torsdag 25 oktober 2018

Nu var det min tur!


Hej hej!!

Nu äntligen skulle jag ha den piggaste dagen på året!! 
Ja jag har ju berättat om hur det är då jag ska få min bromsmedicin en gång om året, förut var det två gånger om året. 
Jag har fått lov att skjuta fram min medicinering då det varit mycket med Gerts onda diskbråck, men nu så var det dax för mig, igår.
Jag får då ta cortison tabletter och allergimedicin och Alvedon i förebyggande, då kroppen kan få en allergichock eller dylikt annars av medicinen.

I början, första gångerna så tänkte jag inte på det, och kopplade inte ihop min medicin Mabthera  med hur jag blev att må. Jag kunde inte lägga ihop det, och så kände jag ju inte efter heller förstås.
Jag har haft mina piggaste dagar någonsin,  ja som förut två dagar om året, eller som nu, en gång om året.
Jag fick medicin igår och kunde inte sova på hela natten, somnade lite runt fem men det var inte länge då tills jag skulle gå upp. Jag tänkte att jag nog skulle bli trött idag mot kvällningen, men nej.
Jag har varit pigg hela dagen och är fortfarande. 
Jag får se om jag kanske helt plötsligt blir trött, vilket jag ju hoppas för jag vill ju sova som vanligt. Att bara ligga och det enda att göra är att vrida på huvudet, ja jag kan ju inte vrida och vända kroppen synd nog. 

Bara en påse kvar :)

Nu ska jag absolut inte gnälla över det, det är ju så sällan, men nog är det skönast att få sova på natten då alla andra sover :) Jag kan ju inte lösa några världsproblem mitt i natten iallafall :)
Jag har börjat skriva ett annat inlägg men det är inte är klart än, så jag skriver det här inlägget som är lite kortare än nästa, tror jag haha :) 
Vi får se då jag ju verkar kunna skriva hur mycket som helst, jag fattar inte alls vart alla ord kommer ifrån, och hur snabbt jag kan få ner alla ord på papperet?

När jag fick min medicin på sjukhuset så var jag som alltid lite rädd för att dom kanske inte skulle kunna sätta en nål på mig. En nål där medicinen ska komma in. 
Mina ådror är så dåliga, och finns knappt. Hon kunde sin sak, tog det lugnt och allt gick bra, tack och lov.

Till lunch så fick jag raggmunk stekfläsk lingon och morötter.
Jag tycker egentligen lite om det, men det här fläsket, nej det gick inte att äta. ( För dåligt stekt)
Lingonsylt gillar jag inte så mycket och morötterna var alldeles svampiga i konsistensen så nja, tallriken såg god ut, men jag kunde inte tycka om. 
I efterrätt var det plommonkompott med gräddmjölk . Nej det var inte någon Nina mat alls, synd nog.


Första gångerna jag fick medicin så tog det en hel dag i Falun, men nu den här gången så tog det ungefär två och en halv timme bara, i Ludvika och det var härligt. 
Så himla skönt att slippa vara kvar så länge liggandes bara och vänta på att medicinen ska droppa i. Första gångerna behövde dom ha koll på mig stup i ett, men nu så behöver dom inte det längre eftersom det ju aldrig varit något problem för mig med medicinen. 

Den här gången så lyssnade jag för första gången på en ljudbok, storytel. 
Mikael Persbrandts bok började jag lyssna på, och den var och är än så länge riktigt bra. 
Boken är jättelång men Mikael läser så bra, eller berättar gör han ju så bra, så det kommer ju att gå bra. Jag har självaste boken också som jag trodde att jag skulle vilja läsa, men det är ju mycket lättare att lyssna. Nu är det inte alltid så lätt märkte jag, det är lätt att man försvinner iväg i tanka som dyker upp. Det är en träningssak tror jag :) 


Idag blev det ett ganska kort inlägg, men vänta ni bara haha :) 
Nästa blir nog desto längre är jag rädd :)
Jag hoppas att du och ni mår bra och att ni har det bra.
Kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar