onsdag 26 november 2014

Idrottsgala och massa pyssel!


Hej hej!
Ja jag måste backa lite, till i torsdags.
Jag och Gert var medbjudna på idrottsgala i Borlänge.
Lite mat och roligheter, ja så det skulle bli jätteskoj verkligen och jag såg fram emot det.



Rebecca fixade iordning mig och jag själv sminkade mig haha, ja att ha på mascara kanske inte är att sminka sig riktigt, men det gjorde jag iallafall.
Det är verkligen inte ofta jag gör något alls, men det var roligt och vi fick en kanon kväll.
I vanliga fall brukar det vara Maria som har på lite mascara, men den här dagen kunde jag alldeles själv! :)



 




Ja nu blir det ju faktiskt alltid nästan som man tänkt sig, och jag ville ha en rolig kväll och det blev det!
En tjej som heter Malin som har samma assistentbolag som mig var nominerad i en klass för funktions nedsatta, hon dansar och är jätteduktig.
Jag träffade henne då vi var på mallorca och hon är en supergullig tjej.
Hon vann tyvärr inte då men jag hejade förstås och jag hade även röstat före på henne.



Gert visste om att Uno Svenningsson skulle uppträda, men hade glömt att säga det till mig!?
Ja herregud så bra jag tycker att han är och vilken kalas kväll det blev för mig.



Linda Bengtsing uppträdde också och hon var riktigt bra och en rolig fyndig tjej.
Ja det finns inga ord egentligen mer än att vi hade en toppenkväll.



Den allra och absolut bästa för mig är förstås min älskade Gert <3 men han sjunger inte riktigt lika bra som Uno :)

Jag var ju lite orolig över att jag skulle bli illröd som en kräfta på kvällen av en flusch, men jag hade tur och än så länge har jag inte haft någon riktig vad jag vet.
Men varm har jag  varit på kvällarna, men det kan ju bero på vad som helst.

Dom andra som var med från Smedjebacken åkte i en minibuss dom, men jag skulle ju inte kommit i en sån så Gert valde att ta med mig och köra våran egen bil.
Ja det resulterade förstås i att han inte fick dricka någon öl som dom andra, men jag drack ett glas vin och njöt av hela livet.
Ja nu gick det ju ingen nöd på Gert alls då han lika gärna kan dricka vad som helst och jag är glad och lycklig över det.
Hade jag fått min bil fixad så hade jag förstås kört jag, men till sommaren ja då borde jag vara körklar!
Tänk vilken känsla! Att få kunna köra själv! Tror faktiskt inte jag kan fatta det på riktigt än!

Vi hade ju förstås kunnat ta färdtänst, men det är skönast att bara kunna åka hem när man vill tycker Gert och jag med förstås..

Gert <3
Ja jag vet inte hur jag ska fortsätta men helgen var kalasbra och jag och Maria var ute och grejade för fullt, eller rättare sagt hon.
Johanna kom förbi en sväng och hon och Maria for iväg och hämtade lite mer ris, för man kan liksom inte ha för mycket haha.
Det blev en krans, en jättefin krans Johanna gjorde till sig och vi hade en mysig stund.
Det hann bli mörkt ute men supermysigt var det.

 

Vi hade ingen julmusik då jag inte hade något att spela på, tråkigt för vad bättre kan man ha än att julpyssla och lyssna på lite julmusik :)

Nästa dag kom jag ju på det! Jag hade ju min musikmaskin som jag kunde ta till och Maria hjälpte mig att hitta på lite jul låtar, ja Carola blev det, hon sjunger så fint så fint.



Ja jag skrev ju om det häromdagen, men nog är det något visst med granris?
Maria gjorde två lite vildvuxna bockar haha, vi får se om dom ska få vara så eller om dom ska fixas till lite kanske :)
Maria ska åka till sin syster i Norge i några dagar så nu får hon vila upp sig från mig och allt granris ett tag, men då hon kommer hem tar vi nya tag.

Nu till något helt annat haha :)
Mina fötter har tendenser till att bli dropp fötter, ja så varje morgon hjälper mig Rebecca eller Maria, och ibland på kvällarna försöker Gert hjälpa mig igång lite och försöker få fötterna lite raka.
All beröring och allt man gör är bra så man behöver inte kunna, nej huvudsaken man gör något och jag är så glad så.


Ja dom där fötterna och benen! 
Dom är då verkligen inte alls som dom ska, men jag har dom och jag börjar känna lite mer och mer. Underbart men knepigt då jag inget känt på så länge. 
Men än kan under ske förstås även om jag ju faktiskt inte tror det sker just mig.

Men om jag ska erkänna så visst drömmer jag lite om det även om jag inte riktigt går och hoppas.

Ja nu tänkte jag sluta för idag och nästa gång kanske blir imorgon. 
Man vet aldrig hur och om jag är på humör. 
Jag har sovit ganska jättelite och dåligt dom senaste nätterna och jag vet inte om det beror på min nya medicin eller varför det är så helt plötsligt, men det visar sig framöver om det ger sig så jag kan sova som vanligt. 
Jag hoppas alla har haft en fin helg och fina dagar trots solbrist, men idag kom den allt!

Ja jag har tagit bort stygn och träffat en viktig person i mitt liv idag och haft en bra dag, men jag berättar och visar bilder nästa gång jag skriver.

Kram kram





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar