torsdag 17 april 2014

Ett skratt förlänger livet!?

Ja hörrni om det är så på riktigt så vet jag då inte hur gammal jag kommer att bli?!
Herregud säger jag bara, jag är så lycklig över att jag har så himla bra dagar och jag är lycklig över att jag har världens finaste bästaste tjejer och så är jag så lycklig över att jag har Gert!

Ja idéerna sprudlar och jag vet inte var allt kommer ifrån?
Jag måste få till mitt skrivande och så småningom hinna med att sitta och skriva, men som det varit nu sedan jag fick assistenter så har jag faktiskt inte haft tid.

Dagarna går så fort och jag fattar då inte hur jag ska hinna med allt jag skulle vilja!?
Jag får så svårt att få till mina inlägg då det dröjer flera dagar mellan, jag behöver liksom skriva varje dag för att jag ska kunna komma ihåg det jag vill skriva om och för att få det så bra som jag vill, nej nu snart ska det få bli ordning.


Idag har jag och Maria firat att hennes tumör blivit så mycket mindre än förut, så det blev förstås bakelser och kaffe, ja det fick bli våran lunch. Jag är så glad och håller alla tummar för att den ska försvinna fort som tusan nu och sen får det liksom vara nog!

Det där med att hinna äta, ja det går verkligen inte, iallfall har vi inte fått till det än!
Men men det är väl en inkörnings period nu i början och vi måste få till allt så det blir bra, och äta behöver vi ju egentligen haha.
Men då vi är så lika så är ju det mitt i allt pyssel helt oviktigt och inget vi ens tänker på haha :)
Ja ni märker väl till slut om vi blir nå mindre än vi varit.

Igår åkte Rebecca och hennes familj till Öland en sväng och jag ska ordna en liten överraskning till hennes tjejer tills dom kommer hem.
Påskharen har varit och hälsat på tänkte jag :)
Tjejerna blir nog glada och överraskade iallfall då dom kommer hem.

Maria har varit här hos mig några dagar nu och innan det Rececca några dagar och jag fattar inte hur det kan vara så att dagarna går så fort.
Men det är ju bra förstås, för tråkigt har jag då inte tid med att ha.

Nästa vecka ska jag få bada i varma bassängen vid sjukhuset och det blir spännande.
Både Maria och Rebecca ska vara med och så min sjukgymnast Petra också.
Spännande att se hur min kropp reagerar på det.


Jag har börjat att stå på min tipp bräda och ska göra det varannan dag har vi bestämt, och dom andra dagarna cyklar jag, jag måste försöka få till det bara så det blir av.
På lördagarna framöver blir det ingen träning alls för då ska jag ju på loppis och inte kommer hinna med träning dom dagarna, men nog borde jag ju får ha en vilodag tycker jag haha.




Igår var jag och Maria på lupinjakt, ja faktiskt så var vi det och Maria fick gräva upp och sen grävde vi ner dom hemma vid mig.

Det kommer att bli så fint så!!
Jag har sedan jag varit liten fått höra att lupiner är ogräs, men nu har jag sedan många år bildat mig en egen uppfattning och är det någon sommarblomma jag gillar så är det lupiner.
Det kommer att bli jättefint och vi har köpt flera påsar med frön så det kommer att bli ännu fler, men dom fröna man sätter kan ju ta något eller några år innan dom blommar och tar sig.
Lupiner fröar av sig också så det kommer förhoppningsvis bli massor av lupiner där bak på våran baksida. Superfint!

Micke och Sandra och världens sötaste Linton <3


Jag lever länge på det här.


Häromdagen fick jag besök av Sandra och Micke och hans Linn och deras lilla Linton.
Ja jag är lycklig än måste jag säga, lycklig över att få hålla den lilla sex dagar unga killen.
Ja det finns inga ord och jag lever länge på det kan jag lova. Underbart!

Rebecca fick också äran att hålla <3
Idag då vi var ute och åkte, vi skulle först hämta medicin och sen for vi mot Lyviken och på vägen dit stannade vi till vid Lidl.
Innan vi kom dit hade jag på väg till sjukhuset och apoteket kommit på en superbra idé, så det blev och kommer att bli tunga vändor framöver.
Vi hittade en fin sten som fick följa med mig hem och jag kommer att behöva några hundratal, eller kanske tusen jag vet faktiskt inte.
Men om vi hittar en eller två varje vända och dag vi är ute, så har vi till slut fått ihop till min fina stenmur som jag vill bygga!
Jag ville ha det i Smedjebacken också, men här hos oss kommer det att bli ännu finare än vad det skulle blivit i smedjebacken.
Om någon som läser det här har ett gäng stenar som skulle kunna passa till en stenmur vore det supersnällt om ni kunde skriva till mig och så kanske vi kunde få dom, det skulle ju gå lite fortare att hämta ett gäng någonstans med släp, än två om dagen haha :) Ja ni fattar ju.

Ovanpå muren vill jag sätta taklökar, ja jag ser framför mig hur fint det kommer att bli. Jag såg en sån fin mur i Grebbestad och tänkte redan då för massor av år sedan att jag skulle vilja göra så någon gång.

På våran framsida vill jag ha en gärdesgård, och den tillsammans med stenmuren kommer verkligen göra sig bra här och det kommer att bli jättefint.
Men men det är ju ett tag kvar innan det blir som jag tänkt, fast det beror på hur snabbt vi kan få ihop lite stenar förstås.

Ja lite påsar blev det handlat och med en stor sten i min skuff blev jag lite tung kan jag tro.
Men men det gick bra och allt kom hem!

Marielle <3
Jag har massor att berätta och en av dom roligaste sakerna som hänt är ju att min Marielle och hennes Daniel och Stina ska flytta, dom ska flytta iväg vad det verkar om allt går som dom planerar.
Jätteskoj förstås, men samtidigt jobbigt att ha henne så långt bort, men gud vad modigt säger jag bara. Jag är så glad för hennes skull så det finns inga ord.
Hon kommer aldrig bli arbetslös det är iallfall en sak som är säker! Hon vet liksom vad hon vill och vad hon kan och kan tänka sig att göra lite vad som finns liksom och då finns det jobb.
Om man däremot tror eller väntar på ett fast jobb direkt, ja då blir det svårare.
Det viktigaste är ju att få lön varje månad och att ha roligt!
Det kommer bli då bra så och lägenheten verkar hur fin som helst, med två små uteplatser.
Jag ska ju nästa vecka köra upp för att bli godkänd och om jag får godkänt och jag får hjälp att fixa våran bil så lovar jag att det blir många vändor till henne.
Jag har varit dit en gång för länge, ja Marielle låg faktiskt i min mage då haha så det var länge sedan. Jag minns att det var jättemysigt inne i byn och så har jag hört att det ska finnas väldigt god glass där.
Ja jag är säker på att det kommer att bli kanon och känner dom att det inte blir bra är det ju bara att sälja lägenheten och flytta någon annanstans.
Ja att våga dra iväg och börja om är starkt och modigt och stolt är jag!! Superstolt.
Min älskade tjej har blivit så stor och så duktig och jag vet då inte vart åren tagit vägen.


Melina och Oscar <3
Melina blir kvar ett tag till här hemma hoppas jag, men sen är det hennes tur också förstås, men hon sa ju då hon var liten att hon inte skulle flytta någonsin. Hon skulle alltid bo med sin mamma!
Haha jag tror faktiskt att hon ändrat sig på den punkten :)

En till super rolig sak som hänt nu är att Gerts son Oliwer fått körkort idag!
Så härligt och roligt så det är inte klokt. Han var hit en sväng nu och skjutsade Melina och Oscar till affären, lycklig, ja det är jag och vi allihop för hans skull. Härligt!
Tänk så stora alla våra barn håller på att bli, stolta föräldrar kan vi vara över dom allihop!

Jag har idag ringt till min tant Monica som jag träffade i Falun då jag opererade min höft sist, en supergullig tant som ger så mycket glädje. Hon blev jätteglad att jag ringde.
Härligt och jag ska minsann ta mig i kragen och stanna till där vid henne då jag åker förbi Borlänge någon dag. Svårt att ta sig tid på något sätt, men hur jobbigt är det liksom?

Jag har bestämt att jag från och med nu, ja nu har jag ju bestämt det förut egentligen men idag kändes det så extra viktigt.
Jag svarar i telefon då jag vill och orkar, jag ringer upp då jag vill och orkar, och jag hälsar på när jag vill och orkar.
Ja nu menar jag inte att alla ska vilja ta emot mig bara då det duger för mig, det är absolut inte meningen med det jag skriver, men jag blir att känna mig jagad nästan ibland och det måste jag få slippa och ta bort.
Jag måste tänka på mig i första hand och då kan hända att jag faktiskt inte vill!
Det låter nog konstigt i andras öron, men så är det faktiskt för mig, jag behöver lugn och ro, jag vill slippa alla måsten och jag vill inte känna mig tvingad som jag faktiskt ofta gör.
Nej jag behöver inte det, jag behöver lugn och ro.
Jag är ofta väldigt telefon anti och orkar inte och vill inte svara då det ringer.
När barnen ringer så svarar jag givetvis, men det är också allt.
Sedan finns ju vissa dagar som jag orkar nästan hur mycket som helst och inte tycker det är jobbigt alls att svara i telefon, men ja man vet liksom inte i förväg.

Häromdagen var jag och Maria till loppis och där gjorde jag några fynd, alla tycker förstås inte som jag, men jag tyckte det iallfall :)




Johanna och Sandra var hit en sväng idag och ja jag verkligen tycker så mycket om dom.
Sandra har jag känt igen sedan hon var liten och hon är en sån fin gullig superbra person.
Johanna har ju varit här på hemtjänst jobb så henne har jag känt sedan i somras.
Ja en supermysig stund hade vi och jag är glad för att få finnas i deras liv, kram på er.


När jag varit ute och åkt så skulle Marielle ringa då hon och Daniel tänkte åka hit, men det glömde hon, så till slut kom jag hem och fick träffa dom och deras Stina.
Jag var dygnsur av allt regn som vräkte ner haha, men härligt att kunna få vara ute och njuta.

Efter att Marielle och Daniel åkt hem till sig så kom Melina och Oscar hem, ja en superbra dag idag kan ni ju förstå.
Nu blev det ett superrörigt inlägg igen, men men. Jag ska rätta lite nu och sen är det läggdax för mig och oss :)
Kram kram på er och ha en glad påsk och fina dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar