torsdag 25 februari 2016

En stund med Morgan Alling!




Hej hej!
Nu idag har jag känt mig bättre än på länge, ja iallafall minst två veckor har jag känt mig och varit sjuk.
Jag måste börja med att berätta om min dag idag, ja ett par timmar med Morgan Alling säger väl ingen nej till liksom.
Jag var lite orolig att jag inte skulle kunna åka till Borlänge, men det gick fint <3

Två timmars föreläsning på galaxen i Borlänge, och ja vad himla bra han är.
Nu har jag ju inte det bästa minnet, så för att jag ska kunna få in allt han sa och menade, så skulle jag ju behöva lyssna på han fler än en gång.
Men bra, ja han är så proffsig och samtidigt så mänsklig.
Han lever ju och är sig själv och det finns väl inget bättre än att lyssna på någon som pratar på riktigt. Här är det inget ytligt tjafs alls.
Nej skit bra och jag är så glad att vi fick bli bjudna av Libra (mitt assistensbolag )för att gå dit.


Innan vi skulle vara där så stannade vi till vid Ikea för lite mat.
Mina båda assistenter och min Gert fick följa, och det är roligt att vi kan åka iväg på såna här saker allihop, alla som kan.
Vi har varit på flera förut också, Mark levengood, Anders Olsson som exempel, jättenyttigt att lyssna på dom som kan sina jobb så bra.



Jag inser verkligen hur lite jag skulle passa för föreläsnings yrket haha :)
Jag har väldigt mycket att berätta, men oj så rörigt det skulle bli. Jag skulle ha svårt att hålla  tråden liksom, nej jag är säker på att man skulle blir rörig av mitt prat.
Men glada och positiva ja det skulle nog många bli iallafall :)
En härlig stund hade vi på galaxen och tiden går så himlandste fort, jättefort.


Nu ska jag backa bandet lite och se om jag kan komma ihåg det jag velat skriva om och inte orkat.



Jag har varit till tandläkaren, eller ja den här gången var det tandhygienisten som skulle kolla munnen.
Nu då jag är så torr i munnen så vet jag ju att det är lätt att tänderna blir förstörda, men inte för mig, nej inte den här gången.
När jag ska till tandläkaren och göra något så flyttar vi mig till tandläkarstolen med min lyft eller en lyft jag fått låna på sjukhuset.
Men nu då jag bara skulle kolla mina tänder, så kan min tandhygienist flytta bort stolen och så sitter jag kvar i min rullstol, men lutar den bakåt så mycket det går.

Linton kollar upp min rullstol lite :)
Innan jag blev sjuk så kom Sandra och hälsade på mig lite. Lilla Linton var med och hans lille bror Leo. Jag kan ha skrivit och lagt in bilder redan innan jag blev sjuk, men jag minns inte så då får det bli en repris isåfall.:)
Linton och våran lilla Filip gillade varann, Filip brukar mest vila på dagarna, men den här dagen följde han Linton vart han än var:)



 












En annan dag, ja faktiskt på självaste semeldagen så köpte vi från Coop, och gud så god min semla var.
Jag fick pistage, Maria vanilj, Melina choklad (men den var inte bra då det var mandelmassa i och chokladgrädde, och Rebecca tog en vanlig.
Alla var nöjda utom Melina, men då fick jag äta upp hennes nästa dag, jag som gillar mandelmassa.

 

Ja jag har ju skrivit om att jag varit sjuk, så det vet ju dom flesta.
Jag fick lov att sluta med medicinen i Lördags som jag fått, jag hade ätit i fyra dagar bara, så sex dagar återstod. Jag kände att jag hade fått bli inlagd på sjukhus om jag fortsatt med medicinen.
Jätte hemskt och konstigt kändes allt jag försökte stoppa i munnen.
Vatten kändes som något stickigt, som fullt av nålar. Ja jag kunde inte ens dricka vatten.

Efter att jag tog det beslutet att sluta med medicinen, så tänkte jag ringa doktorn direkt på Måndag morgon. Deras telefon var konstig, det gick inte att komma fram. När jag provat många gånger så kom jag äntligen fram, men då var telefonkön redan full :(

På tisdagen, dagen efter så provade jag igen, och då hamnade jag i kön, och dom ringde upp.
Jag talade om vad jag ville och hon skickade meddelande till min doktor.
Ny medicin skulle jag kunna hämta efter fem.
Innan klockan fem det så ringde självaste doktorn, min doktor Lars Henriksson för att kolla läget.
Vi bestämde, eller han, att jag skulle komma dit på onsdagen för att ta nytt blodprov.
Jag åkte dit och tog blodprov, och så lyssnade han på min andning som jag tyckte var så trög och jobbig.
Jättesnällt att jag fick komma och kolla upp, vilket resulterade i att jag inte behövde mer penicillin.
Blodvärdet var perfekt, men andningen var tät.



Jag fick andas i en sån här som på bilderna :)
Efter inandningarna  så vart jag alldeles skakig och hackade tänder som aldrig förr.
Som att jag höll på att frysa ihjäl. Men efter fem tio minuter så var det bra igen.
Jag visste att man kunde få hjärtklappning eller liknande som biverkan, så jag förstod ju att det var det jag fått.

Vi gick till apoteket där jag skulle beställa en medicin som i vanliga fall inte brukar finnas hemma.
Men den här gången gjorde den det, så det blev två stora påsar med medicin som jag hämtade ut.
Både till Gert, Melina och mig.

Innan jag blev sjuk så gjorde jag något jag gruvat mig lite för.
Att ringa till Danmark och boka hotell.
Biljetterna till konserten har jag redan köpt och lyckats ordna genom ett samtal på engelska, danska och svenska lite blandat. Men att boka hotell med handikappsrum verkade krångligare..
Jag ringde till ett ställe och fick där tips på ett hotell som hon säkert trodde hade handikapps rum.
Jag ringde.
Jag valde engelska för säkerhets skull även om jag ju tycker att jag förstår danska :)
Hon jag fick prata med var enkel att förstå på engelska men till slut gav jag upp och undrade om hon förstod mig om jag pratade på svenska?
Ja jag kan prata på norsk säger hon då. Åh vad underbart enkelt det blev!
I vanliga fall om jag ska prata engelska så brukar jag göra stödord och meningar på ett papper, men det hade jag inte gjort nu.

Hur som helst så har jag nu bokat och ingen kan vara gladare än jag!
Jag ska få åka på lite semester i Danmark och dessutom få se på Rasmus, eller höra är ju viktigare förstås.
En och annan tår kan det nog faktiskt uppstå då <3
En härlig resa för mig kommer det att bli.
Nu kan det kanske kännas rörigt, men jag ska försöka rätta så mycket det går så att det blir lättläst.
Jag hoppas att ni alla har det bra förstås.



Två dagar har jag suttit ute lite i solen, och solen ska vara framme hela helgen!! 
Underbart verkligen, bland det bästa jag vet :)

Jag är snart alldeles frisk :) Ja inte riktigt frisk som frisk, men frisk från det som gjort mig dålig i många dagar.
Nu får det liksom vara nog. Nu har jag testat det här, och det var inget för mig :) Nej inte alls!

Kram kram



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar