söndag 25 juni 2017

Jag har det ganska lyxigt!


Lupiner :)
Hej hej!

Nu skriver jag lite igen, eller så blir det mycket, vi får se :)
Jag sitter här och skriver medans regnet hörs på altantaket då jag har dörren öppen.
Varmt men blött ute just nu, men det kan ju växla till solsken när som helst.

Midsommarhelgen är nu över och vardagen börjar imorgon igen. Jag och Gert tycker inte att det är något speciellt alls med midsommar längre då barnen är stora, så vi hoppar över den här hos oss.

Ja inte helt då, lite sill och potatis blir det iallafall. Jag köpte en ny lite större burk löksill, trodde jag!? Då jag skulle ta ut den från kylen så hade jag köpt fel!
Jag fick ta till en liten burk vi hade från förut som jag tycker är bara sådär :)
Ja nu är det inte alls hela världen, men besviken var jag.
Gert tycker om matjesill och jag hade köpt rätt till honom iallafall :)


Gert har varit ute och grejat så mycket det gått då det inte regnat, och jag tycker att det blir så fint så.

Jag har i flera år faktiskt tänkt att jag vill ha ett staket mellan grannen på baksidan och oss.
Inte alls ett högt staket, nej mer så att det blir lite gulligt och ombonat i våran lilla trädgård.
Förra året talade jag om hur jag skulle vilja ha det, men det blev inget snickrande då, utan nu i år istället.
Jag har inte haft bråttom med det, då det inte är någon prio alls egentligen, men vilken skillnad det blir.
Jag hade tänkt hur det skulle bli då det blev klart, men det blev bättre.

Nu krävdes det ganska många fler brädor mot vad vi köpt eftersom jag ville ha brädorna ganska tätt.
Jag har sagt till Gert både innan han började och nu då han kommit en bit - Kan du se vad bra och fint det blir? Nej han har inte kunnat se alls hur det skulle bli.
I mitt huvud ser jag tydliga bilder, en ganska bra egenskap eller vad man kan kalla det, har jag fått tycker jag. Men kanske inte alltid, ibland kan det bli lite för mycket bilder och då måste jag försöka rensa lite :)
Nu då det nästan är klart så håller han med mig om att det blir fint, men inget han skulle kommit på någonsin själv säger han. Det är ibland tur att han har en sån fru som jag : )
En fru som kommer på lite småkonstiga idéer som faktiskt blir riktigt bra :) Tycker jag då :)



Gerts äldsta son Simon är hemma på lite sommarjobbs besök.
Han studerar i Jönköping men har sitt jobb kvar på ABB, så han är hemma och jobbar några veckor.
Han håller på att filura på ett slags hjälpmedel för mig i rullstol, så här får han prova lite på Gert med min lyft :) Det kan bli riktigt bra det han funderar på. Jag köper en direkt om han får till det.


Nu till midsommar så kom han tjej Stina hit för att vara med Simon i hans mammas stuga.
Dom är så gulliga, och det härligaste är att dom verkar ha så härligt roligt tillsammans :)



Som ni ju vet så har våra två fina kaniner försvunnit och antagligen blivit uppätna av räven, det är våran teori.
Melinas kanin som också skulle bo ute vid dom andra två, han har inte fått varit här ute mer än på dagarna. Nej vi törs inte riskera att han försvinner han också.
Häromdagen då hon skulle hämta hem honom, så fick jag mysa lite med honom först.
Han är så mysig lilla Filip, han grottar ner sig och njuter då jag klappar honom, underbart.
Han får fortsätta att vara hemma hos Melina så vi är säkra att han får leva.


Då det är soligt så är jag ju ute mest hela tiden, jag älskar både solen och värmen.
Ja jag gör det, men min kropp håller inte med mig om det.
Nu bestämmer ju kroppen nästan allt, så just i det här fallet så får den minsann gilla läget.
Jag tänker sola oavsett! :)
Jag blir flammig på magen och ned på benen i början då jag solar, men jag har solskyddskräm så jag vet att jag inte bränner mig.
Solskyddsfaktor 30, ja det använder jag varje solig dag, och jag blir brun utan att bli bränd.
Som ni ser på bilderna så hade jag foppa skor häromdagen på mig, och just då hade jag ingen som kunde ta dom av mig i solen, så det fick bli lite märken.
Ja jag gillar inte ränder jag, men ibland så får jag lov att strunta i det.
Det är viktigare upptill tycker jag, jag vill inte ha olika ränder efter olika linnen eller bikinitoppar, nej då är jag rätt noga :)


När det är varmt ute och jag vill ha shorts på mig, eller till och med kjol kanske :)
Ja då är det inte så snyggt när jag behöver ha stödstrumpor på :)
Nej det ser inte klokt ut, men då är jag är bara inne hemma då som tur är.
I vanliga fall då jag har byxor på mig, så har jag alltid stödstrumpor och mina special byggda stövlar på.
Ja mina fötter vill gärna vara utsträckta hela tiden, så stövlarna behövs för att jag ska kunna ha dom i någorlunda vinkel :) Dom är skitfula, men skitbra!
Jag vill ha dom helst hela dagen, ända tills jag ska lägga mig. (Stor risk att jag får droppfötter utan stövlarna).
På dagarna då det är soligt så har jag dom förstås inte, nej då vill jag ligga ute i sol stolen och bli brun :)


Väldigt ofta då jag gör mig i ordning för att gå ut i solen, så är den borta då jag kommer ut.
Typiskt typiskt. Häromdagen då jag la ute i solen i min solstol så kom det massor av moln, ja jag fick ge upp och gå in. Men men jag hade iallafall fått lite mer sol än ingen alls, och det är skönt.


Veckan före midsommar ville Rebecca bjuda mig på lunch, ja det blev China, och det är ju alltid det godaste enligt mig.
Friterad kyckling och sötsur sås, ja det bästa jag vet, det är nog faktiskt det.
En mysig stund med jättegod mat, lyxigt!


Gerts yngsta son Oliwer studerar han med, men i Filipstad.
Han bor hos sin mamma i Smedjebacken över sommaren då han har jobb i Fagersta.
Han tog sig en cykeltur hit häromdagen, ja han stannade inte längre än att Gert pumpade hans däck så han kunde cykla hem igen :)
Hurtig som bara den och duktig förstås.


Dagarna går som vanligt i rusande fart, jag förstår inte hur det går till. 
Det känns lite som att sommaren snart är slut fast den inte ens börjat. 
Ja det kommer gå undan, och då gäller det att man passar på. Passar på att njuta av varenda dag.
Just nu vräker regnet ner och jag är rätt glad att jag är inne nu, men med rätt kläder så har ju vädret ingen betydelse alls. Det gäller att man är beredd på allt då man ger sig ut.

Då jag var ute och åkte idag så spelade jag in en snutt där jag pratade. Jag kan inte få in en film här, men jag kan skriva istället.
Jag sa att jag brukar tänka på och säga till Gert till exempel att jag har sån tur. 
Jag kan åka i samma fart både nedför och uppför. Nu går min rullstol visserligen ganska långsamt, men jag kan bara sitta och ta mig fram. Lyxigt egentligen då jag tänker efter.
Nu hade jag ju om jag kunnat gärna gått, ja herregud så jag hade velat det, men det är ju inte så just nu.
Nej jag slipper cykla och gå och blir aldrig trött av att vara ute, jo trött blir jag, men inte andfådd liksom. 
Jag har aldrig tyckt om att cykla, nej fy så drygt jag, har alltid hellre gått. 
Min ena assistent Maria och min Gert, dom sitter på sadeln och cyklar oavsett uppförsbake. 
Dom tycker att det är mycket jobbigare att gå med cykeln än att sitta på den och cykla. 
Säkert många fler än dom som tycker så, men jag gick alltid av direkt det kom en backe så jag slapp kämpa :)
För länge sen då jag var frisk och lite yngre, då cyklade jag ganska mycket, men jag gick av, ja vid varje hög backe så gick jag av :)
Nu blev det betydligt mycket längre än jag tänkt mig idag. 
Jag har redan nästa på gång så jag kände idag att det var bäst att göra klart det här inlägget först, så jag är redo för nästa.
Jag hoppas att ni alla har det bra och att ni mår bra, det är viktigt!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar