lördag 11 juni 2016

Livet är iallfall mitt


Hej hej!
Här har det som vanligt varit lite full rulle :)
Jag har inte haft något speciellt på schemat egentligen, men dagarna bara rusar iväg iallfall.
Ja det är bara att vänja sig och förstå att det ska vara så här hos mig, men jag behöver faktiskt några fler timmar per dygn. Sisådär tio tror jag, ja då kanske jag skulle kunna vara nöjd :)
Ja dagarna går så fort och jag har så bra dagar.
Nästa vecka blir en jobbig vecka.
Jag har många tider och datum inplanerade. Den dagen jag ska till Falun för att kolla upp min urinblåsa, det är den som gör att jag får en jobbig vecka.
Inte nog med det,  så ska jag byta kateter precis efteråt.
Jag får se hur jag mår efter ingreppet i urinblåsan. Jag hoppas att det går bra förstås, men ont tror jag att det kommer att göra.
Ja jag kommer alldeles säkert tillbaka till det, alltså att jag skriver om det, när det är klart.
Jag får bita ihop lite och önska mig bort :)

En dag den här veckan så glömde jag min medicin på dagen, jag kom på det klockan åtta på kvällen!!
Jag hade känt att jag var dålig i kroppen, men tänkte inte alls på att jag behövde ta medicin.
Jag trodde att jag tagit den redan :)

Jag tog medicinen då vid åtta på kvällen. Jag var lite orolig för att jag inte skulle få sova på natten, men det gick jättebra och benen ryckte bara lite.
Jag vaknar vid varje ryck hur trött jag än är.
Kroppen liksom krampar kan man säga och det börjar med benen och sen hela kroppen.
Det håller i sig i några sekunder bara, men om det blir ofta så blir det jobbigt.
Förr så ryckte dom hela nätterna och jag sov nästan ingenting, men nu med rätt medicin så ligger dom oftast still och "spasmar" sig bara ibland.

Tränar lite med gummibanden :)

Jag är så himla glad för mitt humör, och för att jag har så mycket jävlaranamma i mig. Jag kämpar på och inte ger upp!
Sjukdomen har jag ju, men livet är iallfall mitt och jag kan bestämma hur bra jag ska må:))



Jag och Melina for till kupolen en kväll för att handla lite kläder.
Hon hittade på flera olika, och flera par skor hittade hon också.



Jag köpte ett par byxor, ja jag var tvungen.
Jag var helt säker på att det inte skulle gå, men det gick!

Att pressa i mig i dom skulle inte gå, sa jag till Maria.
Men Maria är envis med mig och tyckte att vi skulle prova, och det gick!
Enligt henne enkelt och jag kan inte förklara hur glad jag blev att få dom på.
Jag kunde till och med knäppa.
Hur stretchiga kan ett par byxor vara liksom??
Ja ni kan ju undra varför jag köpte ett par som jag inte skulle kunna ha?
Jo jag gillade färgen och det var rea och jag ville kunna klämma i mig i dom, om inte nu så senare kanske :)
Dom hade fått hänga i min garderob tills det var läge för att prova.


 
 
För några år sedan så tog Marielle studenten, då kunde jag stå.
Ja jag hade rullstol och kunde ta några steg då.
Underbart, och jag höll i Marielle eller Melina då jag stod upp på hennes student.
Jag var otroligt vinglig, så utan att hålla i någon eller något så hade jag inte kunnat stå.
Det är så härligt att se att jag kunde då, då tänds lite hopp och viljan dyker upp för att jag ska kunna göra det någon gång igen.
 
Igår var vi på Oscars student, och han var så fin så, och hans föräldrar hade ordnat allt så bra.



Vi fick jättegod mat och såå gott fika efteråt till kaffet. Mumsigt verkligen.
Marielle och Daniel kom från Nora, men dom jobbade först på dagen, så dom kom lite senare, precis då jag och Gert skulle åka hem.
Jag hade suttit i rullstolen så länge och kände att jag var tvungen att byta ställe att sitta på.
 


Någon dag innan studenten så kom Oscar och Elias till oss för att byta om lite :)
Haha, dom hade gått säckgång och ville byta bort dom kläderna vilket vi ju kan förstå :)


 

Mina nya byxor :)

Nästa år är det Melinas år, ja tänk så tiden går!
Min yngsta dotter bli stor!? Ja jag får försöka förstå det, men det är verkligen så att tiden dom sista åren bara försvunnit.
 
Idag har jag och Maria varit på loppis jag hittade nästan ingenting, men det är roligt att titta ifall att.
En fika på gammelgården blev det :)
 
 
Gert tog hjälp av sin bror idag på förmiddagen för att köpa virke och hämta mina kyrkbänkar som vi köpte för flera år sedan.
Jag har fått förvara dom på Granngården där jag jobbade förut.
Dom är ju så långa så man kan inte förvara dom så lätt.
 
Jag hade en plan för dom i vårat hus i Smedjebacken förut då jag köpte bänkarna.
Det blev aldrig så som jag hade planerat och drömt om eftersom vi flyttade därifrån då jag blev sjuk..
I vårat hus i Smedjebacken  hade jag inte kunnat klara mig då jag inte kunde komma in på toaletten med rullstol ens.
Nej det var tur att vi flyttade till vårat hus här där det är lite rymligt. Ja nu var det inte riktigt så då vi flyttade hit, men nu är det så.
Med anpassningar så har det blivit helt fantastiskt bra.
Jag kan inte tänka mig att bo någon annanstans än här, här är toppen!
 
Nu äntligen har jag mina två fina bänkar här hemma, och jag ska fundera ut imorgon vart och om vi kan ha dom. Dom kommer bli jättefina och jag hoppas verkligen att vi kan ha dom någonstans :)
Om inte så måste jag sälja dom till någon annan, men det vill jag helst inte göra.
Hur ofta har man kyrk bänkar hemma liksom?
Nej jag är så glad över dom, så dom kommer nog få sina platser :)
 
Jag har haft fina bra dagar, ja som alltid nästan.
Imorgon blir det en ute pysseldag. Lite grävning och fixning av min slänt som just nu måste ändras på lite. Tur att Maria gillar att gräva och fixa med blommor. Jag ser framför mig hur jag vill ha det då det är klart, men det kan nog ta flera år innan man blir helt nöjd :)
 
Rebecca är i Ullared med barnen och shoppar loss!!
Jätteroligt för tjejerna som sparat mycket pengar så dom kan köpa det dom vill. Det blir roligt att höra och se vad dom köpt.
 

 

Jag måste visa mina hemägg!
Ja ekologiska ägg kan vara ganska olika i storleken :)
Supersöta tycker jag.
Jag försöker köpa ekologiskt så mycket det går.
Många saker är dyrare men tex kaffe som man (eller iallfall jag) dricker flera koppar om dagen och det ekologiska kaffet kostar nästan lika. Ja då finns inget att välja på tycker jag.
Dom kopparna man dricker kan ju få vara giftfria tycker jag.
Ja nu dricker och äter jag annat som inte är det, men det mesta är det.
 
Nej nu måste jag försöka att rätta lite och sen sova.
 
Jag hoppas att du och ni alla har det bra.
Jag ser fram emot morgondagen och det kan nog bli mer än ett kort tagna då haha:)
Tur att jag har assistenter som ställer upp då jag vill ta kort :)
 
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar