den såg ut som en riktig Nina våg, så jag köpte den.
Gert var så snäll så han började på en gång att ordna så den gick att få upp där jag bestämt mig för.
Jättebra fynd och köp tycker jag, men rätt ful är den ju, ja det ser jag.
Men fin ändå och passar mig och mitt kök perfekt :)
Nu ska jag försöka rätta och fixa till, sen skriver jag snart igen :)
Jag hoppas att alla haft en fin julhelg och snart är det nyår och helg igen.
Melina är ledig från skolan och Gert är lite ledig från jobbet. Kanoners!


Kram kram










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar