måndag 22 februari 2016

Min kropp har varit lite extra ofrisk!


Hej hej!
Ja nu har jag varit borta ganska länge från mitt skrivande.
Ja jag har inte varit borta med vilja alls, men min kropp blev lite ofrisk kan man säga.
Jag är fortfarande inte frisk, men jag är bättre.

Jag hade feber och jag fick dålig smak, eller ingen smak alls först.
Jag var till läkaren och jag hade en nedre luftvägsinflammation. Jag fick medicin som gjorde att allt jag åt eller drack smakade ja, jag kan inte förklara. Det fanns inget jag kunde stoppa in i munnen, inte ens vatten.
När jag drack vatten kändes det som att det stacks i hela munnen. Jätteknepiga känslor av allt jag försökte stoppa i mig.


Jag fick en brustablett jag skulle dricka för att slemmet ska komma upp,och jag försökte.
Ja jag försökte, Rebecca fick ta kort på mig, jag tänkte att jag kanske skulle kunna vara lite duktigare då.
Jag vet hur det blir, det har varit så, ja så länge jag kan minnas. Jag blir att kräkas, ja jag blir faktiskt att kräkas av att det smakar så illa.
Inga hostmediciner i världen kan fungera, nej jag är ett hopplöst fall.
Jag har tagit bisolvon som är receptefria tabletter och ska vara slemlösande, men dom fungerade inte alls. Jag hade behövt kunna ta brustabletterna för att bli bättre, men det går inte!
I vanliga fall kan man ju hosta upp slem, men jag kan inte.
Nej mina lungor är inte alls så bra, nej jag har ingen kraft att ta i med.
Det är tur att jag inte är förkyld eller sjuk så ofta :)


I helgen som var nu så tog jag ett beslut, att sluta med medicinen trots att det var sex dagar kvar med kuren
Jag skulle svälta ihjäl kände jag om jag fortsatt med medicinen. Jag hade iallafall hur som helst hamnar på sjukhuset för att få dropp.
Svälta ihjäl med fullt kylskåp och frys? Ja faktiskt hade det kunnat bli så.
Igår var det söndag och idag måndag och jag är lite sugen på vissa saker.
Blåbärspaj med vaniljsås, ja det ni. Då håller Nina på att bli frisk:)
I Lördags kunde jag inte ens dricka en klunk vatten, så då man jämför så är jag ju frisk nu:)

Jag brukar inte bli sjuk, nej jag vet inte när jag var förkyld sist ens, nej det är nästan aldrig liksom, så den här gången fick jag så jag teg.
Men jag har stretat emot, jag har duschat varje morgon som jag alltid gör, och om jag inte gjort det så är jag säker på att jag skulle varit sjukare.
Jag har varje morgon känt att jag inte orkar, men då jag varit på toaletten så är jag ju ändå där så jag kan lika gärna duscha.
Ja mycket kraft har tagits till det, men jag är säker på att jag hållit mig skapligt frisk på grund av det.

Igår sa jag till Maria att det hade varit bra om det varit sommar säsong nu, ja jag tänkte att det är ju nu efter dom här veckornas pärs gått ner några kilon skulle passat bra med bikini nu :)

Ja man måste ju försöka tänka positivt haha:)
Nej då så tänkte jag inte, men Maria påminde mig att jag då alltid hittar något positivt av allt.

Jag försökte ringa vårdcentralen på morgonen för att få recept på någon ny medicin, men det gick inte att komma fram. När jag väl kom fram så var deras telefon kö redan full. Ja så är det, så jag försöker ringa imorgon igen.

Rebecca och Maria som hjälper mig på dagarna har haft en riktigt tråkig Nina nu ett par veckor, ja jätte tråkig Nina.
Rebecca är iväg och handlar åt mig lite, medans jag sitter och skriver. Det blir inte långt skrivet idag, men nästa gång blir det allt jag missat nu i några veckor :)

Jag har skrivit en matlista och en handlings lista till Rebecca nu efter duschen.
Det hade jag aldrig orkat förra veckan, så jag förstår ju att jag är bättre nu.
Jag förstår också att jag än en gång fått biverkningar mot en medicin.

Två personer har skrivit till mig nu under min frånvaro från bloggandet för att höra hur jag mår.
Så otroligt gulligt att ni börjat undra. Tack Marie och Marianne <3

Det har som jag skrivit förut inte varit tal om att skriva på  något blogginlägg eller ens ett inlägg på facebook.
Nej jag kan inte förstå hur jag skulle orkat göra det, då jag hade full sjå med att leva liksom.

Det är det där med influensan eller migränen "från hell" som jag skrev om förut.
Om man har influensa eller migrän eller magsjuka, om man har det "från hell" som en del skriver och uttrycker sig, så kan man inte orka skriva om det på facebook, nej det kan man bara inte.
Men från hell kanske bara betyder lite :)
Haha ja jag fattar då inte varför man ska överdriva för att få sympatier :)?

Nej det är min åsikt och jag står verkligen fast vid det. Nu då jag är på bättringsvägen kan jag orka skriva, men inte då det var som värst. Nej är man sjuk så är man sjuk liksom.
Facebook är ju inte viktigt alls då jag är sjuk, och att ta min kraft och skriva på facebook, är ju totalt oviktigt för mig.

Nu vet ni som undrat vart jag tagit vägen, att jag är på G.
Bara att jag orkade skriva nu är verkligen ett steg i rätt riktning! Jätterätt riktning!
Nu är jag snart frisk! :)
Ja jag är på gång att komma tillbaka och skriva som jag gjort.
Kramar från mig!

5 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att du är bättre efter en sån pärs. Usch vad jobbigt det måste ha varit. Jag hoppas du får vara frisk nu. Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Tack Anette jag mår mycket bättre men har förstått att det tar lång tid att återhämta sig efter det här :) Men jag har ju all tid i världen typ :) Kram och tack kära du <3

    SvaraRadera
  3. Åh Nina vad glad jag blir! Att du är friskare nu. Det är fredag kväll och jag och min assistent sitter och läser din blogg och skrattar och nickar om vartannat, det är så skönt att läsa din blogg igen.

    Kramar från marianne :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad du gör mig glad, eller ni förresten, du och din assistent :)
    Jag blir verkligen jätteglad av att du blir glad.
    Kramar tillbaka till dig, min allra bästa supporter :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad du gör mig glad, eller ni förresten, du och din assistent :)
    Jag blir verkligen jätteglad av att du blir glad.
    Kramar tillbaka till dig, min allra bästa supporter :)

    SvaraRadera