torsdag 29 september 2016

Bell bottom!





Hej hej!
Nu är det snart höst, ja lite höstigt är det redan, men snart ser det ut som på bilden. Jag tog den förra året, och snart ser det lika ut.
Jag älskar hösten, det är sån skön luft, och det är friskt och härligt att andas. 
Alla färger ska vi inte tala om, superfint är det verkligen på hösten. 
Alla håller inte med mig, men jag älskar den.
Nu älskar jag ju egentligen alla årstider förstås, men hösten är speciell.
Vintern gillar jag mycket egentligen, men med rullstol ute i snön, nej det är inte kul! 

Jag trodde inte att jag skulle skriva något mer den här veckan innan vi skulle åka till Mallorca :) 
Men nu sitter jag här och skriver lite iallfall.
Jag har sedan senast haft det bara bra och vi har hunnit med en massa saker , och nu kommer jag snart att få lite resfeber tror jag.


Att packa är inte så lätt då jag ju vill ha alldeles för mycket med mig, ja av både kläder och annat.
Vi ska bara vara där en vecka, så jag ska tänka till ordentligt.
Man kan inte riktigt veta hur vädret är där nu då vi åker ganska sent på säsongen, men varmare än här får vi ju hoppas iallfall.


Gerts "korpen lag", ja inte hans då, men det lag som han är med i. Veteranerna heter dom. 
Han kom hem häromkvällen med en guldmedalj! 

Jag Rebecca och Maria skulle sy och fixa lite i tisdags. 
Min fina gamla symaskin fungerar jättebra men inte på stretchbyxor, så vi fick ta till en nödlösning. 
Maria fick stryka på band efter att jag klippt av, och Rebecca sydde sick sack så det inte ska repa upp sig. 
Före :)

Efter :)

Skillnad som bara den blev det som ni ser på korten jag tog, och eftersom Maria har så korta ben, så måste hon alltid sy upp alla byxor. Drygt verkligen, jag har haft tur som nästan aldrig behövt göra det. Nej jag har alltid haft långa ganska smala ben :) 
Nu har jag ju inte alltid varit nöjd över det, men nu så kan jag inte förstå att jag ville bli kortare då? Nej det fattar jag inte :) 
Just nu så är jag ju alltid kort förstås eftersom jag sitter ner, så nu vet jag ju att det inte bara är positivt då man är kort :)
"Bell bottom" sa jag då både Maria och Rebecca var här och vi pratade byxor, det var ingen mer än jag här som visste vad det var :) Dom såg helt rådlösa ut:) 
Haha, man kan ju undra hur gammal jag är, men på min tid sa iallfall jag "bell bottom" då jeansen eller byxorna var utställda från knät och neråt :) 
Mina kära assistenter fick lära sig ett nytt ord idag då :) 


Maria och lilla Gizmo kom förbi en kväll och hjälpte mig lite.
Melina och Gert var i ishallen och jag valde att vara hemma jag. Det känns inte lika roligt att vara där och titta då inte Simon är med, men någon gång ska jag ju titta förstås :)
Simon har flyttat till Huskvarna ( Jönköping ).

                          

Ibland kollar jag lite på "hemnet" en sida på datorn, och idag då jag kollade så hittade jag det här häftiga huset. Lite drygt 4 miljoner tror jag det kostar. 
Jag kollar inte hus för att jag vill flytta, nej absolut inte. Jag kan inte få det bättre någonstans än här, jag trivs jättebra.
Nej jag kollar för att få inspiration bara, ja faktiskt så är det så. Jag vill se om jag kan snappa upp något hos någon :) 






Lite kort på mina älskade tjejer. Marielle med Stina och Melina med Filip :)
Ja jag verkligen älskar dom mest i helaste världen!!

Nu då jag och Gert ska åka bort en vecka så ska ju Melina och Oscar vara här hemma för att ta hand om våra tre kaniner.
Det ska bli helt underbart skönt att få komma tillbaka till Sa Coma dit vi var 2014.

Förra året testade vi ju Alcudia, och om man ska jämföra dom ställena så blir det Sa Coma, vilket vi valde i år.
Det finns fler ställen som jag fått tips om, min granne Ulla här har tipsat mig om ett par ställen som hennes dotter Jenny trodde skulle vara bra för mig.
Ja Mallorca kommer det kanske att bli varenda gång framöver, vem vet?

Nu skulle jag ju vilja åka till olika grekiska ställen också, men jag måste då forska i  hur det finns hjälpmedel jag kan hyra, och hur det är med transfer för mig med rullstol. Jag har inte kollat det alls så det blir framöver det.

På Mallorca finns ett bra företag som jag fick hjälp av förra året och dom anlitar jag i år igen, det kommer att fungera utmärkt.
Förra året fanns bara en manuell lyft som man fick pumpa för hand med, jag var ute liter för sent då.
I år ska vi få en elektrisk lyft, så det blir lite lyxigare i år.
Jag och Rebecca och mina tjejer som åkte förra året, vi hade väldigt roligt åt allt pumpande haha :)
Bilderna är från förra året i Alcudia :)



Jag har en liten film på det, men vet inte hur jag ska få in den här, så ni får bara föreställa er.
Rebecca pumpade och jag sjönk så fort hon slutade pumpa. Ja herregud så hon fick pumpa, eller Marielle också om det var hon som hjälpte mig.
Ja på filmen pratar jag och jag hade fått något tok med halsen, så det lät för taskigt haha :)
Ja roligt lovar jag att vi hade och trots krångel så fungerade den iallfall.



Idag har jag stekt pannbiffar och småbiffar medans Rebecca hjälpte mig att sy lite på mina gardiner.
Men innan hon fick börja sy så fick hon lov att riva lök så jag kunde ha det i biffarna :)
Det sved och gjorde ont i hennes ögon, stackars henne:)
Jag kan också riva lök och det svider lika för mig, men hon offrade sig :)


Nej nu måste jag rätta lite för att hinna lägga ut det här inlägget innan vi ska åka.

Kram kram till er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar