måndag 2 maj 2016

Härliga dagar!




Hej hej!
Nu har jag verkligen haft fina dagar. Lite regnigt och kallt ibland, men härligt har det varit iallafall :)
En dag då vi var ute i trädgården så regnade det lite till och från. Ja det regnade så mycket att jag inte ens ville ta fram kameran och föreviga våran regniga planteringsdag :) 
Men vad gör väl det då det finns kläder för dåligt väder. Ja det är bara att klä på sig:)









Jag och Maria var på "lupinjakt" en fin dag, ja vi tog bara några stycken den här gången.
Jag behöver många, ja faktiskt behöver jag jätte många, jag älskar lupiner.
Det är sommar för mig och hur tråkigt skulle det vara då vi åker bil på vägarna om det inte fanns några lupiner?
Det är så otroligt vackert tycker jag.
Förra året satte vi många, men då ett hårt regn förstörde och slog ner alla så tog Gert fram röjsågen och kapade dom. Ja han tog död på nästan alla :)
Tur att det finns många :)



 

I helgen så träffades Gerts familj, ja inte alla men dom flesta, för att fira deras mamma som fyllt 70 år.
Vi käkade på "broken dreams", och mätta och belåtna blev vi kan jag lova :)
Jag har aldrig ätit där, men har en kompis i Borlänge, Elisabeth som brukat säga att det är så gott där. Jag håller verkligen med henne, supergott! Dit kan man gärna gå fler gånger.



Igår så var vi till Norberg på marknad, en jättebra marknad med mycket bra varor som alla sålde.
Verkligen skillnad mot våran marknad här, ja alla skulle varit i Norberg och sett vilken bra marknad det var. Några säljare sålde skräp, men dom var sällsynta.
Vi hade våra vänner från Fagersta med oss, och tillsammans med Ingemar, Eva och Ulla kan man inte ha tråkigt :) Nej mycket skratt blir det.
Ulla går bakom mig hela tiden så hon har koll på mig :) Ja herregud så roligt vi hade det.




Så fina detaljer :)

Ingemar köpte en hatt och cocos bollar, ja det hade han bestämt då vi åkte dit. Vi hämtade dom hemma hos sig i Fagersta och sen for vi.
Ja en härligt fin dag, lite regn en stund, men vad gör väl det? Lite vatten gör ju inget :)

Idag är det måndag och vilken dag! Inte en härlig dag alls som min överskrift.
Rebecca kom klockan fyra imorse för att hjälpa mig upp,ja jag ville ju duscha och göra mig klar som vanligt.
Gert hade fått tid tio över sju på morgonen så vi hade lite att stå i på morgonen för att hinna dit i tid.
Det gick bra och vi kom i tid.
Gert skulle operera bort en njursten som satt så tokigt till så den var tvungen att få hjälp på traven av doktorn.
Jag och Rebecca for till Borlänge lite medan vi väntade på att höra ifrån Gert.
Vi handlade lite på Ikea och Blomsterlandet och så var vi in en sväng på Biltema.

När vi sen kom till sjukhuset efter att Gert skickat ett sms till mig, så hade Gert rejält ont.
Ja han fick bli kvar till imorgon till att börja med.
Bäst att han var kvar där ifall det blir att göra ont, då räcker det ju inte med ipren hemma.
Nej på sjukhuset finns det ju bättre medicin att få så han slipper ha ont.
Jag hoppas att han det går över fort, så att han får komma hem:)
Ja idag blev det mycket rullstols åkande och sittande för mig. Jag satte mig i ungefär klockan fem imorse och klev ur runt klockan sex, Ja alldeles för länge, men nu sitter jag i fåtöljen och ska snart lägga mig i sängen för att rätta.

Det hände lite roligt nu för ett tag sedan, på kvällningen, men jag skriver mer om det nästa gång jag skriver :)
Jag hoppas att ni alla haft fina dagar.

Kram kram

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar