måndag 7 december 2015

Lite uppdatering!


Hej hej!
Nu var det länge sedan jag skrev, ja det känns som jättelänge sen.
Jag skrev häromdagen ganska mycket, som jag nu ska rätta och göra klart har jag tänkt.

Det jag märkte nu då jag började var att min text som alltid börjar från vänster till höger, inte alls gör så nu idag. Jag ändrar till det jag vill ha, men datorn ändrar tillbaka sig :)
Vi får se hur det blir då jag skrivit klart. 
Kan hända att det blir och se jätte tokigt ut, och rörigt, men det får ni lov att ta i såfall. 
Jag vet inte alls hur jag ska göra för att få det som jag vill haha :) Tekniska jag ni vet!? :)

Jag har varit så trött så trött. Jag har verkligen inte orkat hålla mig vaken på kvällarna. 
Jag har inte haft en gnutta ork för att kunna skriva några rader. Nej det har helt fått gå bort.

Flera gånger så har vi märkt att jag blivit så som härom veckan, då det inte gick att väcka mig.
Otäckt och det känns jättekonstigt, som att jag missat massor. 
Lite illamående efter varje gång blir jag också. 
Ja det är inte alls en bra känsla jag får då jag vaknar med ett ryck och inte har en aning om någonting.
Nej trots att jag pratat med min doktor om det och han säger att jag inte ska vara orolig över det, så blir jag det lite iallafall. Lite orolig, det är inte så att jag funderar på det hela tiden. 
Nej inte alls, men då det händer och jag vaknat upp i ett ryck så blir jag lite orolig.

Jag ska be min doktor att skicka en remiss. En remiss för att få komma in för att sova på ett sovlabb så dom kan kolla upp hur jag sover egentligen.

Jag tycker inte det är normalt, och verkligen inte för mig.
Dom i min närhet, min man och barnen dom vet att så här är inte Nina. 
Nej jag vaknar, och det gör jag oavsett tidpunkt, oavsett när jag somnade och oavsett. Jag vaknar! 
Ja så enkelt är det.
Det blir nog någon råd på det, till slut.


Det har hänt massor sedan sist och vi har haft riktiga pysseldagar här hemma och vi har lagat mat, bakat lussekatter, gjort adventsfint och ja, underbara dagar.



Men då jag varit så trött hela dagarna, så har jag egentligen inte orkat något av allt vi gjort. 
Men jag vet ju att jag inte bara kan sova hela dagarna, så jag har hållit mig vaken.
Jag har trott på att jag varit extra trött bara för att jag slutat med mina "pigga upp mig" tabletter. 
Det har ju varit en bra anledning, och bra att skylla på det.
Nu vet jag bättre. 
Jag har haft samma symptom som jag haft tidigare. 
Jag har känt av det precis som förut, "durrningar" i kinderna :) 
Ja det låter ju inte klokt, men så fungerar jag och min kropp tydligen.
Då den vill berätta att något är tok, ja durrar det i mina kinder. Det är inget som syns, det bara känns :)
Ja jag har urinvägs infektion, nu igen.
Ja då jag var till doktorn så tyckte jag att det var nyss jag hade det, men det var i mars. 
Så alldeles nyss var det inte.

Jag fick medicin direkt och har börjat ta dom. Jag känner att jag blivit bättre, men jag ska äta i tio dagar, så vi får e.
Jag måste faktiskt ta min kropp på mer allvar och lyssna på den då den vill ha hjälp.
Brusningar/durrningar i kinderna, ja det verkar som att det har med urinvägs infektion att göra.
Kanske inte bara det förstås, men än så länge har det varit så.
Jag kommer att bli bättre och jag tror att tröttheten blir bättre när medicinen verkat ordentligt. Vi får se!


En dag så fick en blomma lite konstgjord andning kan man ju säga. Ja jag tänkte slänga den först, men bladen är så härliga så jag hoppas på att få lite rötter på den så jag kan sätta om den. Vi sparade lite av den, så får vi se hur den orkar och vill vara med i livet. Håller tummarna.


Vi har fixat klart Melinas rum också och fått till det skapligt, ja lite är kvar, men det är bara lite.
Maria fick ihop Melinas lampa i taket och så ordnade vi till lite annat. Jättefint blir det då det är klart.

Förra helgen så tog vi en tur till Rebecca för att se hennes nya kök. 
Jättefint var det och ännu finare kommer det att bli. 
Gert fick dra mig i den manuella rullstolen, men det gick jättebra. 
Vi bor nästan grannar så det var ingen lång tur vi tog precis.


Jag måste skriva och berömma Melina, Oscar och hans bror Viktor. 
Dom var jättesnälla och körde till tippen med massor av skräp som vi hade. 
Så skönt då allt skräp efter byggnationerna försvinner.


Vi har som jag skrev i början haft riktiga pysseldagar med allt möjligt.
Maria är så duktig på att göra kransar, så jag har varit ute med henne medan hon gjort så fina saker.
Det går åt mycket granris, så även fast vi plockat mycket förut, så behövs mer innan vi är klara.



Kaninerna behövde ju också få lite julfint <3





Molly och Polly som våra kaniner ute heter har fått ett hus som dom kan äta upp. 
Det är gjort av hö och morötter och papp tror jag. 
Dom gillar det verkligen, och har att göra nu.
Iallafall några dagar :) 
Jag vill att dom ska ha lite att sysselsätta sig med nu då det börjar bli kallt ute åt dom, och nog blir dom sysselsatta :)
Gott är det nog också tror jag att dom tycker. 


Jag måste skriva om mina handskar igen! Dom är fantastiska, jätteskönt att slippa frysa mer!
Helt underbara!.
Jag köpte extra batterier till dom så det är bara att byta ut så man alltid kan ha varma händer.
Jag har haft dom ute när det varit lite kallt, och jag har till och med fått minska värmen, då det blivit lite för varmt. Tre lägen finns det och jag kan inte nog skriva hur bra dom är för mig!
Värda varenda krona!




Vi och jag förstås har haft fina roliga dagar sedan sist jag skrev.

Jag har känt lite oro, lite ont i magen över att jag inte skrivit på länge, och egentligen har massor att skriva om. 
Jag känner nu att det lagt sig med både oron och ont i magen, nu är jag ju på gång igen.
Ja jag har massor att skriva om, men vet att det är nog långt så som jag skrivit hittills. 
Jag får ge mig för idag och ge mig på resten en annan dag haha :)

Jag kollade på min sida på datorn och fick en chock, ja se själva så förstår ni! 


Jätteroligt förstås, men så många!?
Ja jag är glad för det, och tänker skriva på så länge jag känner att det är roligt.
Jag hoppas att ni har det bara bra, ja helst lika bra som jag har det!

Kram kram från mig




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar