fredag 12 juli 2019

Några av dom saker som gör mig lycklig!

Hej hej!
Ja nu skriver jag redan, ja faktiskt så blev det ganska snart efter mitt förra inlägg.
Jag kan ju erkänna att jag hade det här inlägget som jag skriver på nu, i beredskap :) 
Ja jag hade redan börjat både skriva och lägga in lite bilder vartefter. 
Jag känner att jag behöver vara ikapp så att jag kan parallellt skriva mina första sidor i en kanske kommande bok. 
Ja jag vill låta det vara osagt som man ju hört en del säga eller skriva, men varför gör man det? 
Sagt är ju sagt liksom haha :) Eller skrivet är ju skrivet i mitt fall.
Jag har ingen aning om hur det kommer att arta sig i mitt skrivande, men vem vet, det kanske blir många, många sidor? :) Spännande känns det verkligen iallafall.

Nu till det jag ska skriva om den här gången, jag ska skriva om en toppenhelg jag hade förra helgen :)
Jag har vikarier på helgerna nu då det är sommar och semester för mina ordinarie, Rebecca och Maria. Dom behöver ju och har rätt att ha semester, väldigt tokigt?? Haha :) 
Ja ni förstår ju!!?? :) 
I år har jag det toppenbra med vikarier, Hanna och Anneli heter dom som hjälper mig.
Anneli var det den här roliga och spännande helgen. 
På Lördagen så gjorde vi allt som vanligt här hemma, och då jag duschat och ätit så var jag redo. 
Redo för loppis på gammelgården.

Såå himla roligt, men några "sådär"(mindre bra) köp blev det haha, och några riktigt bra köp också faktiskt.
När vi handlat och gått runt lite så köpte vi med oss varsina korvar med bröd och gick och satte oss vid fiket.
När vi sen stod i kö för att köpa en kopp kaffe efteråt så var Elisabeth där också för att köpa lite kaffe.
Elisabeth väntade på sin dotter Camilla, och då hon kom så passade jag på att ta ett kort. 
Jag tycker mycket om Elisabeth och har gjort sen jag träffade henne bland dom första gångerna, en glad härlig person. Hennes dotter verkade lika hon med, den lilla stund vi satt där tillsammans.


Mina köp syns lite bakpå min rullstol, där det samlats några påsar :) 
Jag vet faktiskt inte hur många karotter jag kan behöva?? :) 
Dom liksom bara står där och väntar på mig, av någon anledning :) 
För varje inköp karott så behöver jag ändra om i mitt karott skåp, haha. 
Jag har ett ganska stort hörnskåp i köket fullt av karotter, med lock kanske ska tilläggas :)


Ja en toppendag med riktigt fint lagom väder hela dagen, ja jag hade det så roligt och bra hela dagen.

På Söndagen var det auktionsdax för oss, ja Anneli fick offra sig att följa mig till Tuna Hästberg. 
Först var det visning mellan 9-11, sen började auktionen. Vi gjorde oss redo här hemma och var där strax efter tio :)


Inte mycket jag ville ropa på, men jag vet ju hur det blir då för mig haha :)
Två vaser ville jag ropa in och försökte också göra det, men dom blev för alldeles för dyra. 
För dyra för mig, dom var kanske värda mycket förstås, men jag hade inte lust att betala kanske någon tusenlapp styck, nej jag fick ge mig. Jag fick känna mig besegrad :)
Som syns på bilden nedan så vann jag en karott?? Haha :) Ja ännu en :) 


Jag hittade andra saker att ropa på, och som jag sen fick :) 
En leksak till eventuella barnbarn som kanske vill leka lite, haha :) 
Jaja, när ingen annan bjuder, då kan jag känna att jag måste ibland :) Helt galet förstås, men det blir lätt så, som att jag kan behöva ta hand om allt som ingen annan vill ha?? 
Har ingen aning om varför, men jag fick hålla i mig den här gången. Ja jag klarade mig rätt bra faktiskt, så jag ropade inte in mer än lite skräp.

Anneli köpte inte skåpet :)
Jag köpte allt :)

Vi hade med fika och smörgåsar och kaffe och dricka förstås :) 
Ja en heldag till sista utropet, att jag ens orkar?? Men då jag är på auktion så står tiden still på något sätt, jag tröttnar aldrig då :)
En otroligt super rolig dag som det alltid det är där, men med lite mindre bra grejer mot vad det kan vara på en auktion. Nu var det förstås faktiskt bra att det inte fanns så mycket jag ville ha, för inte ens jag får ju plats med hur mycket som helst :)

Nu till mysiga hemmadagar också, ja jag har ju massor av dom också.

Maria är den hemma hos mig som oftast fixar med ogräs och planteringar. Nu då hon haft semester i flera veckor så finns mycket att göra :)  Inte jättemycket då ju Rebecca tagit bort ogräs, men i en rabatt så var det Maria det hängde på haha :)
Hon tog med sig Billie ut under parasollet och så "hjälptes dom åt" :)


Jag har skrivit om mina taklökar, säkert flera gånger, ja jag tycker väldigt mycket om alla mina.
En sort som jag tycker lite mindre om är den nedan.
När det inte växer ut "snoppar" (det är jag som hittat på det namnet) på dom, då tycker jag att dom är fina, men sen då dom blommar eller vad det egentligen heter, nej då tycker jag inte dom är fina.
Jag har ju inte haft bara någon enstaka, nej jag har ju haft ganska många.


Marielle har nyligen haft en veckas semester, och var nu hemma igen och behövde hjälp att ta Billie.
Först var hon på en arbetsintervju dagen efter att dom kom hem, och sen var det jobb på direkten.
Jag försöker ta kort på lilla Billie, eller jag tar ju kort, men dom blir inte bra.
Nej det är så svårt att få till ett enda fint kort på henne, hur hon faktiskt ser ut.
Hon är ju liksom så kolsvart, så att hennes fina linjer i ansiktet inte syns på kort, men hon är så super söt så det är inte klokt.



Nu till igår, då var det bullbak hela eftermiddagen. Jag hade en förpackning med bullformar till större bullar, så jag tänkte testa dom.
Rebecca tog fram eftersom och jag bakade på och rullade bullar.
När jag hade två bullar kvar så hade hon två bullformar kvar!!?? Det blev exakt hundra bullar??
Ja jag kollar aldrig hur många bullar det blir av en deg, men tydligen så hade jag rätt bra koll iallafall haha :)


Nu i veckan så får vi besök av våran härliga Ingemar, då kan det gå åt en och annan bulle :) 
Han älskar fika, så det är bäst jag har lite hemma som vi kan ta fram. 
Han ska bo hos oss några dagar och det ska bli så roligt så, och massor av skratt :)

Nu ska jag rätta lite för att sen sova, jag är egentligen trött, men samtidigt lite pigg haha :)

Jag hoppas att du som läser har det bra och mår bra.
Kram från mig till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar