tisdag 17 maj 2016

Jag tänker njuta jag!


Fem år sedan i Kusadasi (Turkiet)  :)
Hej hej!
Nu sitter jag i sängen efter en kanondag. Ja vi har grejat och fixat och ja en heldag som varit jättebra.
Det står inte på nu!
Ja faktiskt är det inte många dagar kvar alls, innan vi ska åka till Köpenhamn och se min Rasmus uppträda.
Vilka härliga dagar vi kommer att få, ja jag är helt säker på det.
Det spelar ingen roll om det regnar, eller jo det gör det ju då det är mysigare om det är fint väder.
Men vi kommer att ha fina bra dagar oavsett väder är jag säker på.

För ett "gäng" år sedan så tänkte och sa jag att någon gång i livet ska jag åka och titta på Rasmus live. Ja och nu är det någon gång!
Jag är så glad för att jag bestämde mig för att göra det, just nu liksom!!
Det kommer att vara en resa jag aldrig glömmer, nej verkligen inte!

Jag har börjat packa och det är inte lätt, nej då man inte vet vilket väder det blir, så  behöver jag ju ha med både varma och svala kläder.
Regnkläder är viktigt, jag tänker inte stå där och frysa eller bli blöt. Nej jag tänker njuta jag!!



Enda gången jag varit i Köpenhamn, var med mina barns pappa då Marielle låg i min mage.
Hon fyller 23 år i höst så, så länge sen är det sedan jag var där :)
Men bättre sent än aldrig, och då fanns ju inte artisten och sångaren Rasmus.

På den tiden jobbade jag på SJ, så det blev ju tåg förstås.
Vi tog nattåg till Malmö, och sen flygbåt till Köpenhamn.
Vi bodde på hotell i Malmö, jag minns att jag tyckte det verkade mysigt i Malmö.
Jag hade kryckor då vi var där eftersom mina höfter var totalslut då, och så en bebis i magen, ja jag hade några jobbiga men fina dagar då.
Fint väder i Köpenhamn och trubadurer längs hela ströget, och så öl försäljning överallt ute på gatan. Ja det var verkligen ett mysigt ställe Köpenhamn. Helt olikt Ludvika liksom haha :)



Ja nu var det länge sedan jag skrev igen, Jag har mycket att berätta, mycket som jag gjort den senaste veckan.
Marielle var hit en dag och hälsade på mig lite, hon tog hjälp av Rebecca för att dra ut lite slingor haha :) Ganska många faktiskt, och det blev jättebra.

Jag själv var till frissan en dag jag med, slingor och klippning blev det och jag blev så nöjd.
Ju kortare hår jag har ju mer lockigt blir det.




Det kommer att bli lite rörigt och hit och dit nu då jag har mycket jag vill skriva om.
Mina armar och händer gillar inte att jag skriver, men det är jag som bestämmer idag!

Dom fina dagar vi haft har jag tillbringat ute på altanen i solen.
Min kropp som egentligen älskar sol, den har ändrat sig nu, ordentligt.
Jag blir rödflammig och jag känner hur kroppen blir slut. Flammorna går över efter en stund, men slutheten går inte över ens på samma dag.

Jag fick ta ett beslut alldeles själv, bara en timme om dagen.
Ja jag ska bara sola en timme varje solig dag. Jag väljer ändå att vara ute i solen en timme för att jag behöver det. Ja faktiskt så behöver jag det.
Ja jag som soldyrkare och som helst är ute i solen hela dagarna måste ge mig!
Ja jag ger mig, men en timme!! Den tänker jag ta och den är bara min!

Jag skulle för flera veckor sedan gå på ett dop, lilla Leo skulle döpas.
Lintons lillebror, ja och Linn och Liams lillebror också. Det blev ändring!
Jag kunde inte gå då jag fått punktering på rullstolen, ja dagen före? Snacka om otur.
Min permobil kan man inte bara byta däck på eller laga, nej hjälpmedelcentralen i Borlänge fick rycka ut nästkommande vardag för byte.

Nu i veckan for vi och skulle lämna dop presenten som jag köpt, och då fick vi träffa Leo och hans mamma och pappa en liten stund.



Sandra och Micke som föräldrarna heter har flera katter, och en av dom hoppade upp hos mig och ville gosa, åh vilken underbart gullig katt.
Jag hade nog kunnat få den med mig hem kändes det som, ja från min sida också förstås haha :)
Nej då jag skulle inte kunna ha någon katt då jag inte fixar alla hårstrån, jag skulle inte stå ut.
Det blir ju hår överallt, ja verkligen överallt.
Det är ju nog efter hundar tycker jag, och dom hoppar inte upp och ner i fönster som ju en katt kan :)
Nej några ute kaniner är precis lagom för mig med hårstrå mani :)



Jag har börjat träna på lite smått, ja jag sitt tränar nästan varje dag, och idag har jag varit ute och dragit i mina gummiband. Länge sedan sist och jobbigt var det, men det är väldigt bra.

Nu vill jag ju ha min "uppertone" maskin som jag längtar efter att kunna köpa.
Men tills jag har råd med en sån så får jag hålla till godo med banden.

En dag kände jag att jag skulle kunna stå, och det kunde jag!
Första gången gick det bäst, men då var mobilen inte beredd att knäppa kort med.
Andra gången blev det en lutande stil, men det gick.
Jag har världens starkaste ben, helt utan muskler!
Ja faktiskt så är det ju så då jag inte använder dom alls. Men då jag är spastisk så hjälper det till ganska bra. Både för och nackdelar med allting.

Då jag reser mig vid min "turner" så tar jag i väldigt mycket, ja det är superjobbigt och jag blir helt slut efteråt. Men jag vill! Ja jag vill så otroligt mycket.

Förra helgen och den här helgen som var så har vi haft lite besök utav Gerts son Simon och hans tjej Stina som kommer från Jönköping.



Nu då vi ska åka till Köpenhamn så tipsade hon om en affär där det finns italiensk glass.
Gert och pojkarna har ju ganska nyligen varit i Rom och käkat gudomlig glass enligt Gert. Jag blir bara lite avis :)
Så Jönköping "here we come".
Dom ska på ett dop och fick se presenten jag köpt till Leo, ett förslag på present. Ja inte att dom skulle göra själva utan beställa, men dom gör det själva.
Simon började i Lördags fixa schabloner till Stenen. Det kommer att bli fint är jag säker på.

I söndags var det dans uppvisning på folkets hus som varje år.
Min ena assistent Rebeccas ena dotter dansar, och jag följer med och tittar.
Hon är jätteduktig och det är så roligt att titta. Gert följde han med, och det var en rolig stund.

Alice mellan uppvisningarna :)
Många var dom :)
Vi har varit ute lite då vädret varit skapligt, Gert har fixat och grävt lite han, det blir så fint och bra så.
Jag har aldrig varit intresserad av planteringar riktigt, men i år.
Ja jag har helt plötsligt blivit intresserad och köpt flera olika plantor.
Ja vinbär och krusbär har jag alltid velat ha, men nu är det så mycket mer.
Jätteroligt och att få plantera och göra fint.
Det är Marias förtjänst är jag säker på, hon gräver och grejar och kommer med idéer då jag inte vet.
Ja vi är ett bra team.



Gert grävde häromdagen för att vi ska få ner kantstenar mellan slänten och gräset.
Om vi inte gör det, så blir det gräs överallt och då tar det kanske över, och det får det inte göra.
Nej nu är det jag som bestämmer över slänten! Det har jag bestämt!!



Idag har jag bakat lite kladdkakemuffins.
Jag ska ge dom till grannen Ulla, hon ska få ta med sig dom till ett Lions möte som dom ska ha snart, och då är jag inte hemma.
Till er som inte läst förut så fick jag 5000:- från dom, bidrag till mig så att jag kan köpa en uppertone till slut :)
Jag har skrivit ett tack kort så dom ser  hur tacksam och glad jag är och så får dom lite fika hade jag tänkt :)



Våran eller rättare sagt Melinas lilla Filip har fått flytta ut idag, han har varit ute några dagar på dagarna, men nu ska han få vara ute hela tiden.
Vi stänger in honom i hans hus på natten, men på dagarna får han vara överallt :)
Mysigt och härligt tror jag att han tycker. Massor av gräs som han kan äta finns det vid han.



Vi har blivit bjudna av Maria på fika idag, varsin bakelse fick vi :)
Hon fyllde år förra veckan, så vi fikade lite idag då vi var alla tre.
Melina och Oscar och Gert fick också fika :)

Ja nu orkar inte mina händer mer för nu.
Jag kommer att skriva igen nästa vecka och uppdatera hur mina dagar varit.
Underbara är jag säker på.
Kram till er alla som läser, ni som orkar läsa.
Ibland ska jag läsa något gammalt jag skrivit, och inte ens jag orkar då läsa vad jag skrev förut.
Nej jag skriver för långt, jag vet.
Men trots det så är det ganska många av er där ute som orkar läsa.
Tusen tack för det säger jag, kramar från mig <3
























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar