torsdag 31 mars 2016

Jag har en jättefin hjärna!



Hej hej!
Jag har inte skrivit på några dagar nu, nej jag har inte haft orken riktigt.
Inte nu heller egentligen, men jag känner direkt jag börjar nu att orden kommer på print precis som vanligt.
Det är inte klokt faktiskt, det är ganska fubbigt.

Ja det finns många som får grubbla länge innan dom skriver ens en rad, och här sitter jag och orden bara kommer. Punkt och komma kommer också upp i huvudet så jag tänker inte ens på det.
Jag tänker vara lite mallig över den enkelheten jag har, att jag inte ens behöver tänka på hur eller om vad jag ska skriva om.
Jag har lagt mig och ska sova om en stund.
Jag kommer alldeles säkert bli supertrött när som helst, och då slutar jag för nu, och fortsätter imorgon. Men nu är jag inte där än, så jag fortsätter lite.

Jag har ju haft många urinvägsinfektioner under det senaste året och den här vändan som är just nu är lite extra jobbigt.
Jag var häromveckan till min neurolog, jag skulle dit och prata igenom kommande behandling, och röntgenbilderna skulle vi prata om.

Vi bestämde där och då, efter att han ringt till infektion för att samråda.
Oj oj vilka ord som dyker upp, samråda? Ja det heter ju så också men jag skulle aldrig säga just det ordet.
Vi kom fram till, eller dom båda att jag skulle fortsätta med min penicillin tills jag bytt kateter och sen några dagar efter det.
Ja jag har nu kommit in på den tredje veckan och fick idag hjälp att byta min kateter i Falun på gyn.
Jag ska äta tabletter tills på fredag har jag bestämt, och sen hoppas jag att jag ska vara frisk.
Dom ville att jag skulle byta kateter nu medan jag åt medicin ifall att det kunde vara något med den, men men vi får se.

Våran Filip är inte svart längre :)

Jag har i en vecka lite drygt haft ganska ont i mitt bäcken. Ja i hela bäckenet. Knepig känsla kan jag lova. Jag vet inte om det jag känner stämmer, men ont gör det iallafall.

Jag kan inte härleda till vart det kommer ifrån riktigt, det kan vara min höft som jag vet är trasig.
Ja min ena höft skulle jag bytt ut för flera år sedan, men nu då jag blev sjuk( då benen inte bar mig längre) så har jag inte tyckt att det var så bråttom med den!
Men jag har ju ingen aning alls om hur ont det gör där inuti.
När jag gick så gjorde det ju ont, så dum är jag ju om jag inte tror att den gör ont då jag sitter.
Det har mest gjort ont vid förflyttningar och när jag ligger rakt. Ja jätteont.

Jag var till doktorn med det och han skickade en remiss till röntgen vilket ju är jättebra.
Då syns det vart det kommer ifrån och vad som är fel.
Man har ju ganska många saker i bäckenet har jag förstått, och jag får ta bort en sak åt gången och utesluta vissa saker eller sjukdomar som man kan ha.

Nu tillbaka till dagen. Jag gillar verkligen inte att byta kateter. Nej fy då.
Efter varje gång så blir jag arg på mig själv! Herregud det gör ont en liten stund och sen är det klart. Ja så onödigt att gruva sig för det.
Sköterskan som hjälper mig vet hur jag är haha :) Jag är glad att jag fått ha samma varje gång nu på slutet. Tacksam för det.
När jag var till min neurolog och vi pratade på så visade han mig vart mina plack sitter.
Ja jag har inte haft en aning om något och jag har aldrig sett hur min hjärna ser ut.
Jag har inte varit intresserad alls, så jag har aldrig frågat.
Jag hade en jättefin hjärna om jag får säga det själv! :)
Jättefin och alldeles tom! Inte ett enda plack!(ärr)

Det är så synd, ja doktorn säger samma lika, att placken satt sig så tokigt så tokigt. Dom sitter i halsryggmärgen istället för i hjärnan, osis!
Jag hade alldeles säkert varit frisk och kunnat jobba och jag hade inte märkt ens att jag haft något. Väldigt taskigt tycker jag, och min doktor höll med.

Taskigt tycker jag, men ingen idé att deppa ihop för det. Nej livet är inte så långt, man vet ju aldrig, och jag tänker leva, här och nu!
Jag tror faktiskt att jag är rätt bra på det, men jag jobbar på det så att jag ska bli ännu bättre.

Nu då jag varit sjuk i många veckor av hosta och ja förkylning helt enkelt.
Ja jag har haft det lite jobbigt.
Min kropp har glömt bort hur man hostar så jag har väldiga problem med att hosta.
Att hosta utan hostmuskler är en upplevelse kan jag lova.
Jag har fått göra mig beredd för att dö, att kvävas varje gång.
Nu kan jag skratta åt det, men just då jag är i min hostning så skrattar jag inte. Fy vilka jobbiga veckor.
Nu till något annat, så himla onödigt!
Jag har gjort det igen!
Halkat tillbaka till där jag var innan jag slutade äta socker. Pust och stön, nu får jag ta tag i det, igen, och det är redan idag.
Jag blir att må så dåligt då jag äter socker. Får värsta svallningarna.

För mig är det jätteviktigt att inte äta socker, och helst inte vetemjöl heller.
Jag måste bara bestämma mig och hålla i det för evigt, hur svårt kan det vara?
Nu tar jag nya tag och får inte släppa taget om mitt hälsosammare liv.



Här  händer det lite varje hemma hos mig och oss.
Vi har besiktat bilen jag och Rebecca, och min Nui har gjort mat till mig, jättegott och nyttigt!



Gert har fixat lite på toaletten som nu äntligen är brukbar. Rinnande vatten finns så nu är det bara lite piff som saknas.



Jag hittade perfekt tyg till toaletten på Åhléns, så nästa vecka då blir det syning minsann :)
Jag funderade lite över vad jag ska ha för gardinstång och krokar och ja vilken stil jag ville ha.
Alla mina fina rostiga saker kommer inte att vara på toa synd nog.



Nej jag känner att det inte blir bra. Jag hade tillsammans med Gert hittat på gamla rostiga mälor i mina gömmor haha, jag hade tänkt sätta dom som gardinhållare och så ett armerings järn som stång.
Ja pust så mycket man kan göra av gamla saker.
Gert är med på alla tokiga idéer jag får, men ibland är det han som kommer med idéerna.


Jag vill så mycket, och nu är det snart vår på riktigt. Och med våren kommer massor av planer och huvudet blir fullt av allt jag funderar på!

Gert och hans pojkar åkte till Rom imorse, tidigt som tusan.
Dom ska vara där i några dagar och dom ska njuta av allt man kan se, och så förstås titta på en fotbollsmatch, Gert berättade att det gick in 82.000 personer på den arenan.
Jag kan inte ens föreställa mig hur många det är!? Härliga dagar kommer dom att få<3


Ja ni ser väl vad det är? Massor av godispåsar som jag gjort.
Påsk kärringar och gubbar skulle få då dom kom med sina fina teckningar. Men jag hade gjort i onödan, inte en enda varken kärring eller gubbe dök upp?
Vad gör barn nu för tiden? Eller är vi farliga så ingen törs komma?
Jättekonstigt tycker jag. Gert vill ju gärna smaka, men det gäller att han klär på sig lite kärringkläder och målar sig lite i ansiktet först, ja då skulle det ju gå haha ;)

Idag har jag och Melina haft en riktig heldag här, ja en pysseldag.


I fokus blev vårat skafferi. Ja oj vad mycket vi fick slänga som hade helt fel datum :)
En del saker gick ut för flera år sedan :)? Vad tiden går fort kan jag tycka haha :)

Vi åkte först till Smedjebacken då hon hade en tid vid tandläkaren.
Medan hon var där och jag inte kan följa med in då det är alldeles för trångt för att ta mig in så åkte jag  lite "sight seeing" under tiden och åkte in på blom affären där som har mycket fina saker.
Jag köpte två saker som kommer att göra sig bra på våran nya lilla toalett :)
Just nu är Melina på träning och jag ska försöka rätta klart allt jag skrivit. Medan jag gör det så lyssnar jag på Rasmus och njuter.
Han är så duktig och hans röst och alla låtar träffar mitt hjärta. Ja det låter ju som det låter, men åh vad bra han är!!.
Tänk att det inte alls står på förrän vi faktiskt ska åka till Köpenhamn för att se honom.
Ja lyssna på honom live, inget slår nog det är jag rätt säker på.
Jag hoppas att ni alla har det bra och står ut med mitt röriga skrivande haha :)
Kram kram

















































1 kommentar:

  1. Ja det är inte klokt alls, och jag vet ju hur jag och min kropp är.
    Jag borde veta bättre och inte äta socker.
    Enkelt egentligen och jag kan bara jag bestämt mig, och det har jag nu.
    Det är så jobbigt och jag kan bli alldeles skakig och kallsvettig, nej fy då det är inte värt det alls :)

    SvaraRadera