söndag 15 november 2015

Jag vaknade med ett ryck!


Hej hej!

Jag skriver för att berätta om min kväll ikväll.

Fotboll, ja alla som känner mig vet ju att jag inte gillar att titta på fotboll.
Jag tittar gärna på Oliwer ( Gerts ena son) då han spelar, och på mina tjejer då dom var yngre och spelade förstås.

Jag och Gert for till stan för att han ville köpa godis på "hemmakväll" inför matchen.
Där träffade vi på Ros-Marie och hennes jättegulliga tjejer när vi gick mot hemmakväll. Jätteroligt:)
Dom skulle till må bättre och titta på dom nya lokalerna en sväng.

Vi stannade till på vägen hem för att köpa lite mat och sen myste jag ner mig i min fåtölj.
Jag kände mig lite frusen så jag hade filt och vetekudde och var måttligt intresserad av matchen haha :)
Jag tänkte innan matchen började att jag skulle lägga mig i halvtid, men då den kom så kände jag mig rätt pigg, så jag tänkte försöka se hela matchen.

Jag blev jättetrött då det var en kvart kvar av matchen, så jag borstade tänderna, och sen var jag borta.
Ja jag visste inte om det själv alls, men Gert fick inte liv i mig.
Jag är i vanliga fall så lättväckt, ja om någon hostar, eller om Filip (kaninen) springer runt, så vaknar jag.
Ja jag har alltid varit lättväckt, ja iallafall sedan jag fick Marielle. Det har alltså varit så i 22 år.

Det senaste året eller kanske två så har det hänt några gånger att det inte gått att få liv i mig.
Ja jag har varit helt väck, och trots att Gert eller någon annan skakat på mig så har jag sovit.

Ikväll var det en sån gång.
Gert försökte på alla sätt och vis att väcka mig, men det gick inte.
Han ringde till Maria (min assistent) för att fråga vad han skulle göra, och hon sa att han skulle ringa 112.
Gert ringde dit och fick hjälp av någon i telefon. Hur hårt kan jag ta i undrade han?
Ja då förstår ni ju att det inte gick på vanligt sätt.
Han hade skakat på mig, tagit av mig glasögonen, skakat igen och så vidare. Allt utan resultat.

Jag vaknade med ett ryck och förstod inte alls vad som hänt eller varför så många grönklädda människor stod runt omkring mig.
I dom andra fallen så har jag varit så i någon minut, men nu var det länge.
Ja Gert hade blivit så orolig. Ambulansen kom, och efter en stund så vaknade jag.

Ja jag vaknade med ett ryck, ur min ganska "braiga" dröm om jag minns rätt.
Jag blev nog lite chockad av att så snabbt vakna till och förstå att det var fullt med folk i mitt vardagsrum.
Otäckt och nu ligger jag i sängen och skriver. Vill inte riktigt somna känner jag, inte just nu iallafall.

Ja en annorlunda lördag kan jag säga.
Ambulanspersonalen kollade tempern, blodtryck och syre i blodet utan att hitta något konstigt.
Jag mådde ju bra förutom att jag var lite omtumlad.
Jag blev att mår lite illa, lite som att bli åksjuk. Kanske kan det bli så av att jag enligt mig förflyttades snabbt från drömmarnas värld till verkligheten?
Stackars Gert som fick lov att bli orolig över mig, men jag ska nog ta det lite på allvar det här.
Ambulanspersonalen var hur bra som helst, ja dom är proffsiga och ja helt enkelt bäst.
Jag vaknade till slut, efter en halvtimme kanske och jag mår bra. Tur förstås och jag hoppas att det inte behöver hända igen.

Gert ringde upp Maria för att tala om att jag var vaken, och så fick hon prata med mig lite :)
Ja jag var ju trött helt enkelt haha :) Väldigt trött, och så sov jag nog extra skönt.

Jag ska prata med min doktor om dom här gångerna för att höra om det kan vara tecken på något eller varför det kan bli så här. Be att någon kollar upp mig lite.


Nu till en väldigt konstig sak som hände mig på kvällen innan tumultet utbröt haha :)
När vi var och köpte pizza så gick Gert in för att hämta och han hade mitt betalkort med sig.
Jag fick det tillbaka och la det i min väska, han såg att jag stoppade ner det han med.
När jag innan jag somnade satt i fåtöljen kände att det var något hårt på magen, under min tröja, så kollade jag var det var.
Det mitt betalkort som var innanför min tröja på magen?
Jag hade lagt det i väskan, och sen helt plötsligt hade jag det på magen?
Kusligt och ja hur ska jag kunna förklara det?
Det finns förstås inte alltid förklaringar på allt :)

Jag ska rätta mitt inlägg nu för att sen försöka att somna och sova gott inatt hoppas jag.
Jag skriver mer om min braiga helg sen en annan dag :)

Kram kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar