måndag 6 juni 2016

Vi kommer att få vara besvikna vecka efter vecka!


Hej hej!

Jag måste börja med att visa några kommentarer jag fått på Facebook, som jag är så glad över.
Jag får ofta snälla kommentarer, men just efter förra inlägget, ja då blev jag väldigt glad.

Maude Kvarnström Vilken stark tjej du är 😇. Livet är otroligt orättvist😠. Jag tänker varför🤔. Och det svar jag får är, att du med din styrka, mod och livsglädje banar väg åt andra som är i eller kommer att hamna i liknande situation . 
Du är liksom den enda som kan 
klara av det, att hjälpa andra 😇. Jag beundrar dig. Och det gör att jag kan se mitt liv och mina problem från en ljusare sida🤗TACK FANTASTISKA Nina Thidé Gustavsson för att du finns,för mig och alla andra. 😘


Marianne Henry Så bra skrivet. Ja G instämmer helt. Jag och Nina Thidé Gustavsson lever med samma. Sjukdom. Och hon både inspirerat och stöttar mig. Tack underbara Nina för att du finns. ❤️❤️❤️😋

Otroligt glad och lycklig är jag över dom alla ord och meningar.
Mitt i prick tycker jag, det är liksom min uppgift här i livet :)
Nu tänker jag inte så gott om mig själv som sägs, men jag ska försöka tänka och ta in alla fina ord och faktiskt förstå att jag gör lite nytta.
Tack till Maud och Marianne och alla andra som finns med mig hela tiden :)
Jag är så otroligt glad och tacksam ska ni veta alla <3

Ja nu är jag redan tillbaka, tillbaka för att få berätta om att jag fått mitt preliminära svar från röntgen jag gjorde nu i veckan. Svaret var bara preliminärt, jag får vänta tills doktorn skickar ett brev till mig.
Ja bra tror jag att det är och jag förstår varför det gör ont, men inte helt bra men jäklar vad bra.
Inga tumörer, ja jag har faktiskt trott att så skulle vara fallet.
Inga inflammation och eller tumörer i hela bäckenet som jag har trott.
Lycklig, ja det är jag det!!
Något fel var det mellan två kotor, vätska som samlats där och kan ge smärta.
Ja jag minns inte vilka kotor och jag har ingen aning om om det går att fixa eller om det är farligt?
Jag tar det sen då jag får ett brev från doktorn, för att se hur vi kan gå vidare med det som stod i svaret.
Jag kände det som att jag vunnit högsta vinsten på lotto typ.

Ja nu har faktiskt jag, Rebecca och Maria börjat att spela lotto, andra dragningen var igår och ingen vinst!?
Haha vi kommer nog att få vara besvikna är jag rädd, vecka efter vecka.
Men tummarna får vi ju hålla iallafall. Ifall att, man vet ju aldrig liksom.
Vi tippade 10 veckors och kommer att göra det framöver så vi slipper lämna in varje vecka :)
Förut har vi ju sagt att om vi vinner så ska vi göra, ge bort eller köpa något, men hur ska man kunna vinna om man inte spelar på något?
Nu är vi med och vem vet, en vacker dag kan det vara våran tur!! :)


Vi har flyttat på blommor idag, ja det är Maria som flyttat, grävt och grävt ännu mer.
Det blir jättebra är jag säker på då vi en vacker dag då vi är klara.
Bara enkla växter, såna som kommer från år till år, och så taklökar då förstås, vad gjorde jag utan dom. Hur skulle min trädgård må utan dom. Nej det alternativet finns inte.


Förut hade jag en "barnkammare" till dom, men nu är hela rabatterna fulla med "barn" som är på gång.
Ja otroligt bra trivs dom här hos mig, och jag trivs med dom.
Jag har dom både på framsidan och baksidan, dom är små konstverk varenda en!

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag mådde så illa av medicinen jag fick.
Jag tog ett beslut efter att ha mått så illa i flera dagar, jag slutade.
Dagen efter jag slutat, så mådde jag inte illa och alls och kunde både gå på toaletten och duscha utan att vara spyfärdig.
Jag ringde vårdcentralen för att få byta medicin, och det var då jag fick svar på röntgen. Underbart.

Det finns bra personer som svarar och det finns några mindre bra. Ja så är det alltid, oavsett vart man ringer känner jag.
Johan heter han som är bra, ja han är superbäst. Förut i Smedjebacken då jag bodde där, då hade jag en kvinna som heter Marianne som svarade, och nu är det Johan.
Så himla skönt att träffa på bra hjälpsamma människor.
Jag var riktigt orolig för att det var allvarligt, ja nu kan det ju vara det ändå, men inte alls som jag trott.
Jippi!! Lycklig är jag det!


Gert har spelat sin första korpen match och jag körde rullstol till Håksberg jag för att titta.
Lite sent kom jag, men jag fick se ganska mycket. Vädret var toppen.
En lite mysig utflykt tycker jag att det är att åka dit ut och titta.





Igår var jag och Rebecca på loppis, hennes dotter Alice var med :)
Vi gjorde några fynd och mitt bästa var en gammal balja. Det var redan hål i botten utav rost så för mig passade den perfekt då Gert ändå ska få göra hål :)
Jag ska ha smultron där i, ja jag har en massa som jag ska plantera ned och så kanske jag behöver köpa någon ny :)

Vi var i till Smedjebacken på fotboll efter loppiset, där Gerts son Oliwer spelar. Jättefint väder då med och det blev en mysig stund det också.





När vi åkte hem så tänkte vi käka någonstans och jag kom på att "Monte Carlo" byggt om och deras ute servering som verkade bra för mig med rullstol.
Det var skuggigt och skulle nog bli lite kallt såg vi då vi var där, men vi sa inget om det.



Han som äger pizzerian sa att vi kunde åka in bakvägen för där fanns en ramp så vi kunde komma in!
Jättebra och glädjande för mig som känner mig ganska utestängd från många ställen faktiskt.
Det är många ställen som det bara finns trappor på.
Jätte trevliga var dom där allihop och jättegod pizza.
Dit åker vi alldeles säkert igen, men inte än på ett tag.

 

Jag beställde en barnpizza då jag vet att jag inte ens orkar en halv vanlig stor.
Nu fick jag en mindre, men med minst lika mycket på som en stor pizza, så knappt en halv blev det, men god var den.
Ja jag kan rekommendera det stället, allt var toppen.

 

Förra Söndagen var det mors dag och jag fick både blommor och godis av mina tjejer :)
Jag vet då inte sist lösa blommor hållit sig så fina så länge hemma hos mig.
Jag har inte gjort något speciellt alls, utan dom har fått bara vatten och en sån där påse som följer med ni vet :)
Jättefina är dom fortfarande och dom kommer nog stå sig några dagar till!


Blålila variant :)
Normal färg :)
Idag är det Söndag och jag och Gert har varit mestadels ute, jag har solat lite och Gert har grävt han.
När vi ätit frukost så sa både Gert och Rebecca att mina fötter var alldeles blå lila.
Vi tog kort men det syns inte hur färgade dom var.
Lite värme från deras händer gjorde att dom blev mer normala.


Dom tyckte båda och jag med faktiskt att det nog skulle bli ett fall för doktorn.
Men dom blev bra igen av lite beröring och värme.
Knepigt men vad är väl normalt med min kropp haha :)?
Om det fortsätter och blir så varje dag, ja då går jag nog till doktorn, men inte än.
Det har nog med blodcirkulationen att göra.
Det såg lite ut som att fötterna var döda tycker jag :)

Jag hoppas att alla har det bra, både ni som gillar och inte gillar värmen.

När vi var på loppis för några veckor sedan och det var dåligt väder så gnälldes det mycket om vilket ruskväder vi hade.
Den här gången var det gnäll över värmen.
Tänk att vi aldrig är nöjda?!
Haha, ja vädret är ju det bästa att prata om verkar det som.
Vågar du dig ut i det här vädret? Ja ja ja!! Jag vågar och jag vill!!
Så svarar jag förstås inte, men jag svarar lika varje gång -Jag har ju regnkläder:)
Om det är kallt så kan någon säga, - är du ute i den här kylan? -Jag har mycket kläder på mig så jag inte fryser :)
Ja listan kan bli lång då jag tänker på det.
Men men, visst kan jag prata väder, det är enkelt och jag kan svara ungefär lika :)
Lite tråkigt bara att behöva prata om vädret med folk överallt,  jag tycker förstås bäst om fint väder, men om det regnar så får man ju klä sig bara.
Enkelt och det är ju skönt med lite regn kan jag tycka iallafall.
Frisk härlig luft blir det då det regnar tycker jag.

Kram kram till er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar