måndag 1 augusti 2016

Jag efterlyser fler timmar!

Hej, hej igen!

Jag känner att jag vill skriva lite nu, det var ju inte länge sen jag skrev, men jag behöver 
komma ikapp.
När jag inte skrivit på länge känner jag att jag missar att skriva så mycket. 
Det händer ju saker här hela tiden och det är så mycket jag vill dela med mig av.

Härom veckan for vi till Nora för att hjälpa Marielle och Daniel att städa lägenheten dom fått låna. Dom fick låna den medans deras lägenhet var under vattenskade bekämpning :)
Maria, Rebeccca och jag åkte dit på förmiddagen.

Städpatrullen var på väg, ja inte jag då. 
Jo jag var ju också på väg, men mest för att få rå om Marielle lite förstås. 
Melina jobbade så hon kunde inte följa. Svårt för mig att kunna hjälpa till känner jag.
Jag hade min manuella rullstol med mig så att jag kunde förflytta mig . 
Det är inte bra att sitta still allt för länge, och utan att flytta mig så hade det blivit många timmar. 

Jag fick inte ta kort på dom då dom var svettiga och kände sig lagom snygga :)

Lite jobbigt är det att sitta i min manuella rullstol, men några timmar går det bra.
Det var mycket att städa, men det gick bra och vi blev nästan klara, lite blev kvar till Marielle som hon fick fixa innan hon lämnade tillbaka nyckeln.


Jag och Marielle for till Ica och handlade lite vi två. 
Jag brukar få följa henne då hon handlar i vanliga fall, ja i luren då :) Nu fick jag följa på riktigt. 
Hon gillar inte att handla mat, men det måste man ju då och då, så nu fick hon sällskap på riktigt.
Jag är ju glad och tacksam att hon vill ha med mig i luren på shopping, men det var roligare att följa henne i det verkliga livet.


Medan vi höll på inne i lägenheten kom en trevlig utländsk man med lite godsaker som vi skulle få. Gästfrihet verkligen och så himla supersnällt av han och hans familj som bodde på andra våningen ovanför Marielle och Daniel..
Jag är så glad att dom ville ge oss något, nu var det inte något vi gillade så mycket men vi smakade iallfall. Vi fick dom på ett fat med bestick som vi förstås lämnade tillbaka och tackade så mycket för det vi fått.  
Ingen av oss visste vad det var vi smakat på, lite konstigt smakade det, vi vet inte om det var mat eller fika om man säger så :) Otroligt generöst iallfall, underbart snällt!


Flera dagar har vi varit ute i garaget och plockat och städat. Gert ordnade så att jag kunde komma in jag med! :)
Nu har det tagit sig så pass att det syns ett slut, ja det blir ordning och reda överallt.
Gert har målat alla väggar och flyttat både hyllor och skåp. Det blir jättebra. 
Kanske inte jättefint, men bra.


Jag köpte lådor på dollar store som ska vara i hyllorna, för att ha bättre koll och för att det inte ska kännas så stökigt med saker överallt på alla hyllor.
Ett stort projekt var vårat garage, men det gick så fort och blev så bra, härligt bra.

Vi har pysslat lite ute också och jag fick blåbär av Nui som skulle rensas. Jag och Rebecca gjorde det en dag.
Två timmar tog det och mina fingrar tycker att det är ganska drygt, svårt att fokusera så jag tar bort rätt blåbär liksom.


Allt vi rensade bort slängde vi på gräsmattan intill, och vi trodde båda två att fåglarna skulle bli glada. Men inte våra fåglar, nej dom förstod inte att det var gott, så alla låg kvar dagen efter.
Gert fick ut och dammsuga, ja allihop tog han bort. 
Det vore ju inte bra om jag körde över dom med min rullstol. Nej då skulle ju däcken bli fulla av blåbär, och sen skulle det hamna överallt inne, nej det vore inte alls bra.


Det är full fart på oss och nu har Gert bara en vecka kvar på sin semester. Det har gått så fort så fort.
Jag skulle vilja att han hade dubbelt med semesterdagar, det känns inte som att vi hunnit med att rå om varann riktigt, nej tiden räcker inte till. Nu igen! 
Dagarna har för få timmar, jag behöver några fler varje dygn, sidådär fem kanske :)


Vi fick ganska mycket som skulle slängas och imorse så åkte Gert till sopstationen :)
Min tomte som funnits med i så många år fick följa med dit han med.
När jag målade han för länge sen, så målade jag med allmogefärg, och jag lackade inte.
Han har stått ute i ur och skur alla jular utom dom sista tre kanske, och nu har han gjort sitt.
Ja väldigt många jular har han varit med.
Det känns helt okej att slänga han nu, jag kommer inte att sakna honom alls. 1995 blev han född och nu 21 år senare så tog väder och vind honom. 


Våra kaniner skriver jag om lite stup i ett, och nu gör jag det igen.
Dom är så roliga och tokiga allihop.
Polly (den som är beige) är den som bestämmer där ute där dom bor, ja det märks tydligt. 
Nu då Filip fått flytta hem till dom andra så har han inte haft det så lätt. 
Nej Polly är en riktig argbigga hon. 
Nu märker vi iallfall ibland att dom till och med kan ligga bredvid varann, och att äta bredvid varann har blivit enklare, men han får vara på sin vakt.
Molly däremot tycker om Filip hon, dom slickar på varann och är snälla mot varann.


I Lördags var jag till gammelgården på lite loppis, och den här gången som säljare :)
Det gick jättebra, det var jag och min mamma som stod där.


Rebecca följde mig dit och hjälpte till att packa upp och göra lite i ordning. 
Vi hade många kartonger på väg dit, men bara ett par stycken med hem. 
Så himla skönt att bli av med sånt man inte använder. 
Jag hittade förstås flera saker jag behövde köpa haha :) Ja det blev lite inköp :)

Min farbror Leif hade jag inte träffat på flera veckor, så det var roligt att träffa på honom lite.
Jag hade med smörgåsar och kaffe till honom så han får lite mysigt med fika. 
Ja jag tycker så mycket om honom, han är en gullig vän. Jag har inte orkat gå på loppis på flera veckor då jag känner att jag efteråt kan vara helt slut. Helt slut av allt småpratande hit och dit. 
I vanliga fall fixar jag ju det även om jag inte tycker att det är så roligt, men inte nu.
Nej jag och min kropp säger nej tack lite :)


Imorgon ska jag åka till Norrköping för att hämta hem min morfars orgel som han inte längre fick plats med i sin nya lägenhet.
Den är så himla gullig och fin tycker jag, men vart den ska vara, nej det vet jag inte hundra än.
Jag har en liten plan, men jag får se om det går bra med den när orgeln väl kommit hem hit.

Jag ska samtidigt hälsa på morfar i hans nya lägenhet så jag får se hur han har det.
Det blir en rolig dag och så fantastiskt att jag ska få ta hand om orgeln åt morfar. 
Den har jag och min syster spelat på mycket, säkert varit osams om, beroende på vems tur det var att spela.
Mina tjejer har spelat på den och hennes tjejer också. Ja det finns minnen med den som är viktiga för mig.
Ja hörrni, jag skulle kunna skriva ännu mer idag, men jag får lov att ge mig nu så jag orkar försöka rätta också.
Jag hoppas att alla har det bara bra.
Kram kram































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar