fredag 24 juni 2016

Jag vill inte ha några spikhål på fel ställe!


Hej hej!

Jag har haft många fantastiska dagar, ja lite extra roligt i Lördags då vi var på loppis.
Gert hämtade hit våra vänner från Fagersta och jag mötte upp på gammelgården.
Vi fick en härlig dag, en dag med massor av skratt.
Efter att vi varit både där och på hammarbacken så for vi hem till oss för lite smörgåstårta.
Eva som ganska nyss börjat med rullator kunde ta min hiss upp och ner, jättebra det.

 
Min vän Leif på loppisen var som vanligt underbart snäll. Han såg till så att Ingemar och Ulla fick sälja åt honom. Dom tycker att det är så himla roligt, och dom får känna sig duktiga eftersom dom säljer så bra.
En fin rolig dag att minnas.




Häromdagen skulle jag baka äppelmuffins med kanel som Gerts skulle ta med sig till sitt korp fotbolls lag.

Jag gjorde som det stod i receptet, och jag har gjort såna här förut, men den här dagen gick det inte.
Jag la ner både tid och möda, och likaväl så vart det inte bra.

Maria fick slänga dom direkt. Jag ville inte se dom ens haha :)

Jag och Melina åkte och köpte bullar på MM som Gert fick ta med sig istället.
Han hade tänkt ta med kaffe bara han, men jag la mig förstås i:)
En bulle mellan matcherna vore väl gott?
Jag vill ju bara vara snäll och bjuda dom på lite fika :)
Dom spelade en match och sen var det en annan match, och så dom igen.
Ja jag tror nog minsann att dom behövde lite energi så att dom skulle orka en match till.

Efter att jag bakat misslyckade muffins så skulle jag laga mat.
Gratäng med potatis och köttfärssås.
Jag gjorde som jag brukar, ja recept har jag bara ibland.

Den blev aldrig klar, jo det blev den, men det tog lång tid för potatisen.
Jag tänkte en stund att jag nog inte skulle lagat mat den dagen :)
Att det inte var en köksdag för Nina liksom :)
En och en halv timme tog det innan potatisen var klar, men gott blev det.



I tisdags skulle vi åkt till Norrköping, men vi kom bara till söderbärke :)
Bilen gnisslande och vi förstod att det var något tok med någon broms, så vi stannade.
Vi fick vända i Söderbärke efter att det var alldeles kokhett och luktade illa.



Min morfar har flyttat från sin lägenhet på andra våningen med trappor, till en annan lägenhet med hiss.
Han är 91 år och nyss opererat sin höft, så det var tur han fick en lägenhet så lämpligt.
Han har stått i kö länge, men nu så.

Egentligen skulle vi åka dit till min morfars gamla lägenhet.
Jag skulle titta om det var något jag kanske skulle vilja ha, innan auktionsfirman skulle komma dagen efter.
Det blev inte som jag tänkt, men min syster som var där med min mamma, hon fick ta kort istället och jag fick titta och se vad jag kanske ville ha.
Det enda jag visste att jag ville ha var morfars orgeln, den som jag och min syster, och våra barn suttit och plinkat på. Den är svart och passar inte in alls hos mig och oss, men jag får göra plats.
Den är så underbart fin och söt.

 
När vi kom hem igen ringde jag verkstaden för att få en tid så dom kunde kolla bromsarna.
Jag fick en tid dagen efter, jättesnällt att klämma in mig. Dom har full beläggning hela tiden på den firman jag brukar ta hjälp av.
Den här dagen blev inte alls som vi tänkt, men det fick bli en inne fixar dag, och det blev det.

Vi grejade allihop och jag hade massor av inspiration och ideér så det skulle bli bättre.

En sak jag har jobbigt med är alla spikhål som det blir om man flyttar på saker.
Jag ogillar det verkligen. Vi trollade bort några, men det får allt bli en omfixning i vardagsrummet till hösten så jag slipper störa mig på det.
Jag gillar inte ens dom som blir sittande under tavlor tex, nej inga extra hål på väggarna här inte.









Jag har saknat den där fixar sidan hos mig ett långt tag nu, men jag känner att den nog stannar nu ett  tag framöver.
Jag älskar ju att få greja, och att få det bättre och fint.
Jag brukar kunna se hur det blir då det blir klart, men inte förrän den här veckan så har det kommit tillbaka. Jätteskönt och för mig blir det ett friskhetstecken. Underbart!


 
I går var vi en sväng till Grängesberg för att köpa ett fint bord där till Melinas rum.
Jättefint och som nytt, hon hade bara packat upp det och skruvat ihop det, hon som ägde det.
Jag satt kvar i bilen jag medan Rebecca och Melina fick bära in det i bilen.
Bra ibland att ha en stor bil :)
Melina blev ivrig förstås och undrade om jag orkade sitta i rullstolen ett tag till?
Förstod inte varför hon undrade det, men vi tog oss en tur till Ikea för att köpa inredning till lådan i bordet.
Det blev besticklådor som passade bäst, och det blir jättebra och ordning och reda.

För några dagar sedan så fick Filip flytta in till tjejerna.
Vi har gjort så att det är nät mellan varann, så dom kan vänja sig lite.
Dom är fram och pussas lite ser det ut som då och då. Det blir kanoners till slut och dom får alla lite sällskap av varann.


 
Idag är det ju midsommarafton, men vi struntar i det vi :)
Midsommarafton är inte viktigt för oss alls, så lite god mat och mys och fix, blir en bra dag för oss.
Det är så skönt att få planera och göra fint ute.
Gert kan nog tycka att jag ställer ut saker på fel ställen haha, ja det blir ju lite extra krångligt för han med klipparen eller röjsågen. Men så kan det ju bli liksom?:)
Vi är ett super team jag och Gert, ja vi är faktiskt det! <3
 
 

I förrgår och igår gjorde jag massa ärenden med Rebecca. Vi var till apoteket, affärer, och så hämtade vi paket på OK.
Dagarna har gått så fort, så fort.
 
Jag kan inte ha bättre assistenter jag, tiden räcker verkligen inte till.
Jag är så lyckligt lottad jag!!
 
Idag känner jag att det blev lite rörigt, kanske svårläst. 
Jag hoppas att ni alla haft och har det bra.
 
Glad midsommar till er alla :)
 
Kram kram från mig <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar