måndag 5 oktober 2015

En romantisk "stimmig" middag blev det!

Gert och jag <3
Hej hej!
Jag hoppas att alla har det bra vill jag börja med att skriva.
Jag mår bra, ja faktiskt toppen för det mesta.
Jag kan ibland tycka att det är lite knepigt att jag inte ens har svackor då jag mår lite sämre, nej jag har inga alls faktiskt.
Ja jag är ju säker på att det kan dyka upp svackor, men det var så länge sedan så jag tror nästan inte dom finns längre, men man vet aldrig framöver.
Jag är jätteglad för det förstås, men jag får vänta på dom och vara beredd då dom dyker upp.

Jag kan förstås bli ledsen som alla andra, ledsen då mina barn är ledsna och mår dåligt.
Ja då dom mår dåligt så blir jag att känna mig så fruktansvärt maktlös, extra nu då jag inte bara kan gå eller åka för att finnas så som jag skulle vilja.
Det är jättejobbigt på riktigt och då blir jag verkligen så ledsen så ledsen.

Jag kan blir jäkligt arg också, ja jag blir arg på min kropp som inte kan göra som jag vill.
Nej den är ju totalt hopplös då och när jag varit arg en stund, det kan handla om sekunder, sen går det över. Ja det är tur att jag inte är långsint just då det gäller min egna kropp.

Ledsen kan jag vara över att några i min närhet är sjuka och får kämpa på.
Ledsen över att så många människor far illa, inte bara här utan i hela världen.
Ja tänk om man kunnat rädda alla dessa människor? Jag förstår ju och är så klok att jag vet att det ju inte går, nej jag ensam kan inte rädda världen.

Men som jag alltid skrivit och tyckt så ofta så är det lilla man kan göra.
En liten gest, skänka en peng om man kan, ge bort något man inte behöver till någon som gör det. Säga hej till den man möter, ge ett leende, ja listan kan bli lång.
Den tar faktiskt nästan inte slut då man tänker efter. Eller iallafall då jag tänker efter.

Väldigt många saker man kan göra är dessutom gratis,  man kan inte få pengar tillbaka.
Man kan få kärlek tillbaka då man varit snäll, den man hjälper är tacksam och på det viset får man kärlek.
Inte alls alla som förstår vad jag skriver, men dom flesta kanske.
Ja vi alla måste ta tag i allt och börja vara snälla.
Det finns väldigt många som inte är det, och det är sorgligt enligt mig.

Att tycka om andra människor är för mig självklart, självklart tycker jag inte om alla, nej det kan man faktiskt inte göra.
Men dom flesta tycker jag om, ja jag gör faktiskt det.


Nu till något helt annat :)

Jag måste berätta om min och Gerts Lördag kväll som vi firade som våran bröllops dag.
Ja vi var på "china town" för att äta gott och ha en liten romantisk middags stund.

Lite mascara :)
Ja det började hemma med att jag fixade till mig och satt på mig lite fina kläder.
Jag hade ingenting i garderoben alls att sätta på mig!
Kanske finns det någon som känner igen sig?

Ja till slut efter mycket provande så bestämde jag mig.
Maria som hjälpt mig fick ta kort på mina alternativ då jag låg i sängen för att klä mig.
Det allra bästa stället att klä på mig, är i sängen då jag ligger ner.

Hon tog flera kort, och jag tycket det ena var värrä än det andra. Nej fy då!


Maria har tålamod med mig då jag provar kläder och hon tar kort :)






















Jag valde ett par jeansbyxor och en tunika.
Ja jeansbyxor heter ju jeans bara egentligen men jag har liksom börjat säga jeansbyxor jag.
Haha, det låter ju sisådär, men så heter dom här och vi skrattar lite varje gång jag säger det.




 

Jag hade bokat bord och dagen innan då jag var ute och åt lunch med Melina så bokade jag till att Gert skulle få en drink eftersom han fyllde år snart, ja han fyller faktiskt år idag.
När drinken kom så var jag inte beredd att ta kort, så ni får inte se "fyrverkeriet" som satt i.
Jag hann inte ta fram mobilen i tid så när jag var klar så hade det slocknat :)

Jättegod fisk på planka :)
Det här var kvar då jag ätit klart :(
Vi käkade god mat, jag tog fisk på planka, jättegott men jag äter så lite nu för tiden.
Jag blir liksom trött på att äta efter en liten stund. Så är det oavsett vad jag äter, tråkigt, men men.
Att äta efterrätt kunde jag iallafall, och jag åt upp allt:)
Ja jag fuskade verkligen då jag käkade friterad banan och glass med sirap på.
En riktig sockerbomb verkligen.

Romantisk middag blev det inte riktigt då det var stimmigare än stimmigast där just i Lördags.
Jättemycket folk och man kunde inte prata knappt.

Efter att vi ätit så gick vi in på hemmakväll en stund innan bilen skulle komma för att hämta oss. Roligt att kolla lite filmer då vi inte varit in där sedan i våras.
Ja vi tror att det var så länge sedan.
Vi hyrde inte någon film då vi faktiskt inte har tid :) Jo det har vi ju förstås, men vi skulle inte hinna se filmerna på en vecka, så det får vänta.
Men sen framöver, ja då blir det filmtittning :)

Då vi kom hem igen så kände vi verkligen att det var lugnt och skönt och alldeles tyst.

Marielle och Daniel och hundarna skulle komma på natten för att sova över, och dom kom alldeles efter tolv.
Jätteroligt att få se dom lite, och Tyke har blivit så stor så stor.
Ja Stina ser pytteliten ut nu :)
På natten såg jag dom bara en kortis innan dom gick ner för att sova, men på Söndagen )
På söndag eftermiddag for dom hemåt igen. <3



Tyke har blivit en stor kille <3
Ja jätteroligt var det att dom kom hit en sväng, det blir ju inte alls så ofta då alla jobbar på.

Melina har varit hos Oscar hela helgen.
Oscar fyllde 18 år igår så det var kalasande där hela helgen :)
Tänk så åren går fort, nästa år är det Melinas tur att fylla 18!
Så märklig känsla det är då ens barn blir så stora, ja det går verkligen i rasande fart nu.





Idag har vi grejat här hemma.
Städat, hängt upp gardiner och pysslat så det blev jättefint tycker jag.


 


Jag har gjort mat tills ikväll så Gert ska slippa det på hans födelsedag, och så har jag bakat lite fika.

Här får Maria lov att mäta så det blir lika :) 




Det är inte lätt att vara min assistent tror jag ha ha, jag säger lite mer till höger, lite mer till vänster och så håller jag på. Inte riktigt alltid, men för det mesta faktiskt.

För mig är det inte alls bra om en matta ligger snett tex, om det är olika storlekar på mattan bredvid benen tex.
Då måste vi rätta till för det är något jag stör mig på.

Ja lite dryg kan jag vara, eller noga kanske en del tycker, men så är jag :)

På kvällningen for jag och Melina upp till "Coop" för hon ville köpa en bakelse till Gert som han ska få nu på kvällen då han kommer hem.
Han är på ett hockeymöte som var viktigt, ett styrelsemöte.

Jag har försökt att greja på så mycket jag kunnat idag, men då jag skulle röra ihop glasyren till fikat så blev jag att må så illa.
Det kom så fort så jag fick be Maria att ta över.
Jag lutade mig bakåt och efter ett kort tag blev det bättre. Tur var det för jag vill verkligen inte må illa. Jag hade nog tagit i lite för mycket för vad jag orkade bara.
Jag blir ju lite ivrig då jag sätter igång, och vill hinna med så mycket på en och samma gång :)


Igår var vi till Smedjebacken en sväng för att kolla på J18, det var Gert som ville se, och jag följde med.
Där fick vi träffa våran kära vän Ingemar. Ingemar är med och fyller på killarnas vattenflaskor :)
Ja vilken ära att få vara hans vän, han är verkligen kärlek för oss.
Man blir så glad av honom, han är helt fantastisk.
"Heja smedjebacken heja!!! Ropade han och ville få igång publiken haha .)
Publiken var inte riktigt med på noterna :)
Han bjuder verkligen på sig själv och är för härlig!

En helt annan sak nu.
Jag skickade tio vykort då jag var till Mallorca.
Jag vill liksom skicka ett riktigt kort och inte bara en hälsning på facebook.
Nu har inte alla facebook eller mobil som jag skickar till heller, så ett vanligt vykort är säkert liksom.
Jag hade det som min skrivträning lite grann och jag skickade till min farbror Leif och till min morfar och några fler.
Jag skickade också till Rebeccas man och deras barn, jag skrev att jag var glad för att jag fått låna deras mamma och fru, men det dök aldrig upp!
Inget har kommit fram!
Så tråkigt faktiskt då jag skrev några rader på varje.

Jag får skriva vykort här hemma istället så jag vet att det kommer fram :)

Idag då vi lagade mat, städade, bakade och allt vi gjorde så tog vi förstås kort.
Ja att ha en blogg som sitt jobb så som jag har, då krävs det ju lite kort.
Tur att mina kära assistenter ställer upp och är med på det. Ett krav liksom haha :)
Nej då inte alls, men dom vet ju hur jag är.



Jag är så lycklig över att jag har Maria och Rebecca som mina assistenter, ja faktiskt mina!.
Dom känner mig så väl och förstår för det mesta hur jag vill ha det, och dom har tålamod med mig.
När jag ska säga till om något som jag skulle vilja att dom gör, ja då är dom redan på väg att göra det jag tänkt bett om.
Ja det är helt fantastiskt, hur dom kan veta det? Knepigt men superbra är det.

Imorgon blir en spännande dag, då kommer tidningen för att intervjua mig och jag minns inte ens vilken tidning det var :)
Jag har ingen aning om vad det blir för frågor, men det kommer att bli bra.
Lite spänd känner jag mig och kommer att vara, men det släpper nog direkt dom kommer.

Fortsättning följer om det ..

Nu ska jag sluta och rätta lite och lägga in ett gäng bilder jag tagit :)

Jag skulle nog blivit fotograf i mitt liv känner jag ibland :)

Kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar