måndag 18 januari 2016

Äntligen en ny mus!


Hej hej!

Jag har fått lov att vänta med att rätta det jag skrev för flera dagar sedan, Jag kunde helt enkelt inte! Min mus var trasig.
Ja jag har försökt på den där plattan där man ska förflytta muspekaren, men herregud säger jag bara!

Det finns inte en chans att jag ska få till det, nej jag beställde och har fått vänta på en ny mus.
Jag beställde en lika eller iallafall en samma sorts mus som jag hade, och nu då jag stoppat i den grejen i datorn som hör ihop med musen så fungerar den!
Ja den blev att fungera direkt, underbart, fantastiskt och helt otroligt!
Jag gillar inte nya grejer egentligen alls, men nu minsann.
Nu kan jag skriva på igen och kunna förflytta mig som vanligt.

Sist jag skrev, så skrev jag att jag hade urinvägsinfektion, och nu äntligen känner jag att det förhoppningsvis kommer att blir bra.

Jag väntade på att få svar på odlingen dom skickat på mitt urin, innan jag fick medicin.
Ja den här gången fick jag nog rätt medicin.
Dom andra gångerna har jag fått lite vad som helst, ja någon mer vanlig medicin som inte gjort det jag ville. Nej bakterierna har ju inte försvunnit helt och det har ju då blivit så att jag blivit sjuk igen direkt.
Den här gången och dom sista gånger jag ringt vårdcentralen så har det varit Johan som ringt upp, och det är så skönt att ha någon som tror på mig i andra änden.
Ja nu gör faktiskt inte alla det, så att slippa stå på mig är underbart.
Tacksamhet känner jag över att han finns där och hjälper mig. Betyder mycket.

Jag hade en telefontid med min gynekolog i Falun samma dag också, och hon han ringa mig innan Johan på vårdcentralen ringde upp mig.
Hon är så superbra och jag är så glad att hon hjälper mig.
Ja hon hjälper mig med medicin mot min överaktiva blåsa.
Jag har fått en tablett som jag provat lite mer än en månad och den fungerar jättebra.
Inte nu då, nej med urinvägsinfektion så är det det som stökar till det i min kropp.
Hon berättade att det var viktigt att jag fick göra en odling för att se vad som är fel, vilka bakterier som ska tas bort. Viktigt att få rätt medicin mot rätt bakterier.

Jag med kateter och alla andra i min sits får allt som vanligast urinvägsinfektion, inget ovanligt alls.
Om jag kommer att ha det många gånger så finns en tablett som jag inte kommer ihåg namnet på som kan göra att det blir surare inuti, inuti urinblåsan kanske? Jag vet faktiskt inte, hon berättade, men jag lyssnade tydligen dåligt.
När man tagit en sån tablett, ja jag kände att det bara skulle vara en, så vill inte dom dumma bakterierna fastna då det är för surt för dom.
Skönt att få veta att det fanns något helt annat att ta till om så skulle behövas.


Det ringde från ett Linköping nummer häromkvällen.
Jag brukar inte svara då det oftast är försäljare, och det var väl ungefär så ikväll med.
Det var en kille som ville att jag skulle vara med i en undersökning.
Åh nej, jag kan väl få slippa?
Ja jag sa så och när jag lagt på så skrattade Gert gott haha :)
Jag frågade om jag låtit arg eller så eftersom han skrattade, men jag hade låtit hur trevlig som helst haha :)
Ja jag slapp iallafall så det var tur det :)

Jag orkar inte, jo det gör jag ju visst det.
Jag vill inte, ja det är mer rätt, jag vill faktiskt inte.
Nej jag vill inte att det ringer folk ibland varje dag som jag inte vill prata med, jag vill inte.
Jag gillar inte alls att det ringer försäljare till mig så ofta som det gör.
I min mobil står det svara inte, svara inte1 svara inte2 osv.
Ja jag har säkert tio såna nummer som jag lagt in med svara inte, så jag vet att jag inte behöver kolla upp numret ens. Nej för det har jag ju redan gjort.


Min Marielle och hennes hundar Stina och Tyke kom förbi och hälsade på oss en dag i veckan.
Stolt mormor till två fina hundar och stolt över mina döttrar.
Ja jätteroligt att hon kommer hit ibland och den här gången hade hon inte ringt innan.
Det blir lite problematiskt då hon inte ringt innan, då Filip är ute i vardagsrummet.
Ja Filip är en av våra kaniner.
Maria var det som var här och hon fick fatt i han så vi kunde stänga in honom i Melinas rum och låsa dörren :)

Ja han kan inte ta sig ut, men hundarna skulle kanske kunna ta sig in. Det får inte hända så vi tar det säkra före det osäkra.
Hennes två kompisar Sara och Amanda kom förbi hit och fikade lite med Marielle.

Jag har massor av mer att skriva om och dela med mig av. Det har ju som vanligt varit pysseldagar här hemma hos mig och oss.
Jag slutar för nu och rättar det jag skrivit, så börjar jag skriva på ett nytt snart igen :)
Kram till er alla.
Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar