måndag 21 april 2014

Om du vill skratta eller kanske bli att må illa så ska du läsa det här :)

Hej hej!

Nu idag skriver jag lite för att komma ikapp och för att slippa lägga ut röriga inlägg.
Idag ska jag bjuda på ett riktig skit inlägg, så du som känner med eller på dig direkt att du inte ska läsa bör nog sluta.
Eller så är det så att du vill ha ett gott skratt, ja då tycker jag att du ska läsa mitt inlägg haha :)

Ja jag börjar med att berätta att jag ju börjat stå på min tipp bräda, vilket är en bräda jag spänns fast på för att sen kunna stå. Ja bräda är det ju inte utan mer som en brits.
Jag ska träna på att stå för att tarmarna ska få plats och få lägga sig som dom ska då man är frisk, och så ska jag stå för blodcirkulationen, och för att belasta min kropp.
Jag stod på den en stund och sen gjorde jag inget mer konstigt än att äta god efterrätt som Marielle gjort. Maräng med grädde och bär. Supergott och supersött!

Jättegoda muffins hade hon bakat också :)

Supergott och supersött :)

Marielle och Stina :)

Marielle och Daniel :)


















Ja kombinationen bräda och den söta efterrätten var nog faktiskt boven i dramat som gjorde att jag fes lite på morgonen haha.
Ja jag mådde lite illa på kvällen men kunde somna och sov hela natten för att sen på morgonkvisten vakna och då jag hörde hur jag fes. Jag har ju ingen känsel så det är bara då det hörs jag vet liksom eller om det blir att lukta!.
Hur som helst så skulle Marielle lämna Stina här på morgonen för att dom skulle åka till Jönköping på mässa och Melina skulle också följa. Vi hade äran att få ha Stina här hela dagen.
Ingen sa något om någon lukt alls och det var precis som vanligt haha.
Ja nu sitter jag och skrattar för mig själv då jag ska bjuda på det värsta som man kan vara med om i pinsamhetsgrad, iallfall tycker jag det.
När dom åkt så kom Maria en stund efter och skulle hjälpa mig haha gud nu skrattar jag ihjäl mig och jag hoppas att ni kommer att göra det ni med snart.
Hon skulle ge mig en spruta som vanligt i rumpan och då jag vände på mig sa jag att hon skulle kolla lite för jag hade fisit. Pust jag får ont i magen av allt skrattande som det blev nu igen!!.
Hon förstod att jag fisit lite haha, men lite höll hon inte med om alls. Jag hade bajsat på mig!
Ja och inte lite heller haha, det hade runnit ända ner till låren! Och jag som trodde!?
Ja jag hade lite ont i magen eller rättare sagt så hade jag en konstig känsla i magen där innan fisen haha, ja herregud! Man kan förstå att Stina inte kom in till mig efter att dom lämnat henne haha :)
Då Maria kom in så hade hon känt någon konstig lukt och skyllt på Stina haha, ja om det bara varit en Stinafis liksom!
Ja det blev papper och våtservetter och sönderklippta trosor och när det värsta var borta så var det bara in i duschen som gällde.
Nu brukar jag alltid duscha på morgonen men den här morgonen tog det lite extra lång tid kan jag lova. Jag hjälpte till så gott jag kunde och det var liksom bajs överallt haha.
Ja ni kan inte förstå känslan om ni inte varit i samma situation som jag, men skillnaden om man är frisk och kan gå själv är och var ju att jag inte kunde ta bort allt själv utan det var Maria som fick en fin morgonpåskpresent!
Stackars henne verkligen, men hon bara stod ut och så gapskrattade vi nästan hela tiden.
När jag fått bort allt så fick hon kolla noga igen haha, ja vem vill att någon ska göra det liksom?
Men jag får lov att försöka ta bort såna pinsamhetskänslor och bara ta det liksom.
För hur skulle jag gjort annars?

Gert låg nere i gillestugan och sov och tur var ju det säger jag, och då han kom upp hade han inte hört något? Jättekonstigt för vi var verkligen inte tysta då vi ju skrattade hela tiden.
Ja massage den morgonen fick vi helt glömma, det blev tork och tvätt istället!
Ja hörrni, det var svårt att skriva om det här då jag sitter och skrattar samtidigt och man måste nästan varit med eller hört mig berätta haha för att förstå.
Men det var första gången och jag hoppas på den sista, det hoppas jag verkligen.
Sen efter att det hände så känns det som att jag luktar bajs hela tiden, det har liksom satt sig i huvudet. Men jag hoppas på att det slutar och så hoppas jag nu att magen mår bättre och imorgon får den lov att skärpa till sig för då ska jag ju köra upp för bil med joystick, superspännande och jag har bestämt att jag ska fira med en bakelse förstås och klarar jag det inte så ska jag trösta mig med en!
Mycket fusk har det blivit nu, men jag ska ta tag i det efter imorgon igen så blir det bra.


Nu sedan det hände har det varit madrasser som gällt, ja alltså en typ av blöja som jag kallar madrass då den ju är så stor, men det finns flera storlekar större säger Maria :)
Ja utan madrasser nu några dagar kan då inte jag vara lugn, så det blir en sån imorgon med så jag vet att det går bra, men lukta illa kan jag lova att det gör ändå.
Ja hörrni idag har jag bjudit på något som ju en del tycker är super äckligt och visst är det det! Men det kan hända alla, ja faktiskt så kan pinsamma vidriga saker hända och jag känner att jag vill bjuda på det så det kanske en vacker dag blir mindre tabu med såna här grejer :)
Jag hoppas alla haft en fin skön påskhelg i det fina vädret.
Nästa gång blir det en inlägg med lite mindre pinsamheter lovar jag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar