onsdag 16 mars 2016

Nu fick det vara ifall att!

Hej hej!
Jag börjar med några kort på Marielles hundar, hon skickade korten till mig igår.
Hon har ett ställe i Nora dit hon kan åka och vara i inhägnat område med hundarna.
Jätteskönt för både hundarna och henne, skönt att slippa ha koppel på.
Stina som är en liten klätterhund, hon gillade att balansera när jag pratade med Marielle i telefonen.
Marielle ropade försiktigt till Stina att hon skulle vara försiktig.
Lite panik i rösten då det var lite väl högt för att hoppa ner. Det gick bra och hon kan ju:)


Tyke tar det lite lugnare han, och kanske är han förståndig och vet att han är lite vinglig så att han inte ska klättra efter Stina?
Imorgon kommer Marielle med Tyke för att sova över.
Tidigt på Fredag ska Marielle till Stockholm till veterinären för en riktig koll och undersökning.
Han har en neurologisk skada så han inte riktigt har koll på benen.
Han har lite Ms kanske brukar vi säga, han har kanske fått det från sin mormor (Jag menar då mig själv)

Nej skämt åsido, det är allvarligt och vi har ingen aning om han kommer att bli sämre.
Han kanske inte kommer att kunna gå till slut, det är det dom ska kolla upp med röntgen och säkert andra undersökningar med.
Lilla lilla Tyke. Vi håller alla tummar för att han inte ska bli sämre än han är nu <3


Igår och idag har jag suttit ute i solen och njutit. Underbart med solen.
Jag har till och med kunnat ta av mig och bara suttit i linne, ja det har varit underbart.
Idag gjorde jag varsin hälsodrink, och det smakade bra. Jag ska ju göra såna helst var och varannan dag, men det blir inte av.

 

För att göra så det räcker till många måste man ha mycket frukt och grönsaker hemma. Det är väl det som hindrar kanske. Jag måste komma ihåg att köpa mycket och sen göra drinkar bara.

Jag har den här veckan börjat smyga in ekologisk mat, ja helst bara.
Jag ska köpa sån mat och till slut bara ha sån.
Ett test och har vi råd, ja då är det det som det kommer att finnas här hemma.
Synd att nästan allting är dyrare än vanlig, men nu får vi ta oss råd.
Jag såg att en familj testat med hjälp av blodprov innan och efter då dom ätit ekologiskt. Alla gifter i kroppen var väck. Ja så vill jag att det ska vara.

Nu tänker jag inte slaviskt införa detta, nej men så mycket det går tänker jag att handla nyttigare.
Det finns inte mycket alls att välja på insåg jag då jag för första gången skulle tänka till häromdagen, men det fanns. Det kommer att bli kanonbra och jag kommer att känna att det är ett nyttigare liv vi fått.

Igår lika som många dagar, så fyller Rebecca på medicin i min dosett. Jättebra att ha all medicin på ett ställe och så kan jag se om jag tagit det jag ska. Flera gånger har det ju hänt att jag inte kommer ihåg hur jag gjort, men nu vet jag.



Vi for iväg en dag till en tjej för att köpa en hårblås som jag sett på en köp och säljsida.
Jag hade en liknande förut, men slängt den för länge sen.
Nu har jag en iallafall och jag kan få fluffigt hår där bak där jag är självlockig.
Lite tung var den, så man ska inte hålla i den allt för länge, men bra var den, jättebra :)

Jag börjar så smått känna mig frisk, och då jag ju känt mig skaplig egentligen så har ju min urinvägsinfektion gjort mig "inte frisk".
Ja jag känner verkligen att det inte är bra i kroppen och jag är så spastisk i min kropp, mest benen.

Igår pratade jag med vårdcentralen och tog ett eget beslut. Det får bli penicillin igen, jag började ta redan igår eftersom jag hade hemma.
Jag hade ju kommit överens med dom före helgen att ha medicin hemma ifall att, och nu så fick det vara ifall att :)
En veckas behandling och sen kommer det alldeles säkert blir att börja om igen.
Lämna prov, skicka på odling och vänta på svar :) Jag har gjort det ganska många gånger nu :(

En av mina läkare har skickat en remiss till gyn och nu skickades en till urologen i Falun.
Lång väntetid är det på båda ställena, förstås.
Jag behöver få hjälp med det som händer tack vare min suprapubiskateter.
Min kära kateter gör mig sjuk, om och om igen.Taskigt tycker jag :)

Jag har ju en bromsmedicin som jag själv också tror kan vara boven i dramat.
Innan jag bytte till den, hade jag aldrig några problem.
Jag ska till min neurolog nästa vecka, så då ska jag passa på att fråga vad han tror om min idé?

Kanske är det inte så, men jag kopplar ihop det lite jag. Jag har nu haft det krångligt sedan i maj, ja snart ett år och det känns lite sådär. Lite less blir jag ju måste jag erkänna :)
Vill ju helst att min kropp ska slippa få mer medicin än den behöver, så jag hoppas på att få hjälp så fort det bara går, men tre månader stod det i brevet jag fick.

Just nu ligger min kära man och snarkar bredvid mig, han sover lite eftermiddag.
Då passar jag på att skriva lite, ja jag vill inte somna på dagen då jag är rädd att det kanske inte går att få mig att vakna igen. Nej så tungt vill ja aldrig mer sova, otäckt.

Jag hoppas att många fler än jag fått sitta ute i solen idag.

Kram kram till er alla <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar