onsdag 13 maj 2015

Hemma igen!

Jag fick hålla i Polly <3
Hej hej!
Ja nu har jag kommit hem från tre veckor med träning och härliga möten med härliga människor.
Ja jag har träffat många trevliga gulliga människor, men också några mindre trevliga, men dom var inte så många som tur var.
Man märker ganska tydligt sådär hur personkemin verkligen kan eller inte kan fungera.

Jag har haft tre härliga veckor och jag har lärt mig massor, ja massor om vad jag ska träna med, men också om mig själv. Ja faktiskt jättemycket.
Jag har fått tänka till om hur jag är, tycker och känner, nyttigt verkligen.

Ja om jag inte haft mitt urinrör som gjort ont, ja då hade jag fått ut ännu mer av mina veckor där.
Jag har haft ganska jätteont faktiskt och varit så säker på vad som gjort ont, men idag efter många samtal i flera dagar till gynekologer överallt så fick jag komma till min doktor i Falun.
Ja jag kallar henne för min eftersom det var hon som fixade min suprapubiskateter för två år sedan.

Ja jag har haft jobbiga dagar måste jag säga, nästan två veckor för att vara lite exakt.
Usch ja, men nu får jag lov att vänja mig vid den här onda känslan som kanske kan gå över eller så får jag ha den liksom.
Det var min urinblåsa som var lite spastisk, haha, ja rätt mycket kan jag tycka då jag har så ont och blir så spastisk i hela kroppen.
Ja inte vore det kul att få ha kvar den känslan jag har nu, men jag hoppas på inte då förstås.

Jag fick hjälp av både Maria och Rebecca idag för att lyftas i gynstolen och det gick faktiskt bra. Ingen bild på det haha :)
Jag fisde inte ens!
Jag förvarnade doktorn förstås vilket ju inte behövdes då hon inte alls skulle brytt sig om ifall jag gjort det.
Nej jag får nog faktiskt inse att det sitter hos mig, ja det pinsamma och hemska, ja känslan och oron över att fisa, den sitter hos mig.
Något jag faktiskt måste börja jobba med nu, punkt slut liksom :)

Ja jag fick åka hem utan cystor och utan cancer eller inflammationer eller vad jag nu kan ha trott.
Jag är glad för det förstås, men att ha en sån här felkänsla som jag har nu, ja den är inte att leka med kan jag lova.
Men men, jag får vänja mig och hålla tummarna för att det går över snart.

Jag har inte riktigt orkat träna på då jag haft ont och det känts väldigt konstigt där inuti, men nu jäklar!
Ja imorgon då är det träning som gäller, ja nu är det slut på uppehållet över helgen och måndag och tisdag. Hårdkörning ska det bli nu!
Det känns verkligen så och nu vet jag ju att jag inte hade något farligt det onda jag känner.

Jag har fått träna på där borta och jag har även fått träna på att vila, ja jag är inte van med det direkt, att vila :)
Jag lånade ett avslappningsband av min arbetsterapeut där borta, och det var så avslappnande så jag somnade båda dagarna då jag skulle känna efter hur jag tyckte.
Ja avslappnande var det verkligen.

Sedan jag kom hem har jag haft lite mycket har jag känt, så nu får jag ta det lugnare i några dagar. Igår hade jag en tandläkartid, en koll hos tandhygienisten.
Bra tänder hade jag och knappt tandsten på över ett år, superbra och idag hade jag inte cancer eller något annat fel heller. ja ni fattar ju vilken känsla!

Jag hade faktiskt inte blivit så rådlös om jag haft något som gjort att jag fått genomgå onda saker, men jag slapp den här gången.
Jag är liksom beredd på något sätt, och skulle inte bli förvånad alls faktiskt.
Men jag önskar förstås att jag slipper mer sjukdomar nu, ja jag tycker liksom att det räcker nu för mig.
Jag har ju testat det här nu ett bra tag och känner att det faktiskt inte är så kul :)
Ja nu skämtar jag ju som ni förstår men jag känner lite så på riktigt och tycker att nu får det räcka, nu vill jag kunna gå som vanligt och kunna dra på mig jeans och tröja och åka till jobbet.
Ja herregud så jag längtar till det.

Men jag är ju realist också och vet att det inte kommer att ske, nej jag är övertygad om att det kommer att vara såhär, men lite bättre, ja det vill jag ju hela tiden bli.

Idag efter jag varit till sjukhuset i Falun så for jag till Hedemora för att lämna in min bil.
Ja nu ska här köras snart! Det kommer att bli så spännande, så spännande så!



Ja tänkt att jag ska kunna få köra bilen alldeles själv, ja med lite extra grejer i bilen så ska jag kunna.
Ja faktiskt så ser jag fram emot det samtidigt som jag gruvar mig, mycket för mig att träna mig på och många övningskörnings lektioner kommer det att bli.
Men jag ska kunna, ja faktiskt så ska jag fixa det och det kommer jag att göra.

 

Vi åkte med bilen till Hedemora och sedan tog vi färdtjänst hemåt då ju bilen fick bo kvar hos dom ett tag.

 



 

Häromdagen fick jag prova min nya hiss här hemma som blivit installerad då jag var borta.
Ja det var sådär bra kan jag säga, jag kom ner men det var inte lätt alls då jag väl kom ner.

Det är lite omöjligt för mina assistenter att få plats för att hjälpa mig över :)
En till sak som krånglar till det hela lite är att handtaget inte går att få helt bort då jag ska använda glidbräda över till rullstolen.
Nej handtaget går bara att vika bort till hälften.

Det kommer att gå men då gäller det att min kropp vill hjälpa till och inte vara så spastisk.
Nej det blev alldeles för trångt, så jag har ringt kommun Anders för att kunna sammankalla både han och hiss Anders för ett möte med dom.
Dom ska komma till mig nästa vecka en dag för att kolla hur jag menar.
Kanske finns det någon enkel lösning, annars får vi minsann träna på med förflyttning som bara den. Bra kommer det att bli till slut är jag säker på.

Nu till något helt annat :)
Jag måste berätta om en rolig grej som hände häromdagen.
Roswita min lekisfröken, ja det var ju länge sedan jag gick på lekis, hon frågade på facebook om jag ville vara vän med henne :)
Jätteroligt!
Hon skrev att hon mindes mig som en blond lite blyg tjej, ja blond var jag med att jag varit blyg trodde jag inte, men kanske var jag det då när jag var liten.
Roligt att hon mindes, jag var nog lite busig kan jag tro också :)

Nej nu är det dax för mig att se på kalla fakta på tv:n, det ska handla om tiggerierna och allt det hemska som alla dom som kommer hit får utstå.
Jag rättar efter jag lagt mig då jag kollat klart på programmet.

Jag hoppas att alla har det bara bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar