måndag 18 januari 2016

Jag fryser!


Hej hej!
Ja nu skriver jag igen, jag har ju så mycket mer jag vill skriva. Jag vill komma ikapp lite så jag slipper känna att jag ligger efter eller att jag missat något.
Jag och vi här hemma har pysslat lite, lagat mat och bakat.





Ja jag känner att jag tappad min energi lite, jag har inte lika mycket på gång som jag brukar ha.
Men det får vara så helt enkelt, och invänta vändningen.
Ja för det kommer en vändning, det är jag säker på.

Har mycket i huvudet som jag behöver rensa, samtidigt som det känns rätt tomt.
Haha :) Jag får ta en dag i taget, eller en vecka i taget.
Jag skriver matlistor, och lite att göra listor, ja just det har jag varit dålig på som tusan.
Men jag får ta nya tag framöver.
I Lördags var jag och Gert nere i källaren och började planera för tvättstugan, ja det kommer att bli hur bra som helst.
Ett projekt blev att välja färg till den gula väggen som inte är så fin haha :)
Ja nu sa jag det på ett fint språk. För bedrövligt ser det ut!
Golvet är inte alls bra det heller, men det är ganska okej och iallafall helt, så det kommer att få vara som det är.
Den gula väggen ska ersättas med en annan färg, vilket ju inte går riktigt.
Vit, ja det är så det får bli tror jag.
Jag kan inte se en enda färg i mitt huvud som skulle kunna passa. 
Dom andra tre väggarna är vita så även fast det blir en annan vit nu så blir det iallafall just och fräscht.
Det blir bra och jag har en bra plan. Gert var med på mina tankar och idéer.



Roligt att planera och börja tänka till, det kommer nog bli klart ganska snart.
Vi har börjat med våran toalett uppe i hallen också, så det känns som att det får vara lite prio på den så den blir klart snart.
Jag trodde det var våran rörmokare som var lite seg, men det var vi!?
Det är oss han väntar på, och vi skulle beställa en grej som saknades. 
Jag hade ingen aning, men nu är den beställd och borde komma när som helst. 
Toan fungerar ju, men det är handfatet som ska kopplas in. 
Kort kommer framöver :)

 

Nu till överskriften. Jag fryser, ja jag fryser så himla mycket och hela dagarna så jag förstår ingenting.
Nu är det kväll och just ikväll fryser jag inte,  men på dagen var det lika kallt som vanligt.
Jag har en "värmefilt" och en "nackvärmare" och så förstås vetekuddar, men ändå fryser jag.
Jättejobbigt är det, ja jättejobbigt faktiskt.

Jag fryser liksom inifrån och det spelar ingen roll hur mycket kläder man har.
Underställ och "polosar", långkalsonger och byxor, och kanske en filt ovanpå.
Ja det är faktiskt ganska jobbigt, men inte så jag inte klarar av det.
Jag väntar och längtar tills det ska bli vår och sommar snart. 

Ja vintern passar inte mig alls längre.
Förr i tiden passade den jättebra, jag klädde mig bra och jag njöt av vädret på vintern.
Nu klär jag mig bra, ja mer än jag skulle behövt egentligen, och ändå så fryser jag.
Jag saknar att vara ute i ur och skur, jag måste bli kvar hemma. Det går inte att vara ute.
Så fort det blir varmare ska jag ut, ja jag tänker göra mig redo och ge mig ut.
Jag har ju kroppsvärmare jag kan klistra på, så det får bli så. Jag avskyr att frysa.
Jag har aldrig eller iallafall inte sen jag blev vuxen brytt mig om hur jag ser ut då jag sätter på mig mössa och vantar och ja full mundering liksom.


Jag har extra allt då jag tex ska in på toa, jag bjuder på en bild och hoppas att ni förstår. 
Det är inte för att vi knäpper kort som jag har så mycket på mig, nej det är så här nästan varje morgon och dag.
Jag vet inte om det beror på någon medicin som gör mig så frusen, eller så beror det på själva sjukdomen, ja alltså min kära följeslagare Ms. 

Vad än det beror på, så är det lite lagom roligt det här.
Jag vill inte frysa.
Idag på förmiddag efter toa och dusch så for vi ner i källaren. Stå träning och stretchning var det på mitt schema. Det var kallare än kallast.
Ja i källaren är det betydligt svalare än här uppe, och en plåga nästan att åka ner.
Nere i pannrummet har vi det iskallt, ja vilket kylskåp det är där inne upptäckte jag då vi var nere och planerade tvättstugan. 
Där kommer vi absolut att kunna förvara mat och sånt som ska stå kyligt. Kanoners.
Jag stängde dörren dit in snabbt då jag kände hur hela jag blev att frysa än mer.
Ja hörrni, nog om det och nu ska jag sluta gnälla över det.



En dag så såg vi något på TV, och Gert sa Carl Bertil Jonsson! 
? undrade jag:)
Vem är det?
 -Har du inte sett Carl Bertil Jonsson? -Allvarligt?
Haha :) Ja helt allvarligt så har jag aldrig sett på han och hade ingen aning om vem det var.
Det syntes på Gert att han tyckte det var väldigt konstigt att jag inte visste vem det var :)

En av mina knubbiga fötter :)
Jag har som jag skrev häromdagen haft knubbiga fötter, ja faktiskt riktiga pluffs fötter.
Jag har haft stödstrumpor förut som inte hjälpt till alls, nej jag har blivit tjockare av dom.
Nu har jag provat med mina stödstrumpor och det fungerar ganska bra.
Mina vader och fötter är betydligt mindre nu.
Kanoners. Jag får använda såna nu framöver, så kanske ben och fötter mår bättre. 

Imorgon ska jag åka och kolla mitt blodtryck och kolla mina ben och fötter.Skönt att få hjälp så jag vet hur jag ska göra framöver. Blodtrycksmedicinen jag äter kanske inte behövs mer. 
Jag kanske hade högt förut bara för att jag hade en infektion, ja vem vet. 
Hoppas att jag kan få någon rätsida på det iallafall.
Vi ska åka och handla också imorgon efter sjukhusbesöket, det blir bra, så jag har mat hemma som räcker och helst blir över. Nej då men jag gillar inte att det blir tomt, som det faktiskt nästan blir mellan varven.
Jag har ju gjort en matlista idag och en handlingslista och det är kanon bra.
Jag behöver det verkligen så jag köper det jag behöver, inget annat.

Ja efter det imorgon så kommer min arbetsterapeut och vill träffa mig lite. Det blir bra det, och vi kan prata ihop oss lite inför ett nytt år. Hon heter Gunilla och är jättebra och snäll.

Nej nu blev det mycket som jag ska rätta igen :) 
Mina fingrar behöver vila sig lite efter ganska många rader, ja tänk så det blir :)

Kram kram till er och hoppas att ni har det bara bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar