måndag 20 februari 2017

Ont i hjärtat!

Hej hej igen!
Det har tagit mig några dagar innan jag fick lite skrivlust tillbaka igen.
Det har känts tungt, tungt i mitt hjärta av sorg då fina människor man tycker om går bort.
Det gör så ont i hjärtat.
Dom flesta av oss har mist någon som vi tycker om, den smärtan som man känner, ja den går inte att beskriva. Ont i hjärtat och ont i magen och hela kroppen är så ledsen.
Sorgen är inte enkel, nej den är smärtsam och jag känner mig alldeles tom inuti.
Inte tom på känslor, men tom, en konstig känsla jag inte kan förklara med ord.
En känsla jag inte önskar någon annan, nej det är en väldigt jobbig sorgsam känsla.

Mitt bland alla tunga känslor så har jag på något vis fått lite ork, ork till att vilja greja klart lite här hemma. Ja jag har pysslat på trots att jag varit ledsen.
Vi har ju hållit på med projekt tvättstugan någon vecka. Nu är det nästan klart, så gott som.
Det som saknas är lite tyg till draperi och en gardin jag måste hitta på först, men sen så. Ett nytt överdag till strykbordet har jag letat efter på affärer, men inget har "dugit" :)
Jag fick helt enkelt bestämma tyg och beställa hem det.
När det kommer hit så blir det lite "syning" för Rebecca här hemma. Det kommer att bli fint och det kommer att passa bra in i tvättstugan.
Det kan låta i andras öron att jag inte är riktigt klok som håller på att matcha och fixa, men det gör inget alls. Jag får vara lite "wild and crazy" liksom, jag älskar att pyssla till det så jag blir nöjd.
Ingen brådska alls med det sista,  jag vet vad jag söker till gardiner och draperi, så jag avvaktar tills jag ser det jag vill ha.

Jag och Gert har kaklat klart på bänken, och det blev jättebra.
Jag hade hoppats på att kunna göra det mesta själv, men jag nådde inte.
Jag hade ju bara min manuella rullstol, och den är för låg.
Jag nådde inte varken upp eller längst bort och in på skivan.
Gert fick rycka in och vara mina armar, och det blev hur bra som helst tycker jag.
Det är lite jobbigt att inte kunna det jag kunnat förut. jobbigt att inte klara sig själv liksom, men det är bara att gilla läget. Rebecca fick vara med och agera hantlangare, och fixa med annat förstås.




När vi skulle foga så behövdes så lite så lite. Jag blandade lite av olika färger tills jag fick rätt kulör. Gert fick sen gå ner och foga i det, så jag slapp åka ner igen bara för det. 
Jag har inte varit nere på några dagar nu så jag har inte sett slutresultatet med lister och allt, men fint är jag säker på att det blev.
Här blandar jag lite :)

En dag så ville jag byta gardiner, både i köket och vardagsrummet. 
Jag ville få in lite ljus och få känna att våren är på gång. Vi putsade fönstren också, så nu minsann känns det toppen kan jag lova. Jag är redo för våren och solen.
Jag hade tänkt att vänta med gardinerna iallafall en månad till, men nej.
Dom jag har satt upp nu är mina absoluta favoriter, dom finaste jag har enligt mig, så det känns skönt. 
Lugnt och skönt då det blir att kännas rätt igen.


Solen har skinit i flera dagar och gissa då vem som är lyckligast. Jo det är ju jag! 
Jag behöver solen, jag behöver ladda mina batterier så jag får kraft och ork.

En av dom soliga dagar, ja det var soligt flera dagar i rad, så var jag tvungen att åka på röntgen i Falun.  Mitt i det fina vädret??.
Inte första gången jag lyckas behöva åka iväg då solen skiner :( 


Rebecca följde mig och det gick som vanligt jättebra.
Dom som ska ge mig kontrast i armen är så proffsiga så det är inte klokt.
Hon kände noga på båda armarna. men sen bestämde hon sig för en. Hon valde den armen som det inte brukar lyckas i alls.
Träff direkt och ingen kan vara gladare än jag. Hon var jätteduktig!!
Jag avskyr när det ska letas efter ådror i mina armar.
Jag kan inte förstå varför jag ska ha så dåliga ådror?
Jag om varit sjuk så mycket och så länge borde ju fått bra ådror tycker jag, men inte ens det liksom :)


Innan vi åkte till sjukhuset så skulle vi in på kupolen (köpcentrum) en kort sväng, och sen in på Klas Olssons. 
Vi parkerade bilen vid Ikea för att det alltid finns plats där, och det är så kort att gå beroende på vart vi ska. 
När vi var klara med allt och vi ätit lite på Ikea, så hittade vi inte bilen?? 
Haha, jag och Rebecca alltså! Ni som inte kommer härifrån där vi bor är säkert vana med jättestora parkeringar, kanske på flera sidor om byggnaden. Om det är så stort så kan det ju bli knixigt, men inte här!
Nej går det knappast. Vi hittade den bakom en jättestor snöhög som ingen av oss hade sett då vi parkerat :) Haha :)

En annan dag, en mulen dag faktiskt så for vi till Filipstad.
Vi for dit för att hälsa på Gerts ena son Oliwer. 
Han bodde jättefint och det verkade vara ett lugnt ställe. Jätteroligt att få se. 
Nu bodde han på tredje våningen, så som vi gjort förut så fick Gert och den här gången Oliwer ta i.
Dom fick dra upp mig med min manuella rullstol. Jobbigt för dom, men det gick bra iallafall < 3
Roligt att jag också kunde få se hur det såg ut och hur han hade det, annars hade Gert fått tagit kort förstås så jag fått se lite iallfall.


I helgen som var, så grejade vi med lite av varje här hemma. 
Jag satt ute en stund i solen och sen lagade vi mat, och vi var ut till kaninerna för att städa till dom. 
Ja jag satt utanför jag, men Maria fixade fint.
Kaninerna är så nyfikna då det är någon där, ja sugna på godis också förstås haha :) 
Dom sprang runt hennes fötter mest hela tiden och höll koll på vad hon gjorde. 
Dom brukar inte bli så glada då man gjort rent, nej då förstör man liksom deras ordning och dom måste jobba på igen. 
På kvällen så var hela deras trapp  full med spån och hö som dom puttat ut haha, dom är så gulliga så det är inte klokt.

I Fredags var jag och Gert på begravning, ja många många fler än vi. 
Det var en fin stund, men förstås jätte sorgsam.
Så himla onödigt att det ska finnas sjukdomar som tar liv, i det här fallet cancer.

Mycket tankar och funderingar och framför allt minnen. Jag är så glad att jag har alla minnen.

Jag har så mycket att skriva om egentligen och dom alla idéer jag har, har jag skrivit upp. 
Ja faktiskt så har jag kommit ihåg att göra det. 
Jag skriver kanske om allt det jag vill skriva om i mitt nästa inlägg. 
Just idag ville jag skriva men orden flödar inte ur mig så som dom brukar, nej inte riktigt. 
Jag avvaktar alltså till nästa gång.

Nu ska jag rätta lite för att sen försöka somna i tid.

Kram kram till er alla från mig.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar