onsdag 6 april 2016

En dag till Nora och en annan till Mora!

Jag tar en sockerfri kaka :)
Hej hej!

Nu fortsätter jag på mitt förra inlägg lite.
Jag skrev ju att jag har en jättefin hjärna, ja den var verkligen superfin. Jag hade aldrig sett den förut, och ingen annans heller förstås haha :)

Nu är det ju lite som människor, att man kan vara fin på ytan, men helt dumma där inuti.
Jag har en fin inuti, men som gör att min utsida inte alls fungerar, ja den blir liksom lite dum.
Ja fin hjärna kan jag lova inte spelar ett dugg roll, nej då.

Den hjärnan och ryggmärgen som jag har,är för mig en gåta, hur går det till liksom?:)
Nej jag kan lova att jag inte har någon fördel alls med en tom fin hjärna.
Då den är tom så kanske det är därför mitt minne är så dåligt? :)
Om jag ändå kunde bestämma vad jag ville ha i min, men nej då, jag ska tydligen fortsätta att ha massor av stationsnummer i mitt.
Ja det är något jag skulle vilja bli av med, jag skulle inte vilja få nummer i huvudet så fort någon säger en ort.
På nyheterna, om jag läser,  ja vem som än säger något, tex Mjölby, ja då ploppar det upp 180.
Helt onödigt!
Jag har så mycket som händer nu som jag behöver minnas istället, men inte ens det får jag bestämma.

Jag har fått väldigt dåligt minne,  jag pratade om det med min neurolog som bekräftade vad jag trodde. Ja endera beror det på själva sjukdomen, eller så beror det på alla mediciner jag äter.
Ja oavsett vad det beror på så får jag bara ta det, ja jag får vänja mig och alla runtomkring mig måste förstå att jag inte är som förut.
Lite knepigt bara att alla siffror sitter fortfarande efter så många år. Det hade varit bättre om jag kunde minnas viktiga saker istället. Men som med det mesta så får jag inte bestämma själv :)

Simon och Oliwer <3
Gert och hans killar for iväg till Rom några dagar, fem dagar blev det och dom hade toppen väder och många fina dagar där tillsammans. Mycket att se och god mat och dryck :)
Härligt för dom verkligen.
Superbra för dom alla att inte ha tider att passa och ta dagarna som dom kom.
En dag kollade dom på fotboll så just då hade dom en tid att passa, men det var ju bara roligt.
Dom förtjänade och förtjänar att få åka bort lite och njuta <3

Daniel, Marielle och Stina <3
Melina och jag var till Marielle och Daniel en sväng häromdagen.
Dom bor tillfälligt i en lägenhet medan dom renoverar sin efter en vattenskada.
Stället heter Gyttorp och ligger alldeles utanför Nora.
Jag åkte runt lite medans Marielle och Melina for och hämtade en ramp som fanns i den vanliga lägenheten, som Gert snickrat ihop.



Hur kan man låta en hel by eller samhälle bara rasera. Överallt!
Lortigt och orenoverat överallt. Usch så tråkigt och hemskt att inte någon underhåller så roliga annorlunda hus.

Marielle och Daniels lägenhet var jättestor och fin och ja absolut en lägenhet att trivas i, men själva området!
Det kändes som ett spökställe och nej, där vill man inte gå ut och gå ens själv.
Nej fy så sorgligt att ingen tagit tag i stället och fått det fint igen.
Det har alldeles säkert varit fint och nästan lite lyxigt att bo där en gång i tiden .
Det var inte hemskt överallt, men nästan. En död "by" helt klart, det verkligen kändes dött.

Här hade jag velat gå in :) 
Marielle och Daniels entré dörr.
Melina hjälper sin storasyster att diska :)
 


Nu till något helt annat :)
Idag har jag varit till Mora sjukhus för röntgen.
Jag hade fått hjälp av min doktor för att få en remiss till röntgen i Ludvika.
Jag ringde dit i måndags för att höra hur långt bort i tiden det låg. Jag fick svar, i maj!??

Rebecca är lite frusen :)
Vi tar lite fika på sjukhuset :)
Jag vill och kände att jag inte kunde vänta tills dess med mitt onda bäcken och mina höfter.
Jag gjorde som för flera år sedan, jag ringde Mora.
Hon behövde bara att jag ringde röntgen i Ludvika för att dom skulle föra över mig till dom, och när det var klart skulle hon ringa upp mig.
Hon ringde mig ganska direkt och hon gav mig en tid idag halv ett.
Ja det är ganska lång bit kan tyckas, men för mig är det värt det.
Trevliga människor där på sjukhuset och allt gick bra.

När man ringer till röntgen så hamnar man inte i kö. Man behöver inte få en tid så att dom ringer upp.
Man får prata med en person, en riktig människa, och är det upptaget så är det upptaget.
Härligt och som gamla goda tider! Det gillar jag verkligen!

På vägen hemåt så fanns det skräp på sidorna om vägen överallt.
Ja överallt! Jag tog inga kort då vi ju satt i bilen och åkte.

Jag brukar skriva om hundbajs överallt som folk inte plockat upp, här var det ännu värrä.
Verkligen inte klokt på en enda fläck.
Vad är vi för människor som slänger ut både det ena och det andra på sidorna om vägen.
Överallt, från Mora mot Borlänge och sen hemåt. Fy då säger jag.

Jag hoppas att alla har det bra och att ni mår bra.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar