söndag 2 november 2014

Härliga dagar!

Hej hej!

Oj oj oj jag vet faktiskt inte vart jag ska börja nu!
Jag måste nog faktiskt dela upp allt för att få till det läsbart tror jag.
Jag börjar från där jag slutade och går framåt så får vi se vart jag slutar :)

Jag är lite trött men fingrarna har verkligen saknat att skriva känner jag ,eller egentligen inte fingrarna förstås då dom ju är allt annat än bra, men mitt huvud har saknat skrivande.

Ja det är ju min hjärna som styr det här med skrivandet och jag fattar ingenting.
Vi kollade på så mycket bättre och Amanda sa att låten redan var klar och bara kom ut liksom och Gert tyckte det lät konstigt.
Jag förklarade att det faktiskt blir så direkt jag sätter mig med datorn, orden bara strömmar ut och jag ser dom framför mig på papperet haha ja nu är det ju inte ett riktigt papper, men på data skärmen, ja ni fattar ju!





















Jag går tillbaka till i Tisdags då Rebecca kom och hjälpte mig upp för att vi först skulle till Melinas doktor för provtagningar och prat, och sen för att fara till Nora och Marielle.
Vi hämtade upp Maria som skulle vara så snäll och följa mig och det var Rebecca som var så snäll och skjutsade oss dit.


Melina följde med dit men åkte hem med Rebecca igen då hon ju i måndags skaffade hem en liten Filip.
Ja Rebecca och Melina var det som åkte och fixade med allt, så nu har vi en liten söting här hemma, minns inte men tror han är fem månader gammal.

Filip <3
Ja hon var på praktik på en djuraffär och ni förstår ju.
-Den här kaninen mamma är det ingen som vill ha snälla!!
Ja både hennes mamma och Gert gick ju på det haha, nej då supersöt är han och det blir kanon till våren då han kan få flytta ut till tjejerna där ute som vi hoppas ska tycka om honom lika mycket som vi gör.



Det ordnar sig på något vis, och kastrering blir det innan kan jag lova då vi ju inte vill ha en hel koloni med kaniner riktigt haha :)
Hon följde alltså tillbaka hem hon och myste med den lilla söta kaninen och med Oscar förstås.

Polly <3

Molly <3
Ja vi hade mycket plock och fix i Nora, ja nu gjorde ju jag inte någonting, men jag var där iallfall! Superskönt att veta att det faktiskt går!! <3
Jag och Marielle och Stina tog en promenad vi <3




Många skratt blev det på kvällen innan läggdags och paradis hotell, ja jag kan lova att jag vet varför jag inte kollat på det förut haha.
Kravet från Marielle var liksom att vi skulle kolla på det:)
Fy och usch vad det inte var ett program för mig, men nu har jag sett ett och det räcker mer än väl!

Jag skulle sova i en extra säng vi hade med oss haha ja herregud säger jag då, men det gick efter mycket skrattande.
Jag till och med halvsatt/ låg i deras soffa på kvällen med hjälp av Maria och min lyft som välte haha, ja herregud.
Mycket skratt men trötta var vi dagen efter då Gert hämtade hem oss.

Han hade med sig vårat kylskåp vi hade här hemma innan vi köpte det andra och det fick Marielle och Daniel hem till sig då deras var skruttigt och vårat fint och bra.

Vi bytte ju bara för att jag ville ha en frys här uppe också och då jag hittade begagnat så gjorde jag ett kap, ja jag tror faktiskt det. Jättefina och fungerar än så länge bra.

I Torsdags hade jag dans, ja faktiskt så skulle jag på dans haha, ni kan ju se framför er hur det kan se ut, eller kanske inte!
Hur som helst så var jag väldigt skeptisk och skulle då bara gå en gång, men jag ändrade mig efter fem minuter tror jag högst det tog!
Tjejen som ledde och lärde oss var helt fantastisk, ja det finns inga ord och jag kommer att gå varje torsdag.
På kvällen hade jag träningsvärk i armarna och lite i hela kroppen tror jag fast jag inte känner den.

Jag var lite orolig för fredagen då jag skulle upp tidigt och till Falun och min doktor då jag var så ledbruten på torsdags kvällen , men på fredagen hade jag inte ont alls? Knepigt men bra.
Ja mitt läkarbesök tror jag att jag berättar om nästa gång då det finns lite att skriva om.

Nui och Maria :)
Nu i tre dagar har en tjej Nui från Thailand varit här med Maria för att lära sig och gud så mycket tok och skratt det kan bli.
Vi tränar på med svenska och engelska och hon lär sig mer och mer.
Hon går svenska kurs också så hon har sedan i somras blivit jätteduktig, men än behövs träning och tänk så svårt vi har det egentligen för dom som ska lära sig.
En fot flera fötter. Ett ben flera ben, ja herregud att få till alla såna grejer, jag kan ju inte ens förklara för henne varför det är så, det bara är så liksom!


Idag fick jag smaka tailändsk mat som hon lagade till här och jag åt med pinnar, ja faktiskt!
Iallafall den mesta delen för på slutet orkade varken jag eller mina händer och armar, så då tog jag till gaffeln.

Jättegott och ja det kommer att bli kanon att ha henne här då någon av dom andra är sjuka.
Man kan behöva ha många vikarier ifall att, nu har jag haft sån tur hittills, men tänk om?
Ja hörrni nu ska jag rätta lite och sen sova så jag orkar upp imorgon till en ny dag.
Jag hoppas solen skiner så jag får lite energi.

Kram kram till er alla!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar