fredag 5 februari 2016

Jag älskar mitt liv!


Hej hej!
Idag har jag haft en bra skön dag, och inte vilken dag som helst.
Morgonen började med massage och sen lite läxläsning med Nui, innan jag skulle in i duschen.
Hon är så himla duktig tycker jag.
Hon kommer att kunna gå långt om hon vill, ja det är jag säker på.


Efter dusch och läxläsning så kom Sandra förbi och hälsade på lite, och hon hade med sig sina två fina barn.
Linton har jag ju skrivit om förut, men nu har Leo kommit till världen också.
Så fina barm, supergulliga. Självklart så är ju Sandra supergullig hon med <3
När hon kommer hit så blir hon alltid så trött, haha :) 
Kanske är det väldigt lugnt här som gör att hon blir trött :)

 



Linton var lite förundrad över min rullstol.  Han tryckte av och på, och på alla knappar :)
Ja han är för härligt.

 

Våran kanin brukar ligga och vila mest hela dagarna, ja han gör faktiskt så hela dagarna, utom idag.
Han var lite avvaktande i början, men sen kom han fram till Linton jag vet inte hur många gånger.
Ja han tycker verkligen om Linton.
Kanske barn överlag, men det har vi inte testat förut.


När Sandra kom så kom Bualee också. Jag har inte träffat henne på länge, så det var roligt att hon stannade till.
Nu ikväll är jag ensam hemma då Gert är med killarna på borta match och Melina är hos Oscar.
Jag sitter därför med min dator i vardagsrummet och skriver lite, och jag bara är lite.
Maria har gått hem och kommer tillbaka lite senare så jag kan få hjälp att lägga mig sen.
Imorgon är det Lördag och helg. Det blir en bra helg är jag säker på.



Igår tog jag hjälp av Rebecca med något jag skulle gjort för länge länge sen.
Fonder, ja jag ska söka fonder har jag tänkt, jag vill ju kunna köpa en "uppertone!".

Den här maskinen heter uppertone :)

Ja då jag var till Torsby på rehab i maj  så hade dom den bästa träningsmaskinen för mig., ja en maskin med hur många möjligheter som helst.
Man kan göra allt med den maskinen och jag älskade den.
Det var så roligt och jag kände att den gav mig resultat. Ja nu fick jag ju kämpa på själv förstås, men den var bara superbäst.
Ja jag behöver få ihop lite pengar så att jag kan köpa en sån, och att kolla fonder det är ett heltidsjobb verkligen.
I början av sommaren kontaktade jag ett ställe för att få hjälp så jag vet vilka fonder just jag kan söka.
Jag fick en hel bunt med papper, mot en avgift då förstås.
Men utan deras hjälp så hade jag aldrig orkat att leta själv.
Tråkigt och svårt är det.
Igår så hade vi inte allt för lång tid på oss, men en bra bit på väg kom vi iallafall.
Vi får fortsätta nästa vecka.
Man måste läsa jättenoga. Alla fonder ska sökas före olika datum, och det är olika för olika, beroende på ändamål. Jag vill söka först och främst för en uppertone, men jag önskade också att jag kunde köpa en massagefåtölj till min besvärliga kropp. Ja ni hör ju att det finns flera saker som jag vill kunna köpa som skulle kunna vara till hjälp för mig.

Vi har lagat mat och grejat lite här hemma och det har varit toppendagar.



Igår morse fick jag ett meddelande på telefonen eftersom jag inte kunnat svara.
Det var min jourdoktor som berättade att jag hade bakterier i urinen efter urinprovet jag lämnat in för odling.
Det är inte klokt alls, en riktig följetång :)
Jag hade bara varit utan medicinen i några dagar och redan direkt efter medicinkuren (dubbel kur).

Jag var till en av mina andra läkare på rehab i Ludvika dit jag hade tid.
Jag tog då upp mitt urinvägsproblem,
Han skickade en remiss till gyn och urologen så får vi se vart jag kan få hjälp.

 Han ville inte att jag skulle äta mer medicin förrän vi kollat upp urinblåsan.
Den behöver kollas invändigt? Ja hur gör man det? Glömde fråga :)
Vi måste veta varför det blir såhär, min urinblåsa kanske kunde vara typ allergisk mot katetern.
Ja det blev svårt att förklara nu känner jag, men då han berättade för mig så var det inget konstigt :)

Jag ska försöka låta bli att ta medicin nu den här gången och hoppas att jag får komma till någon så fort det bara går. (om jag äter för mycket så kommer ingen att hjälpa till slut, så vi får se)

Det börjar ju bli lite lagom roligt nu, ja nu vill jag få känna mig helt frisk ett tag.
Han berättade att vissa bakterier får man kanske lov att ha, ja dom flyttar liksom in.
Nja jag gillar inte den tanken alls, nej här får det inte plats fler :)
Jag vill slippa vara spastisk, och med bakterier så är jag spastisk som bara den.
Nu var jag ju det väldigt länge förut, alltså utan medicin då jag inte ville ha någon, men inte nu.
Nej egentligen så är jag inte så himla spastisk, men med en infektion,  ja då blir jag det.
Typiskt att det inte får var nog nu, men till slut så.

Suprapubis!
Min kateter är det bästa beslut jag tagit, jag fick livet tillbaka efter att jag gav med mig och förstod att det var det bästa. Nu beror ju mina bakterier och infektioner på min kateter, men jag vidhåller att den är bland det bästa jag har.
Om jag av någon anledning måste ta ut den, ja då är nog en riktig depression på gång.
Jag måste verkligen ha den! Den är jätte jätteviktig för mig. Jag älskar den.
Jag älskar mitt liv med dom jag tycker om och älskar runtomkring mig, och så min kateter och mitt glada humör.
Jag har minsann inte tid med en depression, inte lust eller ork heller kan jag lova.
Nej jag vill vara pigg och frisk och jag vill som jag brukar ha en massa idéer.
Jag har ett ganska långt tag inte haft något av det jag brukat ha. Nej jag har eller rättare sagt min kropp har lite annat att kämpa mot.
Ja jag ska ringa nästa vecka och gå vidare med allt och se hur vi kan få till det till slut.
Det måste ordna sig. Jag har hämtat ut medicin, men tänker inte börja med den om jag absolut inte behöver. Jag vill att dom hjälper mig att kolla upp urinblåsan och allt först.


Jag har suttit och skrivit lite i omgångar och när Maria kom för att lägga mig så hade hon med sig det jag gillar allra mest. Skruvar!
Tusen tack Maria, jag har redan öppnat påsen :)

Medan jag skrev så hade jag ett gammalt avsnitt på med äntligen hemma.
Han vad han nu heter, Bosse kanske? är ute och planterar och gissa hur jag blev att längta?
Åh vad jag längtar!!
Jag har planer för hur det ska se ut ute, och det kommer att bli kanon bra. Jag är absolut ingen trädgårdsmästare alls, men jag gillar det verkligen. Och det kan bli så fint så fint.
Det är Maria som är duktigast av oss alla här hemma, så det blir hennes "jobb" att gräva och fixa :) Ja jag bestämmer och hon fixar haha _=

Jag hoppas att ni alla har det bra och att ni mår bra.

Kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar