fredag 22 maj 2015

Hur stark kan man bli?

Jag och min racer :)
Hej hej!
Ja den här tröttheten jag känner vill då inte alls ge med sig.
Jag känner ofta på dagarna att jag skulle kunna somna sittande vart som helst.
På kvällarna åker ögonen också ihop och kan göra så mitt i mitt skrivande eller mitt i min patians "kungen".
Ja otroligt frustrerande känns det även om det ju är en baggis i det hela, ja i allt annat som kan var jobbigt för mig eller för andra runtomkring mig.

Ja det är ju så tydligen helt enkelt, vare sig det är enkelt eller inte. Livet är inte lätt.
Nej det kan vara ganska rejält kämpigt mellan varven, för alla förstås, och jag tror det är så det ska vara.
Man blir stark av alla motgångar och tråkigheter man är med om, ja det låter ju knepigt, men det är verkligen så, för mig iallafall.
Jag har skrivit det förut men gör det igen. Jag har lite svårt att förstå hur stark man ska behöva bli i livet?
Det borde ju räcka någon gång tycker jag, men det är då inte säkert att det tar slut någon gång, nej man kan tydligen hela tiden bli starkare än man trott var möjligt.
Jag kan lova att jag är superstark, och i min takt så vet jag då inte hur stark jag ska kunna bli :)

Ja för hur många går livet och allt som en dans egentligen?
Inte många alls tror jag, nej det kan nog tyckas så utåt för många, men det är nog inte så på riktigt innanför dom stängda dörrarna.
Nej ofta tror jag att många bara har ett lugnt fint yttre, ja det kan handla om ett fint hus, trädgård, fin bil eller vad som helst. Men ofta tror jag att det inte alltid är så fint som det kan verka.
Jag tror att alla har motgångar och besvärligheter i livet men att det förstås kan handla om olika saker för olika människor eftersom vi alla är så olika.
Helt normalt tycker jag, och det vore konstigt om det inte vore så.

Vi har haft många bra dagar som vanligt och jag har ju inte skrivit så ofta som jag brukat så jag ligger verkligen efter.

Nyfikna :)
Ren vägg och rena fönster :)
Lite målarfärg bara :)
Idag har vi haft en städ dag här hemma med både städ, fix. Ja kaninerna ville ha rena fönster haha, eller deras matte då. Tulpaner hade jag köpt för länge sen så nu har dom fint i fönstren.
Nyfikna i strutar är dom små, och ville vara med och kolla upp allt som hände :)
Det blev också träning för mig.
Ja jag håller i min träning så mycket jag kan och jag kan!
Varenda dag utom helgerna och dom dagar jag inte kan om jag är borta på något.
Jätteviktigt för mig att jag inte tappar det, utan kämpar på även om det ibland kan vara motigt, nja motigt är nog fel ord för jag tycker faktiskt att det är ganska kul.

Träning i ur och skur :)
Men nog är det svårare att träna på hemma än det var då jag var i Torsby på rehab, ja det blir ju mer på riktigt då känner jag.
Jag har inget att välja på än att köra hårt med det jag lärt mig för jag vill bli bättre, och jag ska bli bättre! Det är mitt enda mål och jag ska ta mig dit!

Vi tänkte idag också äntligen göra våra bestick fina igen, ja det är ny silver och dom blir ju fula fort. Jag har inte testat det förut men läst om metoden via en sida på facebook.

 

Aluminiumfolie, bakpulver och varmt vatten!
Ja det var faktiskt allt som behövdes. och nu är dom fina igen och håller sig förhoppningsvis fina ett tag.
Jag har haft dom liggande i förpackningar sedan jag var liten och fick dom av min morfar.
När jag blev dålig i mina händer så bestämde jag mig för att ta bort dom vi hade som jag hade svårt att hålla i, för att faktiskt använda mina "finbestick". Vi har gjort det sedan dess.
Jätte lätta och sköna att hålla i och äta med, synd bara att dom ska behöva bli fula så fort.
Men jag är glad ändå att jag inte bara har dom liggande i lådan i deras original förpackningar, dom ska ju liksom användas tycker jag.

Nu till något helt annat.

För ett tag sedan så lämnade vi ju in min bil som ska göras om till mig så jag kan köra den då den är klar.
Innan jag kan börja med det så behövs det ju övningskörning förstås, ganska många lektioner tror jag :)
Kommunen ska hjälpa mig här hemma med lite grävning på våran tomt så jag kan parkera bilen och ta mig in och ut. Ja det kommer att bli toppen är jag säker på.
Vi var till Hedins för att kolla vilka plattor jag ville ha, och ja jag säger då det.
Jag verkligen älskar sten, ja det syns ju.

Den här älskar jag men, nej det blir en annan större :)
Jag var bara tvungen att känna med handen och inte med vanten på. Jag älskar det!

Så fina det fanns, stenar alltså :)
Då vi ju lämnat in våran bil så bestämde vi oss för att ställa på den andra bilen som Gert kan ha under tiden, ja det hade ju varit en toppen lösning.
Nu blev det inte riktigt som vi tänkt oss.


Då Gert skulle byta däck och göra den klar,så gick fjädrarna av? Ja i flera bitar dessutom!
Ja hur nu det gick till vet ingen, men av är dom och den ena fjädern gick av och in i vårat nya vinterdäck, mindre kul ;(
Ja det med bilar är inte något vi har tur med och har aldrig haft, men tur i kärlek, ja det har vi!


Vi har mycket att vara glada för ändå förstås och bilen går ju att fixa.
Knepigt bara då vi besiktade bilen i slutet av hösten, och tänk nu om vi åkt med bilen i full fart och fjädrarna gått av!
Det hade varit livsfarligt verkligen, så tur i oturen får vi tänka.
Vi ska laga bilen men under tiden har Gert turen att låna sin son Simons bil, supersnällt verkligen!

Lite för kostsamt i onödan kan jag tycka bara, ja dom pengarna det kommer att kosta hade jag behövt till annat, som våran resa tex :)

Ja tänk att vi ska få fara iväg till hösten igen, jag längtar verkligen efter värmen och god mat och att bara få vara. En härlig vecka kommer det att bli är jag säker på.

 

Igår var vi och tittade på mark Levengood, ja titta gjorde vi ju men vi var där för att lyssna på honom förstås.
vilken fantastisk person han verkar vara och så klok tycker jag.
Ja en kanon stund för oss som fick äran att lyssna.


Ja som ni ser och läser så har jag haft toppendagar och imorgon kommer en till! 
Ja imorgon ska jag på loppis och träffa min "loppis farbror" Leif. 
Det blir roligt att se honom lite då jag inte träffat honom sedan i höstas. 
Jätteroligt kommer det att bli förstås :)
Nu ska jag rätta lite för att sen sova så jag blir lite pigg till imorgon då Rebecca kommer och ska hjälpa mig med alla morgonbestyr :)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar