söndag 3 maj 2015

Det kom ett härligt meddelande idag!

Så fint då träden blommar :)
Hej hej!
Ja jag måste börja med att skriva om ett meddelande jag fick från min fina vän Erika.
Ja jag har känt henne lite sedan hon var ganska jätteliten, och lärde känna henne lite mer på riktigt då jag fick äran att jobba med henne på granngården förut då jag var frisk och kunde jobba.
Ja jag är ju rätt frisk nu också, men det är kroppen som inte är så frisk :)
Ja ni kommer att kunna läsa själva vad hon och min chef då Pia skrev.
Rörd och lycklig och så tacksam känner jag mig nu <3

  • Hej! Våra namn är Erika Steinholtz och Pia Blom. Vi vill anmäla vår jobbarkompis Nina Thidé Gustavsson till kvällen är din! Vårat nr är 0733997220 Nina är 41 år gammal och bor i Smedjebacken med sin man, barn och bonusbarn. ( Det ligger i Dalarna! ) När Nina var 21 år gammal fick hon cancer. Hon fick en tumör i bröstet. Nina fick cellgifter och tappade allt hår.. men mot alla odds överlevde hon sjukdomen! Detta har medfört att Nina har fått operera höftkulan ett antal gånger då hennes är helt slut efter strålbehandlingen. Hon jobbar endast 50% då hennes kropp inte klarar av mer. Nina har gått igenom självmord inom familjen, sjukdomar, skilsmässa med långa förhandlingar angående barnen. Trots detta klagar hon aldrig! Hon är världen snällaste och en otrolig människa! Nina köpte en pall värmepellets och ställde vid sin granne när hon visste att han hade dåligt ställt. På somrarna sliter hon med att ha en liten kiosk hon rustat upp vid en badplats för att hon vill att ungdomar ska kunna köpa fika när de badar. Trots att hon inte går runt så fortsätter hon. Hon hjälper gamla som unga och ställer alltid upp mycket mer än man kan önska sig! Nu på hösten blev Nina dålig igen.. hon började känna av benen igen och har huvudvärk. Det slutade med att hon inte längre kan jobba då hon har blivit sängliggandes i väntan på ryggmärgsprov som hon fick tid för nu i dec. Vi klarar inte av att en så underbar människa ska få ta så mycket hela tiden! …Därför skriver vi till er. MUNTRA UPP VÅRAN GOA NINA!! Ninas stora idol är Björn skifs! Det är en stor dröm för henne att få träffa honom! Hon tycker att han är supersnygg! Nina tycker dessutom om att sjunga… Hoppas vi hörs! // Erika och Pia
  • Erika Steinholtz
    Erika Steinholtz
    Titta vad jag hittade! Har du sett det? Haha.. jag och Pia skickade in detta 2011 för vi hoppades Björn Skift skulle hälsa på dig Tokigt va?

Ja jag kan inte fatta att dom skrivit så snällt om mig och jag blir rörd, gråtfärdig och stolt blir jag också.
Ja kärlek är vad jag känner för dom förstås och har alltid gjort och kommer alltid att göra. 
Tänk att ingen av dom sagt något till mig om brevet? Flera år var det ju sedan dom skrev så fint.
Ja tänk om jag fått träffa min Björn Skifs liksom? 
Ja glädjen att dom försökt är bättre än allt annat kan jag säga, vilka underbara vänner!
Ja Erika, du gjorde verkligen min dag, och kanske hela mitt liv <3


Ja nu till att min vistelse här på Frykcenter börjar lida mot sitt slut :(  En vecka kvar bara :(
Inte roligt alls faktiskt då jag känner att jag fått så bra hjälp och att jag blivit så mycket bättre.

I torsdags fick jag medicin mot min urinvägsinfektion, men den har hjälpt dåligt kan jag säga, typ ingenting faktiskt,
Jag ska prata med sjuksköterskan imorgon bitti för att se om hon kan få svar på urinodlingen och be att doktorn ger mig en annan medicin som förhoppningsvis hjälper bättre och helst bra förstås.

Jag får inte feber och känner mig inte så sjuk, men jag känner där inuti att det inte är bra alls. 
Ja jag tror faktiskt att min kropp slutat ge vanliga symtom då jag blir sjuk, ja lite för att sätta griller i huvudet på både mig och läkare tror jag :)

Nej den här känslan jag har av att känna av mitt urinrör, ja den är inte behaglig alls kan jag lova. 
Och det är mitt symtom jag har nu? Ja vem ska kunna tro på det liksom? Knappt jag haha :)
Jag hör hur det låter, och jag förstås, men ändå hoppas jag förstås att jag blir trodd på :)

Nej jag hoppas att jag kan få en ny sorts medicin så jag iallafall kan slippa den obehagliga känslan och så att jag kan träna på för fullt dom sista dagarna.

Mitt schema den här veckan :)
Jag är så väldigt mycket mer spastisk vilket ju gör att jag inte kan sitt träna med allt vad det innebär då det inte går att sitta bra eftersom benen sticker iväg. 
När man blir extra spastisk så är det oftast tecken på infektion eller sår eller liknande man kan ha någonstans, och jag som inte känner? Ja den här sjukdomen, den kan göra en galen :)
Inte på riktigt förstås, men enkelt kan det inte vara att vara doktor då en sån som jag kanske kommer till doktorn och ska tala om hur det känns. 
-Det känns som jag har ett plaströr inuti mitt urinrör ungefär! Det liksom skaver!
Ja haha, det kommer att bli spännande det här!

Nej nu ska jag sluta gnälla, jag har ju tur att jag mår skapligt mitt upp i alltihop.

Nu ska jag rätta lite för att sedan sova, ja jag ska somna tidigt inatt har jag tänkt så att jag orkar upp tidigt imorgon igen :)

Jag hoppas att alla har det bara bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar