lördag 13 augusti 2016

Jag är väldigt bortskämd!


Hej hej!
Ja sedan sist har dagarna som vanligt rusat förbi, mina dagar går så fort så fort!
Jag har haft lite pyssel inför Melinas kalas och fest, hon fyllde 18 år igår så det var en viktig dag.
Jag kom på en del saker som jag helt glömt bort inför hennes stora dag alldeles för sent, men det gick bra ändå.
Vi fick ta det som det blev helt enkelt, och så blev det.
Marielle, Melinas storasyster åkte efter sitt jobb i Lindesberg hem till oss, och med sig hade hon en jättefin tårta som hon bakat :) Kan vara bra att ha en konditor i familjen :) 
Jag glömde ta kort, men fin och god var den <3
Min mamma bakade också en tårta som Melina ville ha, så vi hade tårta så det räckte.


Den som fixade kött, majskolvar och halomi ost var Gert, han grillade på en fin bra grill som vi fick låna av Johan och Rebecca :) 
Potatisgratängen skötte sig själv i ugnen och pasta salladen och den vanliga salladen var redan klar :)
Så himla skönt att ha förberett det mesta, ja det är bra då man kan göra det.

Jag visste inte vilken eller vilka som skulle komma,  så det var inte lätt att beräkna hur mycket mat det skulle gå åt, men det blev jättebra. (Vi vart lite drygt tjugo stycken :))
Ja faktiskt jättebra och jag är glad att Melina fick en toppendag och kväll.


Veckan som var, var bara bra och med lite bakning på schemat.
Jag ville ha bullar och kakor i frysen, och det fick jag.
Jag och Rebecca bakade bullar och jag och Otilia bakade kakor.
Inget av det togs fram igår på kvällen, nej tårta räckte alldeles bra det. 





Jag tycker att det är jätteroligt att baka och för mig är det viktigt att ha fika i frysen som vi kan ta fram ifall att vi får fika främmande :)
Nu är frysen ganska full så jag får inte baka mer nu på ett tag :)




Ja inget av det vi bakade kom fram, jo lite då Rebeccas Alice och Alice G kom förbi på eftermiddagen .)

Innan festen och kalaset skulle börja så gjorde Melina sig i ordning, och ville att Rebecca skulle hjälpa henne med att locka sitt hår.
Melina lånade en locktång av sin kusin Amalia, och när det var dax så var det Rebeccas dotter Alice som hjälpte Melina.



Hon var jätteduktig och hade tålamod, ja superduktig och supersnällt!
Toppenfint blev det och sen då Marielle kom förbi så kunde hon bara fixa till det sista.
Medans Melina gjorde sig fin så kom Kim för att gratulera, och alldeles efter så kom Marielle.
Jätteroligt att träffa Kim lite, det var länge sen :) Och Marielle då förstås!!
Marielles Daniel och hundarna fick bli hemma i Nora dom :)


Min systers yngsta dotter Jennifer och hennes kusin Saga var också med på kalaset förstås. 
Dom tyckte väl att det var sådär roligt så jag frågade om dom ville testa min hiss som går ner i källaren, och det ville dom.


Lite spännande var det allt att få prova :)

Lite senare på kvällen så fick jag och Gert förpassa oss ner i källaren :)
Vi satt i gillestugan och såg på tv, eller försökte haha :)
Det spelades där uppe och det sjöngs! Ja ni må tro att det sjöngs.
Jag spelade in en liten snutt, men jag kan inte få in en filmsnutt här på sidan då jag inte vet hur man gör, så ni får tänka er. Vi skrattade ganska mycket där nere :) Duktiga var dom iallfall!
När dom åkt till krogen allihop så kunde vi få komma upp och jag kunde få hjälp av Gert att lägga mig. Jag är van att lägga mig runt tio, men igår blev hon nog nästan ett.
Ja ni förstår ju att det inte dröjde allt för länge att somna skönt.


Imorse såg det ut såhär då jag vaknade haha :)
Melina och Oscar städade och fixade idag så det blev så fint så.

En toppendag hade jag och på natten kom dom hem i bra skick tycker jag :)

Efter en jätterolig dag och kväll  igår så kom en till idag.
Jag var till ett ställe som heter Blötberget, där gick jag i skolan då jag var liten :)
Gert skulle vara med på veteranturneringen, ja han och alla andra skulle spela fotboll.
Jag fick skjuts av Otilia dit och sen åkte jag rullstol hemåt.


Min syster var där så vi kollade på både Gert och hennes man Danne då han spelade också men i ett annat lag.
Det tog en timme och en kvart ungefär för mig att åka. 
Superskönt är det att bara åka iväg och åka, jättehärligt.
När jag kom hem idag så var Gert redan hemma för att äta lite, och sen flytta mig innan han skulle möta upp alla i laget för lite fest.

Jag sitter nu i fåtöljen och har ätit och jag har kaffe, dricka, vatten och godis nära mig. 
Ja ni förstår ju att det inte går någon nöd på mig :)

Ja toppendagar nu igen, jag är nog väldigt bortskämd med den känslan som bara kommer upp.
Jag är så lycklig och glad!!

Nu hoppas jag att ni alla som läser har haft och har det bra ni med.

Kram kram från mig!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar