fredag 11 november 2016

Det bara exploderade!


Hej hej!
Mitt förra inlägg bara exploderade känns det som!
På bara en kort stund hade tusen personer läst mitt inlägg!?
Jag gör som alla andra gånger då jag delar mina inlägg, men ibland så händer tydligt något.
Ja nu måste något hänt.
Det har aldrig någongång varit så många som läst på så kort tid.
jag blir stolt och jag blir hedrad, och jag blir otroligt varmt glad och lycklig.

Jag menade inte alls med mitt inlägg att jag var någon mer kämpe än någon annan, nej verkligen inte.
Nu har jag ju fått kämpa, ja minsann det har jag, men man får så mycket som man orkar har jag hört någonstans.
Det betyder ju att jag orkar det här, ja alltihop liksom.
Ja jag tror det kan ligga lite i dom orden, man får så mycket man orkar, man får inte mer än man klarar av.

Nog har jag suttit och gråtit och undrat hur jag ska klara av allt jag haft då för stunden, men i nästa stund har jag fått lov att vara stark. Jag har fått bestämt mig för att blir stark!
Jag har haft och har världens finaste tjejer, som betyder allt för mig.
Utan dom vet jag inte hur stark jag varit, men nu har mycket av min kraft suttit i det att jag varit mamma. Barnen har behövt sin mamma, ja det har varit  dom som gjort mig stark.
Väldigt mycket av min styrka är deras förtjänst.

Jag är lycklig över att jag kunnat vara den starka Nina som funnits där och aldrig någonsin vacklat. Nej jag har varit en bra mamma, ja jag tycker faktiskt det.
Nu är det ju så att alla mammor, eller iallafall dom allra flesta mammor, dom är dom allra bästa mammor till sina barn. Därför är jag en bra och bästa mamma till mina barn.

Nu tillbaka till det jag började skriva om, att jag inte ville framstå som att jag är bättre än någon annan, nej det vill jag inte, för det är jag inte!
Jag har en blogg och kan förmedla mina känslor och tankar på ett sätt som alla andra starka kämpar inte kan om dom inte gör som jag, och bloggar.
Jag är tacksam och lycklig över alla kommentarer och gillningar. Jag förstår bara inte hur det kan ha exploderat nu, mot förut. Men det spelar ju ingen roll egentligen alls, nej jag njuter och är lycklig över att det blev så bra och att så många gillade mitt inlägg.


Fick fina blommor igår <3

Jag har köpt en fin tavla i veckan av en person på en köp och säljsida på facebook, Rebecca fick "pousa" lite :) Agera fotomodell menar jag :)
Hon och Maria hjälpte mig att få upp den och sen har jag fått upp mina "ljusbollar".
Jättefina tycker jag, och dom har jag också köpt på en sån sida, men av en helt annan person.




"Rullad" dax :)
Lite pyssel :)

När jag skrev sist så skrev jag ju och visade bilder från mitt kladdkakemuffinsbak :)
När jag ändå var på lite bakhumör så tänkte jag att det var lika bra att fortsätta med bullbak.



En dag bakade jag lussebullar med Rebecca, för att nästa dag baka bullar med mandelmassa, ja saffransbullar med mandelmassa. 
Jättegoda tycker jag, men några här hemma gillar inte mandelmassa så det fick bli några påsar med såna också :) 
Rebecca fick rycka ut med lite pärlsocker då jag trodde att jag hade, men jag hade bara lite. 
Ja jag fick lov att låna pärlsocker på dagen och senare på kvällen skulle vi göra hasselbackspotatisar och vad saknade jag då? 
Jo ströbröd, och Rebecca var våran räddning, ja två gånger på samma dag!!
Hon var ledig kanske jag ska tillägga, men hon är ju världens bästa likasom Maria, så det var inga problem alls. 

När jag bakade lussebullar så gjorde jag dom stora, haha ja jättestora :) 
Det blev inte fler än 40 stycken av en liter deg, så jag ska göra fler lussekatter, men en aningens mindre. Det blir nog kanske bullbak igen i nästa vecka.
Ingen idé att ta ner bakbordet i källaren, nej det får vara kvar uppe i några dagar till :)




Några klara bullar :)

Våra lussekatter blir utan russin, ja Gert som är den som gillar russin får ta ur burken istället haha :)
Jag längtar efter att det blir skidtävlingar på TV så att jag kan ha kaffe, en lussebulle och skidor på TV. Det är bland det bästa jag vet!

Förra året fick jag och Gert biljetter till svenska skidspelen i Falun i julklapp. 
Det var Marielle som fixat, men alla fyra barn var med på det om jag minns rätt. Jag blev sjuk innan tävlingen och valde att inte åka. 
Nu ska vi göra ett nytt försök, och det blir jag och Marielle som ska åka. 
Melina är lite sådär intresserad :) 
Två dagars biljett har vi köpt och det kommer att bli så himla roligt. 
Härliga skiddagar kommer jag att få.

 
Visar ett till av mina fynd som jag gjort på en köp och säljsida, alldeles ny är den och jättefin tycker jag.
Nu behövde jag inte en till jacka, men jag var bara tvungen, och jag är supernöjd över den. Det är svårt för mig att hitta kläder som passar då jag ju sitter i rullstolen. Jag har ingen riktigt superbra jacka, men många fina bra varma jackor har jag som jag gillar. 
Det får lov att se lite bylsigt och stort ut, det finns inget att välja på då jag ju vill ha varma kläder, fryslort som jag är.

 

Vi har haft besök på våran baksida av tre fina rådjur. Jätteroligt att se dom här, men dom ska inte vara här. Nej dom ska vara i skogen förstås, inte här bland alla hus och bilar.
Dom letar mat förstås och jag bjuder dom gärna på allt jag har i rabatten, men dom verkar mer gilla grannens växter faktiskt :)
Härliga är dom och så otroligt fina. Ståtliga på något vis.

Då jag var liten så bodde vi ju i skogen, och mina föräldrar matade dom en liten bit ifrån vårat hus. Nära var det så vi kunde se dom tydligt, och då jag skulle gå till bussen eller kom hem så var dom oftast inte alls rädda, utan stod kvar och åt fast jag kom.
Det var skillnad då vi bodde i skogen där dom ju också bodde, då var det bra att vi gav dom mat.
Här är det inte bra eftersom det är mitt bland andra hus och det finns bilar som kör överallt.


En dag den här veckan så var det ganska fint väder, men väldigt blåsigt upptäckte jag då jag kom ut.
Jag hade klätt mig mycket så jag behövde inte frysa, mer än lite på händerna kände jag efter en stund.
Nu vet ni ju att jag har ett par batteri drivna handskar, och jag hade dom på mig under mina stora vantar.
Det var inge fel alls på handskarna alls, men dom var inte full laddade, så dom liksom "dog".
Jag har reserv batterier, men dom låg kvar hemma dom, typsikt.

Jag åkte en ganska lång tur, jag hade ju min stora braiga rullstol, så det gick undan.
Jag åkte på ungefär 45 minuter , ja hela turen som i min vanliga rullstol skulle ta över två timmar.
Ja ni kan ju förstå vad snabb den är!!
Det är så roligt att åka i den, och jag hade tänkt filma en snutt med min mobil, men jag hade ju ingen värme i mina handskar så jag lät bli.
Jag får göra det nästa gång. Mina händer är alltid väldigt kalla, så att ta fram dom utan vantar, nej det går helt bort. Det går inte!
Lite tånagelklipp och filning :)

Nu till något helt annat.
Jag måste skriva några rader om min högra höft och mitt högra ben. Det kommer nog att blir massor av rader är jag rädd :)
Ibland har det huggit till och gjort jätteont i höften!
Ungefär som en spricka som åker isär på något sätt som jag inte kan beskriva med ord.
Nej det måste kännas, och jag hoppas att ni aldrig ska behöva känna det! Det gör så "jäklandste" ont, superont!
Häromkvällen då Gert skulle hjälpa mig att lägga mig, ja då blev det att göra så där ont, och jag skrek, ja det gjorde så himla himla ont.
Efter några sekunder slutar det att göra ont, men dom sekunderna!
Smärta med stora bokstäver samtidigt som det är hemskt otäckt att känna så där.

Nej som sagt så hoppas jag att ingen behöver känna det här som jag har.
Förut gjorde det också ont i ryggen, längst ner, men nu var det länge sedan sist.
Jag vet att jag har en spricka i nedre ryggen som jag fick veta då jag var till ortopeden för några veckor sedan, men det här, vad är det?
Det kommer bakifrån är jag ganska säker på.

Jag opererade min höft för fem år sedan tror jag att det var.
Efter operationen skulle jag som efter alla dom andra operationerna tränat mitt ben så det skulle bli starkt, men det gick ju inte.
Nej det andra benet som var friskast var ju så vingligt och hela jag var vinglig, så det blev ingen träning alls.
Jag tror att det onda kan ha med att göra, men jag förstår inte varför det inte gjort ont förut, och varför det kommer nu?
Ja nu är ju min kropp inte som andras kroppar och jag har ingen aning, men något vajsing är det allt.

Min massör och naprapat Elin kommer nog att kunna göra mig lite mer hel än vad jag är.
Hon var hit till mig en dag och hon tror att det onda kommer från min muskel och att det är någon nerv ikläm. Det kan ju förklara min värk som jag har då och då.
Hon är så duktig och jag tror verkligen på det hon gör, och hon är så snäll att hon kommer hit med sin brits för att hjälpa mig.

Just nu sitter jag i min fåtölj och skriver medans Gert ser på fotboll på TV :)
Jag är inge vidare sällskap då det är fotboll då jag tycker att det är så tråkigt att titta på.
Förutom då Oliwer spelar då, men han är inte med på TV, inte än :)

Jag ska försöka rätta lite så jag blir klar innan matchen är slut.

Kram till er alla som läser och jag hoppas att ni har det bra och att ni mår toppen.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar