måndag 8 juli 2019

Härliga fantastiska dagar!!


Hej hej på er!
Som jag ju skrivit flera gånger så ligger jag efter, ja i tid ligger jag efter i mitt skrivande.
Det händer ju som ni vet ni som läser, en massa här hemma hos mig och oss.
Det som händer är ju oftast vardagliga saker, men nu för någon vecka sedan så hände något så himla roligt.
Vi skulle åka en tur till Huskvarna, men dagen före så fick vi äntligen till ett möte.
Jag träffade Åke och Marylin, så otroligt roligt och härligt, jag ska börja lite från början.
För något eller ett par år sedan, ja har så dåligt minne då det gäller tiden, ja med många fler saker också haha :)
Jo då iallafall så hade vi, jag och Rebecca parkerat på baksidan av mataffären Willys här i Ludvika.
Då innan jag skulle åka in i bilen så såg jag en farbror komma gående mot mig på parkeringen, inte någon jag kände igen, trodde jag just då.
När han började prata och frågade om jag var Nina så hörde jag på rösten, det var Åke!!
Han var inte säker på att det var jag, men han mindes min historia sedan jag var ung med både cancer och höftproteser, så han trodde det kunde vara jag. Jag slutade på Sj 1998, ja ni förstår ju att det är helt fantastiskt att få träffas och ses efter så många år, 21 år sedan!! Jag är verkligen så glad över det.
Åke och jag jobbade ihop på SJ i tio år, han var där betydligt längre än jag, men tio år tillsammans.
Det var så himla roligt att han kom fram, och jag fick hans adress så jag kunde skriva någon gång.
Ja någon gång har blivit ganska mycket kontakt, först vykort och brev. Senare kontakt med hans fru Marylin som har facebook och messenger.
Jag är så otroligt lycklig och glad för att vi har kontakt nu.


Nu tillbaka till det jag började skriva om, att jag träffade Åke och Marylin. Jag träffade dom dagen innan jag och Gert skulle iväg på en liten tripp till Gerts son Simon och hans tjej Stina.
Gert var på ett möte, så han kunde inte vara hemma synd nog, men nästa gång så :)
Gert har ju hört mig berätta om farbror Åke ett antal gånger, så det vore så roligt att dom får ses framöver. Skönt att veta vem man pratar om eller med, så nästa gång.
Åke och Marylin hade med sig en present till mig, och en så bra present!!
Jag fick en elektrisk (batteridriven) pepparkvarn, och det var en jättebra present tycker jag.
Jag har använt den mycket redan nu och tycker att det känns så lyxigt att bara behöva trycka på en knapp :)


Det var riktigt skönt väder den här dagen, så vi kunde sitta ute på altanen med en kopp kaffe och lite fika :)


Dagen efter mitt härliga möte, så skulle jag och Gert åka till Jönköping för att hälsa på och se oss omkring lite, med deras hjälp förstås. 
Vi fick se många ställen och mycket annat på dom två dagar vi var där.
När vi kom till Huskvarna där dom bor så stannade vi till där först, för att fika lite och se hur dom bodde :) Stina hade sin syster där som har lilla söta Collin :)

 






Vi var ut och åt på ett ställe som dom bokat, och som hette Ombrelli, ja det syns ju i taket, (paraplyer) :) 

Jättegod mat och en mysig kväll. Vi hade ju åkt och kände oss lite trötta, men till elva orkade vi vara vakna haha :)


Min goda mat :)

Innan vi var och käkade så skulle vi till vårat hotell för att checka in,vi gjorde det men stötte på problem då vi skulle ta hissen upp.
Jag kom inte in!!, och lyften gick inte heller in!!? Vad skulle vi göra?? 
Tjejen i receptionen gjorde sig beredd att ringa runt till andra hotell, men vi skulle testa den andra hissen för säkerhets skull. Den visade sig vara en decimeter större, jag fick plats, men med lite fix och trix.


Lyften gick inte in, men Gert och tjejen lyfte upp den två trappor, mest Gert då, men han fick lite hjälp iallafall. Pust!! 
På väg hem, då vi checkat ut så hjälpte Simon Gert ner med lyften. ( Den är ganska jättetung )


När vi väl kom upp så skulle vi kolla in rummet som vi inte kollat in i, och då hade det kunnat bli nästa problem haha :) Men nej då!! 
Rummet var alldeles perfekt och toaletten var stor och rymlig. Perfekt blev det och trots lite krångel så var vi supernöjda med rummet. En toppen tripp blev det. 


Innan vi skulle ut och åka så kom Simon och Stina till oss för att äta lite hotellfrukost, det var vi värda allihop och så mysigt :)


Efter frukosten så for vi till ett äppelmusteri "Rudenstams" och käkade lite lunch och inhandlade några flaskor, både presenter och till oss själva, eller till mig rättare sagt haha :) Ja jag ville jättegärna ha en flaska med äppelmust som var rätt sur, den var jättegod.

Simon fick köra :)







En obligatorisk kulglass på stan i Jönköping var ju självklar, och ni kan ju gissa vad jag valde för smaker? Pistage och pistage :) Jag bara älskar pistage och just här är den så himla extra underbart god.




Jag gillar verkligen Jönköping och Huskvarna där dom bor, ja det verkar vara hur mysigt som helst. En alldeles lagom storstad liksom :) 

När vi åkt runt och fått guidning hela sista dagen så bar det hemåt för oss, efter ett par härliga dagar.

När vi åkte hemåt från Jönköping så kände jag rätt så starkt att det nu var dax, det är nu början på resan av mitt liv.
Ja jag ska köpa en till extern hårddisk som jag kan spara ner allt på som jag skriver, så det inte försvinner. Ja jag kanske behöver någon sticka också, vi får se hur jag känner. Jag ska ta hjälp av någon med just det när jag väl börjar skriva.
Jag blir lite rädd för att datorn skulle gå sönder, ja den är rätt gammal säger Gert :)
Mobilen likaså, men ni som känner mig, ja ni vet ju.
Inget nytt här hos mig som handlar om maskiner haha :) Ja faktiskt så känns det så, jag gillar verkligen inte ens tanken på att behöva byta telefon, och dator, nej jag vill inte.
Så då förstår du som inte känner mig, att jag kan behöva lite "back up" liksom.
Jag ser så fram emot mitt skrivande, samtidigt som jag gruvar mig för det.
Det blir en resa tillbaka i tiden som jag ju helst skulle vilja slippa, men kanske är det just det jag inte ska, slippa.
Det kan framöver bli ännu mindre skrivet i min blogg, jag hoppas inte det, men garderar mig lite ifall att :)
Jag kanske ska vara lite mer tydlig haha :)
Det jag skriver om är den där boken, ja jag ska ge mig på det en vacker dag alldeles snart :)
Jag har redan början klar, så vi får se framöver hur eller om det kan bli något, och jag väljer att tro på det.

Nu till något helt annat.


Jag hade en tid bokad på "Synsam" för att kolla mina glasögon och styrkan jag har, om den stämde fortfarande. Det gjorde det inte, jag behövde nya glas.
Jag har haft ett abonnemang med tre par glasögon så att jag skulle kunna ha olika beroende på hur jag kände mig. Nu blev det inte riktigt så haha :)
Det blev bara ett par jag använde och dom andra två låg i byrålådan, tokigt och ganska dyrt faktiskt. Eftersom jag har abonnemanget så kan jag byta en båge om året vilket jag inte gjort, så nu kunde jag välja två :)

Jag tog med några hem och testade men, nej inga av dom blev det trots att jag ju gillade flera, nej det blev några helt andra.
Ett par blå och ett par gröna, och så har jag kvar dom jag har, men med annat glas så småningom då.


Rebecca hann med att testa lite hon med, tills den dagen kommer som hon kanske behöver ett par :)

Jag känner hur jag längtar tills dom nya kommer så att jag har flera att välja på.

Nu då jag skriver det här inlägget så har jag hunnit att vara både på loppis och en auktion, det skriver jag om i mitt nästa inlägg :)
Ha det så bra alla och jag hoppas att ni mår bra.
Kram kram från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar