torsdag 21 juli 2016

Jag kan ibland alldeles själv!

Hej hej!

Sedan sist jag skrev så har det hänt massor här hos mig. 
Dagarna går så fort och jag hinner inte med att skriva om allt jag vill skriva om.


Jag har målat klart alla fönster till lekstugan nu, äntligen!
Jag har kunnat måla alldeles själv, och jag är så glad över det. 
Viktigt för mig att försöka, och att faktiskt kunna sånt jag kunde förut.
Jättefina blev dom och kaninerna är säkert lyckliga haha :) 
Nej dom märker nog ingen skillnad alls dom, men jag gör.




Här i veckan som var, så var jag och Gert  till ortopedteknkerna i Falun en dag, för att få hjälp med mina "stövlar", och dom är så duktiga så.
Han som hjälpte mig justerade det jag behövde, och än så länge fungerar dom utmärkt. 
Jättebra för mina fötter att få komma lite i normal läge så dom inte dippar framåt hela tiden.


Vi har matat fåglarna på våran altan, vilket medfört fågelskit överallt. 
Ja vi förstod väl det, men att det skulle bli så många fåglar och så mycket skit, det var vi inte beredda på riktigt. Vi eller rättare sagt Gert var det som fick städa lite överallt på altan :)

Vi flyttade fågelmatarn till kaninernas staket istället, och där är det ju bara gräs under. 
Dom är så otroligt söta och fina alla små fåglar. 
Jag blir så glad och lycklig då dom kvittrar och flyger runt lite överallt här.



Gert har byggt till lite under altanerna, både baksidan och framsidan har fått sig en ansiktslyftning.
Det har funnits plats för en katt att komma in under och det vill vi inte. Nej om någon skulle bajsa under och det blir stinkande upp där vi vill vara mycket vore inte roligt alls.
Nu vart det bra och fint och klart. Jätte bra.

Fina härliga dagar har jag haft , och det har jag oavsett väder. Vi har egentligen inte gjort några stora saker, men fixat och pysslat lite grann har vi allt gjort.
Härligt då Gert har semester så vi kan greja tillsammans lite.


Gert har myst med kaninerna och det verkar gå jättebra nu med alla tre som bor tillsammans.
Dom är så härliga alla tre och man kan bara sitta och titta på dom, det är ett skådespel faktiskt.

Vi har nu under Gerts semester hunnit med att bara vara också, sett på en film och bara myst.
Maria har hjälpt mig att måla garderober då hon varit här.
Ja dom har varit mörkt gröna nästan alla, men nu är dom fina med både färg och tapet. 
Jätteroligt att få inreda och ställa in saker på rätt plats också, det blir jättefint.
Bilder kommer nog en annan dag då jag känner att det är klart :)

Nej nu ska jag rätta lite och kanske påbörja mitt nästa inlägg!?
Ja jag har mycket i huvudet som måste få komma på papperet, ja datorn alltså :)

Jag hoppas att alla har det bara bra <3

 Kram kram

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar