söndag 26 februari 2017

Jag är en stolt mamma!




Hej hej!
Jag börjar med att berätta om vårat restaurangbesök i Torsdags på Pitchers.
Marielle (min äldsta dotter) var jätteduktig, och det var så roligt att komma dit och få se hur fint dom gjort där inne. Det roligaste var förstås att se Marielle hjälpa alla besökare som var där. Ja inte alla då, det var ju fler än hon som jobbade där förstås.
Jag blir så glad och lycklig, och en stolt mamma förstås.


Vi hade med mina ramper eftersom vi visste att det var ett högt steg för att komma in med mig i rullstol. 
Dom som ägde restaurangen och han som ägde huset stod lämpligt vid utgången då jag skulle åka ut. Jag tror att dom fixar till så det blir bättre framöver, så vi alla kan komma in.
Jätte, supergod mat och jättefint där inne, ett riktigt kanon ställe.


Melina (min yngsta dotter) har också fått jobb förutom på Åhléns där hon jobbar extra vid behov, och så är hon lärling där genom skolan.
Hon har börjat på Sibylla också,  det är ju jättebra så att hon får lite lön varje månad.
Jag har inte hunnit komma dit för att köpa lite mat, men snart så.
Ja jag är så stolt över henne också förstås, glad för att dom båda tar sig fram och är så duktiga.
Det är en sån härlig känsla i hjärtat då man ser att det går så bra för dom båda. Mina älskade barn!

Nu till lite "sjukdomar", haha ja det jag ska skriva om först är ju ingen sjukdom precis :)
Till något helt oväsentligt, helt onödigt haha, men jag skriver ändå tydligen.
Jag skrev ju om mitt onda munnsår för ett tag sen, ja det har gått över men,  jag har sedan dess haft flera.
Ja, jag har haft flera stycken sedan dess, men som tur varit inte några värstingar. I förrgår fick jag ett till på andra sidan, på insidan av underläppen, och det är inte litet!
Ja jag vet då inte hur det blev den här gången, men jag hoppas och tror att det ska gå över snabbt och inte göra så himla ont.
Förra gången fick jag ju lov att till och med dricka kaffe ur sugrör :)
Varje munsår brukar ta en vecka, ja sen efter en vecka börjar det gå över, så snart så :)

Nu kommer jag till sjukdomen.
Urinvägs infektion, ja jag hade det precis som jag visste. Jag känner min kropp alldeles bäst trots att den inte riktigt är riktig.
Jag hade samma doktor som sist, och han tycker inte om att jag vet vad jag har då jag kommer:)
Efter provtagning och att jag lämnat urinprov så var det precis som jag sa, jag hade urinvägs infektion, igen.
Medicin nu i tio dagar, jag är lite osäker på den sorten jag fick den här gången.
Jag vet att jag haft den förut och tror att jag blev att må ganska dåligt av den, men jag ger den en chans och provar.
Jag behöver egentligen skriva ner då jag äter en sorts medicin så jag kommer ihåg, men det är samtidigt skönt på ett vis att jag inte minns så bra.
Det är lika då jag är förkyld eller som nu då jag har en infektion, jag minns inte då jag hade det sist :)
Sunt tror jag, det är onödigt att komma ihåg allt och kanske till och med veta vilken månad och vilket år man varit förkyld.
Nej jag har fått så dåligt minne så jag sparar det till något viktigare.


Jag har varit ensam lite på kvällarna nu då Gert varit på hockey var och varannan kväll.


Vi har bakat på lite några dagar vilket resulterat i lite kakor och rutor i frysen. Det är viktigt för mig att ta fram om vi får besök eller blir sugna. Ja jag ska inte äta någon alls jag.

Det är liksom inte nog med att man först blir sjuk och ful, sen sittandes i rullstol för att då bli tjock också. Hur tänkte man där liksom? :)
Jag skriver det här med ett leende, så tro inte att jag är arg på riktigt :)
Det är ju väldigt svårt för mig att gå ner några kilon, men jag får göra det lilla jag kan. Det viktigaste då är ju att inte stoppa i mig i onödan.
Kroppen kan inte ta hand om det och göra sig av med det onyttiga, nej jag får låta bli.
Lite orättvist kan jag ibland tycka då jag ju älskar att fika, men men jag får fika med nyttiga saker istället. Bananer, hallon, mango och så förstås morötter och gurka.
Det är väldigt gott med sånt lite nyttigare också :)


En kväll här så skulle Maria komma på kvällen för att hjälpa mig i säng.
Gert skulle komma hem mitt i natten, så vi gjorde mig klar så att han skulle slippa hjälpa mig på natten.
Jag borstade tänderna som vanligt i fåtöljen, och sen skulle vi tömma ur min kateterpåse i en plastlåda/behållare som vi brukar använda.
När Maria skulle gå iväg med burken till toaletten så tappade hon den på golvet, kiss blev det både på golvet och på mina ben.
Det blev städning för Maria, och så in med mig i duschen så vi kunde tvätta mina ben och fötter.
Merjobb för Maria men det fixade hon enkelt.
Tur att jag inte hade en full påse med kiss som det ibland kan vara, haha :)
Det var första gången det hände, och någon gång måste ju vara den första:)


Jag hoppas att alla har det bra och att ni får fina dagar framöver.
Kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar