onsdag 27 maj 2015

Nu är det botox som gäller!


Hej hej!

Ja vad ska jag börja med idag, jag har ju massor att skriva om.
Det händer ju saker varenda dag och jag känner att jag är på gång.
Ja jag är på gång med träningen och ja allt i mitt liv faktiskt.
Jag har så mycket kraft, ja trots tröttheten så vill jag!
Ja jag vill jättemycket!

Igår for vi till Falun jag och Melina för att skriva ut henne från avdelningen där som hon varit på i flera veckor.
Ja hon har och mår verkligen inte bra, men hon kämpar på och trots mycket frånvaro så fick vi reda på i skolan då vi var dit på möte att hon inte ligger efter med något alls egentligen.
Nej det lilla hon behöver komma ikapp med fixar hon ganska lätt tror jag.
Härligt och stolt mamma förstås.

Alice och Ebba <3
Ebba och Filip <3
Häromdagen hade vi lite kaninträff här hemma, ute vid Molly och Polly fick Ebba och Filip träffas för första gången, och så hejade dom förstås på dom andra två också.
Så fina dom är allihop, ja en kaninfarm hade ju varit något haha :)
Ebba är Rebeccas döttrars kanin, och hon var mycket mindre än alla våra, men så himla supersöt.


Nu måste berätta om min loppis farbror. Vi träffades förra sommaren och jag har inte sett honom på hela vintern, så det var jätteskoj att träffa honom lite i Lördags.
Vi har mailat lite under vintern och jag har skickat något kort.
Ja jag gillar och tycker det känns roligast att skicka ett kort och inte bara skriva på datorn. Opersonligt på datorn tycker jag.
Jag fick en mys stund med honom och så fick jag en käpp :)
Han var lite orolig över att jag skulle ta illa upp, men han förstod ju egentligen att jag inte skulle göra det.
Han menade att käppen skulle ge lite hopp om att kunna gå lite, och självklart ska man hoppas på det!
Ja det blir en sväng till honom varenda lördag, men jag får kolla runt lite innan jag åker till honom, för annars hinner jag ju inte göra det:)

Jag hittade några fina glas då jag gick runt och kollade lite, vi behövde faktiskt ett gäng, då många gått sönder här hemma hos oss.
Ja jag och min loppis farbror har något speciellt och jag är så glad att han vill vara min vän.
Härligt med härliga människor.
Marielle och Tyke <3
Marielle och Daniel kom förbi med hundarna en sväng,solen sken så dom satt ute lite.

Jag har varit ute och åkt ganska mycket och jag säger bara waoh!!!
Vet inte hur man skriver det men gisses vad jag önskar att jag kunde spela in alla dofter jag känner då jag är ute och far.
Det luktar gudomligt, ja helt fantastiskt faktiskt.

Det luktar verkligen vår och sommar och gissa om jag njuter!? Varenda sekund faktiskt.

Nu till överskriften!

Som jag ju skrivit förut så har jag en överaktiv urinblåsa, ja en spastisk urinblåsa.
Jag begär inte att ni ska förstå hur det känns, men det är för jäkligt.
Då jag var och kollade upp vid en gynekolog så sa hon att man kunde få botox insprutad på ett tjugotal ställen i urinblåsan, så att den lugnar ner sig.
Jag har ju redan min kateter så att blåsan blir förlamad gör ju ingenting alls, nej jag behöver ju inte oroa mig för att kissa på mig då jag har min kateter.

Jag kände då hon berättade om det att, nej det tror jag inte att jag vill.
Men nu har jag ändrat mig, jag bara måste för jag orkar inte vara så här dålig i min spastisitet mer, jag har testat det här nu och känner att jag vet hur det känns, och att jag vill lägga ner den perioden i mitt liv haha :)

Ja trots att jag verkligen är spruträdd med stora bokstäver, ja det betyder mycket!
Ja trots min skräck för sprutor så ska jag göra det, jag måste få hjälp med det typ nu!
Det här känns inge kul alls utan jag behöver slippa all spastisitet i min kropp.
Jag har ju varit ännu värrä än nu förstås, men då jag tror att det beror på urinblåsan så vill jag hemskt gärna göra allt som går.

Ja botox kan man ju spruta in överallt vad det verkar haha :)
Men jag väljer ett ställe som det inte syns på iallafall och hoppas på att resultatet inte väntar på sig, nej jag vill bli bra, typ Nu!

Då jag började med min medicin baklofen mot spastisiteten så blev jag ju så mycket bättre, ja superbra faktiskt, men efter att jag börjat träna på frykcenter så vill kroppen inte vara schysst längre!

Nej den har fått nog, men jag har bestämt mig för att aldrig sluta träna, så kroppen har inget att välja på där, sådetså!

Men med lite eller ganska mycket botox så hoppas jag att jag kommer att bli bra och att jag kan träna på utan att allt känns så drygt.
Jag och Polly <3
Idag har min sjukgymnast Petra varit hit för att hjälpa mig med förflyttning nere i källaren.
Det är jätte trångt där nere och stolen i hissen är inte bra alls för mig, min kropp vill inte gärna vara med på förflyttningar med glidbräda.
Ja nu gick det ju förstås, men det blir ganska många förflyttningar till och från både rullstol och tipp bräda, så vi beslutade att jag måste få en lyft nere också så att jag kan ta mig ner ordentligt utan att det tar för mycket på kraften.
Jag ska ju träna och orka träna, då är det ju viktigt att inte all min ork tar slut på grund av förflyttningarna.
Då jag hänger i min lyftsele så är benen avslappnade och jag hamnar ganska bra vart jag än ska sitta.
Men utan lyften så är benen allt annat än avslappnade, nej då är dom stenhårde och jäklas allt vad dom orkar. Det kommer att bli bra med en lyft, ja kanonbra.

Petra ska komma hit några dagar i sträck och vi ska köra intensivkurs med glidbrädan, för det är ju viktigt att vi kan förflytta mig med en sån också.

Melina <3
Ja in och ut i våran bil tex, ja alltså våran mitsubishi.
Melina ska börja köra lite nu snart och då behöver jag ta mig i och ur bilen så vi kan åka i den vanliga bilen.
Det blir spännande att se och vara med på den här resan.
Kanske går det inte att köra med mig, ja vi brukar inte ens kunna göra läxa ihop haha, men vi får se.

Då Marielle skulle ta körkort så funkade hon och jag jättebra och jag tror knappt att hon blev irriterad på mig :)
Ja dom är olika, men dom är verkligen världens bästa båda två.

Rebecca och Gert ska också köra med Melina, så det blir nog någon råd med det tror jag.
Hon får lika som Marielle ta några lektioner direkt vid körskolan så hon har lite grunder innan vi åker ut och åker.
Jättegulligt av Rebecca att vilja köra med Melina, ja hon är lite som en extra mamma här hos oss. Super härligt känns det verkligen.
Nej nu får jag ge mig lite så jag kan rätta lite och sen vila innan det är dax att sova.

Jag hoppas att alla har det bara bra.


Idag är det Ms dagen, min dag, och väldigt många andras också!
Man ska bära något orange, ja kläder eller så då.
Men jag äger faktiskt inte något plagg alls i orange, så jag får nöja mig med alla grejer i köket som är orange, faktiskt en härlig färg.

Lite orange :)


Kram kram på er alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar